تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834552743
اوشو و ترویج دینی ابتذال
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اوشو و ترویج دینی ابتذال
اوشو با کمال وقاحت و بی شرمی تمام، آزادی جنسی را فعلی الهی دانسته و در سخنرانی هایش سعی می کند آن را مقدس جلوه دهد.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، اوشو روشهای زیادی برای به وجود آمدن عمل اتحاد و یکی شدن پیشنهاد داده و آنها را در تمرینات شبکه ای و سلسله وار خود به شاگردان نیز آموزش می دهد. و برای اینکه بتواند تصویری جذاب از آزادی جنسی نشان دهد به الفاظ و واژهای چون: "بدل شدن از پستی به عالی،و یا تبدیل شدن لجن به نیلوفر"تمسک جسته است، تا خوانده را به گفتارهایش ترغیب کند.
اومی گوید:آزادی جنسی باید بزرگترین هنرمدیتیشن شود.این پیش کش تنتره (کتابی که اوشو به تفصیل درباره رابطه جنسیت و پیوند زن و مرد صحبت می کند)به دنیاست .پیش کش تنتره از همه عالی تر است،زیرا کلیدهایی را در اختیار قرار می دهدکه از پست ترین به والاترین استحاله پیدا کنی،کلیدهایی را در اختیار قرار می هد که لجن را به نیلوفر آبی بدل کنی.(۱)
اوشو مستقیما و با کمال صراحت درباره آزادی جنسی و روابط آزاد جنسی و استفاده بی حد و حصر و بی شرمانه از نیروی جنسی سخن به میان می آورد، و ضمن مباحث مختلف با اندک بهانه ای از این مباحث سخن به میان می آورد،گویا رسالت خود را ترویج دین آزادی جنسی و اعلام آزادی جنسی می داند.مروری بر فرازها و جمله های اوشو ما را به این حقیت رهنمون می کند که، معنویت و عرفانی که اوشو امروزه مروج و منادی آن شده، چیزی جز آزادی جنسی محض نیست. لذا مکتب اوشو را می توان همان عرفان مبتنی بر آزادی جنسی نام گذاری کرد.(۲)
اوشو با کمال وقاحت و بی شرمی تمام، آزادی جنسی را فعلی الهی دانسته و در سخنرانی هایش سعی می کند آن را مقدس جلوه دهد.
او در این باره می گوید:می خواهم به شما بگویم که آزادی جنسی الهی است.(۳)
همچنین می گوید:انرژی آزادی جنسی،انرژی الهی است.(۴)
واینکه تمام ضدیت با آزادی جنسی را دور بیندازید(۵)
برای اینکه اوشو بتواند به عمل حیوانی آزادی بی حدوحصرجنسی تقدس ببخشد به انواع واژه ها و گفتارهای جذاب و در عین حال پست تمسک می جوید و سعی می کند با به کار بردن الفاظ، و واژه های دهن پر کن خواننده را در مسیر خواسته های خود قرار دهد.او حتی با تهمت زدن به روحانیون و مبلغین دینی، آنان را مانع اصلی تکامل انسان ها معرفی می کند.
به این جملات کوتاه از اوشو توجه فرمایید:
- اگر می خواهید عشق در زندگیتان ببارد؛از این ستیز با آزادی جنسی دست بکشید.آزادی جنسی را با سرور بپذیرید،قداست آن را تحسین کنید.
- وب در کتاب از آزادی جنسی تا فرا آگاهی می گوید راهی برای رفتن به فراروی آزادی جنسی وجود دارد،می توانید به ورای آزادی جنسی بروید،معنی"از آزادی جنسی تا فرااگاهی"همین است.
- آزادی جنسی باید بخشی از زندگی مذهبی شما باشد،باید چیزی مقدس باشد.
- آزادی جنسی نباید چیزی قبیح باشد،نباید به صورت چیزی زشت دیده شود،نباید سرزنش و محکوم شود.
- از شما در خواست می کنم فقط وقتی به آزادی جنسی روی بیاورید که احساس سرور دارید،احساس عشق دارید،وقتی نیایشگر هستید.
- در پشت اشتیاق برای آزادی جنسی،یک تجربه مذهبی،یک تجربه روحانی وجود دارد.
- در تمام جهان هستی هیچ چیز زهر نیست،همه چیز شهد است.این انسانها هستند که تمام این شهد را به زهر تبدیل کرده اند وخائنین اصلی آموزگاران هستند،مردان به اصطلاح "مقدس"و قدیسان،مردمان به اصطلاح مذهبی.(۶)
او با این تعابیر چنین القا می کند که اساسا آزادی جنسی امری زشت و ناپسند نیست، و از این رو آزادی جنسی آسیب زا شده است که، آدمی آن را امری زشت و قبیح تلقی می کند. و این خیانت توسط مردان مقدس و مذهبی صورت پذیرفته است.لذا آموزگاران و انسانهای قدیس و پاک خیانت کارند؛چرا که آزادی جنسی را زشت اعلام نموده و از این طریق انسانها را به چالش کشیده اند.(۷)
اشو چنین می پندارد که تمامی ادیان و فرهنگ های انسانی با آزادی جنسی و شهوت پرستی مخالفت کرده اند و این مخالفتها برای انسانها تاثیر منفی در پی داشته و عشق را در انسانها منزوی و خفه کرده است، و این مانعی بر سر راه به وجود آمدن عشق در انسانها شده است.لذا باید آزادی جنسی را آزاد گذاشت و از این طریق عشق را در انسانها نهادینه کرد. وازطرفی هم نباید آزادی جنسی را ضد مذهب و سم مهلک دانست، و اساساً آزادی جنسی گناه و چیزی پلید به حساب نمی آید.
او می گوید:تا کنون،تمام فرهنگ های انسانی با آزادی جنسی،با شهوت passion مخالف بوده اند.این مخالفت،این انکار،امکان زایش عشق را در انسانها نابود ساخته است. حقیقت این است که آزادی جنسی نقطه شروع تمام سفرها به سوی عشق است.مکان تولد سفر عشق،سرچشمه (Gangorti) عشق(آن منبع،منشاء و رودخانه عشق،آزادی جنسی است و همه با آن دشمن هستند)که تمام فرهنگها،تمام مذاهب،تمام مرشدان،تمام مردان مقدس باآن مخالفند. بنابراین این حمله بردن بر خود سرچشمه است،برخورد کردن منبع و رودخانه،(منظور از منبع و رودخانه در اینجا، همان منشاء و پیدایش عشق،که همان سکس است می باشد، که با پلید و زشت پنداشتن سرکوب و متوقف شده است)که در همان جا با این جملات متوقف می شود:"آزادی جنسی گناه است"،"آزادی جنسی ضد مذهب است"،"آزادی جنسی زهر است." ولی ما هرگز به این فکر نمی کنیم که این انرژی جنسی است که در نهایت به عشق بدل می شود(۸)
بنابراین می توان اوشو را یکی ازرهبران و مروجان دین مبتنی بر آزادی جنسی دانست.او که از عشق جز چند دقیقه لذت جنسی چیز دیگری درک نکرده، هرگز نمی تواند به جایگاه رفیع و والای یک انسان عاشق به معنای حقیقی{عشق حقیقی به خدا} پی ببرد.چون همه عشق را در قالب شهوت پرستی تفسیر و معنا می کند و این خود نشان دهنده باطن شهوت ران و حیوانی این قبیل افراد می باشد. پی نوشت:
۱- اشو،الماس های اوشو،ترجمه مرجان فرجی،صفحه ۲۴۰
۲- نگرشی بر آراءو اندیشه های اوشو،محمد تقی فعالی،ص۲۱۴
۳- اوشو،از آزادی جنسی تا فراآگاهی،ترجمه محسن خاتمی،ص۳
۴- اوشو،از آزادی جنسی تا فراآگاهی،ترجمه محسن خاتمی،ص۳
۵-همان
۶- اوشو،از آزادی جنسی تا فراآگاهی،ترجمه محسن خاتمی،صفحات۳-۴و۱۴
۷- نگرشی بر آراءو اندیشه های اوشو،محمد تقی فعالی،ص۲۱۶
۸- اوشو،از آزادی جنسی تا فراآگاهی،ترجمه محسن خاتمی،ص۲۰-21
۲۵/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]
صفحات پیشنهادی
مسئولان مشكلات را با انگشت تدبير باز كنند/ فضای دينی و انقلابی را بیش از پیش ترویج دهید
سیاسی نیروهای مسلح حجتالاسلام قندهاری مسئولان مشكلات را با انگشت تدبير باز كنند فضای دينی و انقلابی را بیش از پیش ترویج دهید رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع گفت مديران بايد سعي كنند فضاي ديني و انقلابي را در وزارت دفاع حاكم كرده و بيش از پيش ترويج دهند به گزارش خبرگزچگونگی تعلیم احکام شرعی و دینی به کودکان
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۷ یک دکترای تفسیر قرآن گفت رساله تصویری کمک شایانی به درک مسائل شرعی توسط کودکان و نوجوانان میکند مهرداد ویسکرمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان درباره چگونگی تعلیم احکام شرعی و دینی به کودکان افزود اگر پدر و مادرتضعیف اعتقادات دینی درپی ترویج سبک زندگی غربی
تضعیف اعتقادات دینی درپی ترویج سبک زندگی غربی ترویج سبک زندگی غربی یکی از برنامههای شبکههای اجتماعی و ماهوارهای است که در این راستا هدفشان تضعیف باورها و اعتقادات دینی است به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مفهوم سبک زندگی از جمله مفاهیم علوم اجتماعی و علم جامعهشناسرفع شبهات و تقویت باورهای دینی باید در مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۶ در راستای ارتقاء تعامل و همکاری بین حوزههای علمیه و آموزش و پرورش استان کرمانشاه نشستی درمحل مرکز مدیریت حوزههای علمیه استان کرمانشاه با حضور مدیران حوزههای علمیه خواهران و برادران استان معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مسئول بسیج طلاب اعالمان دین و روشنفکراندینی هر دو در تولید کالای دینی ضعف دارند/ پیامبر، ایدهآلترین عرضهکننده کالای دینی
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها میزگرد نقد و بررسی نظریه اقتصاد دین بخش پایانی عالمان دین و روشنفکراندینی هر دو در تولید کالای دینی ضعف دارند پیامبر ایدهآلترین عرضهکننده کالای دینی دکتر حسن محدثی در میزگرد نقد و بررسی نظریه اقتصاد دین گفت سروش و شبستری بیشتر تولیدات فلعقلانیت ابزاری، ارتباطی و دینی از نگاه امام خمینی(ره)
عقلانیت ابزاری ارتباطی و دینی از نگاه امام خمینی ره هابرماس باوجود نگاه ماتریالیستی سعیدارد بین دین و جامعه آشتی برقرار کند و با استفاده از کثرتگرایی روشی بین مذهب و سکولاریسم تعامل ایجاد نماید ولی امام با تأکید بر مذهب جامعة بدون آن را قابل تصور نمیداند چکیده عقلانیت ازترويج مسائل ديني نبايد مورد غفلت قرار گيرد/ ضرورت ارائه الگوهاي اسلامي به نسل جوان
استانها شمال آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی ترويج مسائل ديني نبايد مورد غفلت قرار گيرد ضرورت ارائه الگوهاي اسلامي به نسل جوان ارومیه – خبرگزاری مهر استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد ترويج مسائل و آموزههاي ديني و فرهنگي به ویژه در بین نسل جوان نبايد مورد غفلت قرارطلاب, مهم ترین نقش را در ترویج احکام دینی در جامعه دارند
طلاب مهم ترین نقش را در ترویج احکام دینی در جامعه دارند دهدشت- ایرنا- - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم طلاب و روحانیون در جامعه گفت طلاب و روحانیون نقش مهمی در ترویج احکام دینی در جامعه دارند به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید شرف الدین ملک حسینیطلاب ارزش های دینی و انقلابی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند
استانها شمال آذربایجان شرقی آیت الله مجتهد شبستری طلاب ارزش های دینی و انقلابی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند 21 07 1393 17 53 به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر دوشنبه در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب در حوزه علمیه ولی عصر عج تبریز با تاکید برترویج ولایت در جامعه بشری موجب تمدن و وحدت میشود
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۷ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت پذیرش ولایت الهی یعنی تابعیت از فرامین خداوندی در همه جوانب زندگی از جمله خوراک تعلیم و تربیت حکومت اقتصاد جمهوری اسلامی مبنی بر این ایده است و هر کجا دچار مشکل شدهایم به دلیل آن است که این اطاعت کامل نبودهمبلغ ما برای ترویج سخنان اهل بیت(ع) باید با سند قطعی حرف بزند
یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۶ رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت مبلغ ما برای ترویج سخنان اهل بیت ع باید با سند قطعی حرف بزند و کسانی که به روایات آشنایی ندارند بهتر است که در مورد آن احادیث اظهارنظر نکنند به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام وديپلماسي حج؛ تامين اصول، تسهيل زيارت/ گفتوگوهاي ديني، منوط به خواست و رفتار سعوديهاست
دین و اندیشه آیین ها و تشکل های مذهبی گفتوگوي تفصيلي با معاون بينالملل بعثه ديپلماسي حج تامين اصول تسهيل زيارت گفتوگوهاي ديني منوط به خواست و رفتار سعوديهاست محمدرضا باقري چهره كه از بهمن ۸۸ تاكنون عهدهدار مسووليت بينالملل بعثه مقام معظم رهبري است درباره گفتگو های دمحدثی: یکی از خدمات نظریه اقتصاد دین، مخاطبشناسی دینی است/ فیض: تولید نظریه درون دینی با همکاری حوزه و دانشگا
دین و اندیشه میزگرد نقد و بررسی نظریه اقتصاد دین 2 محدثی یکی از خدمات نظریه اقتصاد دین مخاطبشناسی دینی است فیض تولید نظریه درون دینی با همکاری حوزه و دانشگاه امکانپذیراست محدثی در میزگرد نقد و بررسی نظریه اقتصاد دین گفت نوع دینداری بر نوع مصرف دینی تأثیر دارد از مباحث مهدهه ولایت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی است
استانها غرب زنجان حجت الاسلام خدایی دهه ولایت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی است زنجان -خبرگزاری مهر مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت دهه ولایت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی است به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام اذن الله خدایی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسشهرسازی در کشورمان بر مبانی علمی و دینی استوار نیست
دین و اندیشه اندیشکده ها حداد عادل شهرسازی در کشورمان بر مبانی علمی و دینی استوار نیست جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی دوشنبه هفتم مهرماه به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد به گزارش خبرگزاری مهر در این نشست اعضا به بیان نظارت خود دفرق میان تجربه ديني و وحي در چیست؟
فرق میان تجربه ديني و وحي در چیست از قرآن به عنوان قول ثقيل نامبرده شده است و اين خود دلالتي واضح دارد بر اينكه لفظ بر پيامبر نازل شده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از سوالاتی که در علم کلام مطرح است اینکه چه تفاوتی ميان تجربه ديني و وحي وجمبلغان مباحث دینی و فرهنگی را در جامعه ترویج کنند
استانها شرق خراسان جنوبی رضایی مبلغان مباحث دینی و فرهنگی را در جامعه ترویج کنند بیرجند- خبرگزاری مهر معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی بر ترویج مباحث دینی و فرهنگی از سوی مبلغان در جامعه تاکید کرد و گفت رسالت تبلیغات اسلامی در فرهنگ سازی جامعه سنگین است و-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها