تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798773359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ال پاییس: وقت اسرائیل رو به پایان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ال پاییس: وقت اسرائیل رو به پایان است مادرید - ایرنا - روزنامه ال پاییس نوشت که به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین توسط دولت سوئد و پارلمان بریتانیا، نتیجه خسته شدن کشورهای اروپایی از اعمال غیر قابل دفاع اسرائیل در قبال فلسطین است.


این روزنامه اسپانیایی در مقاله ای در این باره نوشت: هر بار که بیشتر کشورهای اروپایی در مورد فلسطین به اسراییل هشدار می دهند، وقت کمتری برای اسراییل در دفاع از اعمال خود می ماند و کشورهای اروپایی از این امر خسته شده ا ند .
ال پاییس در ادامه مقاله خود افزود: نخست دولت سوئد در روز 10 مهر اعلام کرد که دولت و کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد و پس از آن پارلمان بریتانیا بود که دوشنبه گذشته با 274 رای موافق و 12 رای مخالف به سود به رسمیت شناختن دولت فلسطین موضع گرفت .
تصمیم دولت سوئد، یک بداهه نیست و در خلاء رخ نداده است زیرا "مارگوت والستروم" وزیر امور خارجه جدید کشور، قبلا کمیسر اروپا بود و بخوبی می داند که موضع اتحادیه اروپا در قبال این مساله چیست و تصمیم یکجانبه سوئد چه پیامد هایی را به همراه خواهد داشت .
امری مشابه را می شود در مورد پارلمان بریتانیا گفت زیرا انگلیس نه تنها یکی از کشورهایی است که در دهه های گذشته بیشترین حمایت را از اسراییل انجام داده است، بلکه یکی از حساسترین کشورها به تروریسم القاعده است .
اینکه "اد میلیبند" رهبر حزب مخالف دولتی که کرسی دائم در شورای امنیت دارد، به درخواست به رسمیت شناختن یک طرفه بپیوندد، بازتابی از چگونگی این است که وضع برای دولت اسراییل پیچیده شده است. .
اسراییل همیشه تحت یک تهدید وجودی زندگی کرده است و زمانی بود که دشمنی همسایگان عربش که وجود این دولت را انکار می کردند، بهانه ای شده بود تا اسراییل در ورود به جنگ با آنها تردید نکند .
آخرین عملیات نظامی اسراییل در غزه که شمار فاجعه باری از قربانیان غیر نظامی فلسطینی بر جا گذاشت، جام شکیبایی بسیاری از دولت های اروپایی را لبریز کرد .
دولت های اروپایی و حتی دولت آمریکا که بیشترین طرفداری را از اسراییل می کند، دیگر از دفاع از آنچه که غیر قابل دفاع است، خسته شده ا ند .
اکنون باید به خشم از اسراییل به دلیل افراط در غزه، از سرگیری شهرک سازی ها و تصرف و مصادره زمین ها در کرانه باختری رود اردن را اضافه کرد .
از سرگیری شهرک سازی ها نشانه ای از مصونیت دولت "نتانیاهو" است که اطمینان دارد که افسار اروپایی ها را در دست دارد و می تواند آنها را به اراده خود کنترل کند .
اسراییل در میان این ماجراها، یک چیز اساسی را فراموش کرده و آن اینکه از دست دادن مشروعیت بین المللی بسیار خطرناکتر از همه تهدید ها است.
به باور بسیاری، اسراییل مدت های زیادی است که در برخورد با فلسطینیان از مرزی که آن را در کنار رژیم هایی نظیر آپارتاید آفریقای جنوبی قرار می دهد، عبور کرده است .
اکنون این نگرش ها که بطور خصوصی منتقد بودند و بطور علنی سکوت می کردند، در حال ظهور یافتن، شناخته شدن و تبدیل شدن به سیاست های به رسمیت شناختن یکطرفه فلسطین هستند .
ال پایس در پایان مقاله خود نوشت: به نظر نمی رسد اسراییل که در یک حس کاذب امنیتی قرار دارد، تغییر نگرش افکار عمومی و عواقب آن را درک کرده باشد، اما واقعیت این است که وقت اسراییل رو به اتمام است و اگر همچنان ادامه دهد، در سطح بین الملل مطرود، منزوی و منفور خواهد شد.
اروپام *5*491**1479


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن