تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798278019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف نظر در سیاستگذاری ارسال اینترنتی ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: ایران، در زمره کشورهایی است که خدمات ۳G را به تازگی آن‌هم با جرح و تعدیل عرضه می‌کند.




اختلاف نظر در سیاستگذاری ارسال اینترنتی ویدئو


 


 

ایران، در زمره کشورهایی است که خدمات ۳G را به تازگی آن‌هم با جرح و تعدیل عرضه می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دبیر شورای عالی فضای مجازی از لزوم قانونگذاری برای خدمات اینترنتی با سرعت بالا می‌گوید اما وزیر ارتباطات معتقد است برای بخش هایی که از پهنای باند داخلی استفاده می‌کنند نیازی به این کار نیست.


در تبلیغات مربوط به ۳G یا نسل سوم ارتباطی از سرعتهای بالا برای دانلود یا آپلود اطلاعات یاد می‌شود با این حال اکثر کاربرانی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند حتی برای باز کردن یک عکس به صرف حداقل چند دقیقه زمان نیاز دارند.

این در حالی است که اگر همین کاربران بخواهند ازطریق شبکه ADSL یا وای فای متصل شوند با سرعتی به مراتب بالاتر تمام فایل‌های تصویری آنها باز خواهد شد.

در این شرایط دبیر شورای عالی فضای مجازی معتقد است: در سرعتهای بالای اینترنت ۶۰ تا ۶۵ درصد مصرف مربوط به بخش ویدئویی می‌شود که لازم است دراین زمینه مقررات مربوطه تدوین شود و نظارت‌های کافی صورت گیرد.

محمدحسن انتظاری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که سیاست شورای عالی فضای مجازی درباره پهنای باند بالا و ارائه اینترنت پرسرعت از چه قرار است توضیح داد: پهنای باند بسته به ظرفیتی که دارد آثار اجتماعی و اقتصادی متنوعی بر جای می‌گذارد. به عنوان مثال زمانی که در رایتل ظرفیت ۲۰ مگابیت یا در شبکه LTE ظرفیت دسترسی ۱۰۰ مگابیتی فراهم می‌شود ۶۰ تا ۶۵ درصد از این ظرفیت به فایل‌های ویدئویی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد:‌ حال آن که سرویس‌هایی که به صورت ویدئویی منتقل و منتشر می‌شوند باید از نظر فرهنگی و محتوایی مورد بررسی قرار گرفته و قوانین و مقررات متناسب با آن‌ها تنظیم شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در عین حال تصریح کرد: اگر پیش از ارائه این سرویس‌ها این مقررات تدوین نشود، کشور با مشکل مواجه می‌شود و با وجود سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تکمیل پروژه نامشخص می‌ماند. اکنون ما نمی‌خواهیم اتفاقی مشابه آنچه در نسل سوم رخ داد، تکرار شود و برای همین لازم است قوانین و مقررات مربوط به این بخش در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گیرد تا در این زمینه به یک تفاهم ملی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای حل مشکلاتی که در دسترسی افراد به اینترنت با سرعت بالا رخ می‌دهد در نهایت شورای عالی فضای مجازی چه راهکاری را پیشنهاد می‌کند توضیح داد:‌ حدود ۶۵ درصد پهنای باند بالا همان طور که گفته شد مربوط به بخش‌های ویدئویی می‌شود که در این زمینه تنها یکی از موارد بحث‌های محتوایی است، چراکه علاوه بر محتوا در این حوزه تداخل‌هایی نیز وجود دارد و نمی‌توان تنها از نظر صرف وزارت ارتباطات به موضوع نگاه کرد زیرا در این زمینه بخش‌هایی از کشور که حتی خارج از بدنه دولت هستند نیز نقش دارند. حال دیدگاه ما آن است که باید در این زمینه حد و مرزها تفکیک شود، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد نوعی کشمکش ایجاد خواهد شد.

اما وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر لزوم قانون‌گذاری برای سرعتهای بالای اینترنت از جمله ۳G و LTE خاطرنشان کرد:‌ آنچه در حوزه موبایل شاهدیم و سرعت بالایی که در ۳G و یا LTE ارائه می‌شود مربوط به پهنای باند داخل است که همان طور که پیش از این نیز اشاره شده پهنای باند داخلی طی یک سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

محمود واعظی ادامه داد: سال گذشته در چنین زمانی پهنای باند داخلی ما ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود که اکنون به ۱۲۵۰ گیگابیت رسیده است اما من فکر می‌کنم آنچه مربوط به پهنای باند داخلی می‌شود نیاز به مقررات خاص ندارد چرا که به هر حال تمام محتواها و نرم افزارهای داخل کشور در یک چارچوب مجاز قرار گرفته‌اند و به همین دلیل آنچه مربوط به بخش پهنای باند داخل می شود جای نگرانی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پهنای باند بین‌الملل نیز اظهار کرد:‌ در این حوزه با توجه به آن که زیرساخت‌ها آماده نشده هنوز تغییری در ظرفیت‌ها ایجاد نشده است.

وی همچنین عنوان کرد: ما به مردم قول داده‌ایم که در سال‌ آینده در اواخر سال شبکه ملی اطلاعات را به تدریج آماده بهره برداری کنیم که با دسترسی به این شبکه سرعت اینترنت نیز افزایش خواهد یافت.

اما این اظهارنظرها در شرایطی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های گذشته بار دیگر بحث تلویزیون اینترنتی مطرح شده و در شرایطی که ارائه مجوزهای لازم برای ارائه این سرویس در آستانه صدور بود در آخرین دقایق بار دیگر اجرای آن با مشکلاتی مواجه شد.



مرجع : خبرگزاری ايسنا

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن