تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799129802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات کاشت درخت چنار از تجریش تا راه آهن بزودی آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عملیات کاشت درخت چنار از تجریش تا راه آهن بزودی آغاز می شود تهران بزرگ- ایرنا- مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با توجه به پایان طرح مطالعاتی از اجرای فاز نخست کاشت درخت چنار از میدان تجریش تا میدان راه آهن خبر داد.


به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، "علی محمد مختاری" درخصوص ساماندهی درختان حد فاصل دو میدان راه آهن و تجریش به عنوان طولاتنی ترین خیابان خاورمیانه و کاشت گونه چنار با بن بالا و قدمت بالای 20 سال در نقاطی از این خیابان اظهار داشت: در فاز نخست آن هزار اصله درخت چنار10 تا 15 ساله از میدان تجریش تا میدان راه آهن با نهال هایی که از نهالستان های ورامین، محلات و کرج تهیه شده، کاشته می شود.
وی با اشاره به درخت کاری در منازل شهروندان تهرانی ، افزود: در این باره باید آبیاری فضای سبز شهر تهران را مکانیزه کنیم که در این خصوص طرح جامع آب خام فضای سبز شهرتهران در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: به همین منظور هم اکنون شبکه جداگانه استفاده از آب خام شهر تهران با گنجایش 555 هزار مترمکعب مخزن را ایجاد کرده ایم که در این مخزن آبهای جاری همچون نزولات آسمانی را ذخیره می کنیم و این موضوع را به مناطق 22 گانه نیز ابلاغ کرده ایم.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه درختان کبود یا تبریزی بادشکن هستند و درخت شهری محسوب نمی شوند، اشاره کرد: در شهر تهران گونه های بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی پایتخت را با کمک دانشگاه تهران در دستورکار قرار داده ایم.
*** اجرای طرح تفصیلی شهر تهران در کاشت درخت در خیابان ولیعصر(عج)
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص ضوابط اجرایی طرح تفصیلی شهر تهران و کاشت درخت در خیابان ولیعصر(عج) هم بیان کرد: در مناطق یک،3 ، 6 و 11 که در محدوده خیابان ولیعصر(عج) واقع شده اند، برای پلاک های ساختمان های جدید عقب نشینی به عمق 3 متر الزامی است که بدین منظور از ریشه درختان خیابان ولیعصر(عج) حفاظت شود.
مختاری با بیان اینکه در دو سال گذشته 3هزار نهال در خیابان ولیعصر(عج) کاشته شده است، اظهار کرد: امسال در کاشت این درختان از محیط بن بالاتری استفاده خواهیم کرد و از دی ماه تا اواخر بهمن ماه این درختان کاشته خواهند شد.
وی با بیان اینکه امسال خزان زودرس درشهر تهران نداشتیم، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده زمان آبیاری را تنظیم و فاصله ها را کاهش دادیم.همچنین هدایت فاضلاب برخی خانه ها به داخل نهرهای عمومی پیگرد قانونی دارد و هیچ کس مجاز نیست فاضلاب خود را در نهرهای عمومی بریزد.
** ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران و جشنواره گل های پاییزی از 28 مهرماه جاری در تهران برگزار می شود
وی همچنین از برپایی جشنواره گل های پاییزی از دوشنبه 28مهرماه تا 2 آبان ماه درمحل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران خبر دارد و گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 200 تولید کننده داخلی در زمینه گل وگیاه با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت های مردمی در افزایش سرانه فضای سبز برپا می شود.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه گل های پاییزی 300 تا 400 تولیدکننده بود اما به علت کمبود جا نتوانستیم از حضور این تولیدکنندگان استفاده کنیم، افزود: ساعات کار نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 21 است.
همچنین برای علاقه مندان به نگهداری گل و گیا در منازل، کلاس های آموزشی در زمینه گل وگیاه نیز در این نمایشگاه برای شهروندان درنظر گرفته شده است.
مختاری درخصوص اینکه 75کلینیک گل و گیاه در شهر تهران فعال هستند، اضافه کرد: این کلینیک ها به صورت تئوری و عملی نگهداری و پرورش گل و گیاه را به شهروندان شهر تهران آموزش خواهند داد و این درحالی است که برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی در زمینه تولید گل و گیاه و پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.
** 4هزار گونه گیاهی در کشور ما وجود دارد
مختاری با تاکید بر اینکه 4هزار گونه گیاهی در کشور ما وجود دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع در زمینه صادرات گل و گیاه نقش بسزایی داشته و ارزآوری را به همراه خواهد داشت.
به گفته وی، بایستی در زمینه بسته بندی و حمل و نقل تلاش بیشتری کنیم تا کشورمان را در زمینه صنعت گل و گیاه در دنیا مطرح کنیم.
*** گردش کاروان گل و گیاه در خیابان های پایتخت
وی با اشاره به اینکه تاکنون 12نمایشگاه بین المللی گل وگیاه در شهر تهران برگزار شده است، گفت: این در حالی است که در نمایشگاه گذشته بیش از2میلیون نفر بازدیدکننده داشته و جالب است که از نقاط مختلف کشور برای بازدید در این نمایشگاه حضور می یافتند. همچنین بعد از نمایشگاه کتاب بیشترین بازدید کننده را نمایشگاه گل وگیاه پایتخت به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه غرفه های نمایشگاه پاییزی به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شده است، اضافه کرد: گیاهان آپارتمانی، شاخه بریده، انواع گل و گلدان و... در نمایشگاه گل های پاییزی در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.
وی با اشاره به اینکه همزمان با برپایی ششمین نمایشگاه فصلی گل وگیاه کاروان گل های پاییزی درسطح خیابان های شهر تهران به حرکت در می آید، افزود: در این کاروان نمونه ای از گل هایی که در نمایشگاه عرضه می شود، در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.
1724/1914


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن