تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله ابطحی در قم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله ابطحی در قم
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله "سید محمد ابطحی کاشانی" از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه ، یکشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶ - 19 October 2014


 مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله "سید محمد ابطحی کاشانی" از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه ، یکشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم باشکوه که حضرات آیات عظام "ناصر مکارم شیرازی"، "حسین نوری همدانی"، "سید محمدعلی علوی گرگانی" و "سید موسی شبیری زنجانی" و همچنین آیات مقتدایی، امینی، امامی کاشانی ،حسینی بوشهری ،اعضای جامعه مدرسین ، مسوولان استان و مردم متدین قم و کاشان حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

یکی از اساتید حوزه علمیه در این مراسم در رابطه با جایگاه علم و علما در مکتب والای اسلام به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام "سید ابراهیم حسینی اراکی" با بیان اینکه انسان ها به تدریج به کمال حقیقی و سعادت اخروی دست می یابند، خاطرنشان کرد: رسیدن انسانها به کمال و قرب الی الله، مهمترین هدف انبیای الهی و علمای ربانی است که نخستین گام کمال، ایمان و اخلاص است.

وی با بیان اینکه حقیقت ایمان محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه عالمان دین و رمز خستگی ناپذیر بودن آنها، محبت و ارادت به امیرالمومنین علی(ع) است که تلاش می کنند این محبت و معرفت را در جامعه بسط و گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر از علمای برجسته شیعی عربستان، گفت: ایشان با تکیه بر محبت و مودت انوار الهی ائمه اطهار(ع) در برابر وهابیت بپاخاسته و با حماسه آفرینی های خود موجب شده است تا سران این کشور حقیرانه، حکم اعدام او را صادر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضایل اخلاقی و جایگاه علمی مرحوم آیت الله ابطحی کاشانی تصریح کرد: ایشان در زندگی سراسر نور و برکت خود، شاگردان بسیاری را در حوزه های علمیه تربیت کرده و مورد وثوق و اعتماد علمای معاصر خود بود و کتب ارزشمند بسیاری را به رشته تحریر درآورد.

این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم ترتیب یافته بود.

آیت الله " سید علی ابطحی کاشانی " از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از سال ها تحمل درد و رنج بیماری روز جمعه گذشته 25 مهر ماه جاری در سن 84 سالگی و بر اثر ایست قلبی در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت.

پیکر مطهر آن عالم ربانی امروز یکشنبه در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن