تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804535847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوه های بی بدیل و لمس میراث ناملموس در نصف جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گزارش ویژه / جلوه های بی بدیل و لمس میراث ناملموس در نصف جهان اصفهان- ایرنا- شهر اصفهان این روزها شاهد برگزاری جشنواره و اجلاس بین المللی میراث فرهنگی نا ملموس به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی سال 93 و میزبان جمع کثیری از شخصیتهای فرهنگی کشورهای مختلف جهان است .


به گزارش ایرنا، جشنواره و اجلاس جهانی میراث فرهنگی ناملموس از شانزدهم مهر با حضور نمایندگانی از کشور جهان در اصفهان گشایش یافت و تا 19 مهر ادامه دارد . صلح و دوستی برای همه ملتهای جهان " پیام اصلی این نشست جهانی است و یکی از اهدف آن معرفی داشته ها، ذخائر و ارزشهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است .
اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس تلاش می کند از راه گفتگوی فرهنگی میان مناطق و فرهنگ های مختلف و متنوع، سبب ایجاد و پی ریزی صلح، مبتنی بر تفاهم و درک مشترک شود.
توسعه پایدار محلی، مواجهه با چالشهای ناشی از پدیده جهانی سازی و تلاش برای حفظ تنوع فرهنگی، افزایش ظرفیت یگانگی و وحدت، تدوین و اجرای سیاست های توسعه ای و فرهنگی متوازن و نیز سازگاری و صلح فرهنگی از جمله اهداف سازمان میراث فرهنگی ناملموس (ICCN )است.
این رویداد مهم فرهنگی که در بخشهای مختلف شامل اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان ، جشنواره ها و نمایشگاه های جنبی برگزار می شود فرصتی مناسب برای لمس و آشنایی مردم جهان با داشته های غنی فرهنگی ناملموس ، ارزشهای انسانی، گنجینه های گرانسنگ فرهنگی و میراث گرانبهای هنر و معماری ایران زمین و استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران ارزیابی می شود .
به گفته کارشناسان میراث فرهنگی ، استان اصفهان با برخوداری از غنی ترین میراث فرهنگی ملموس و غیر ملموس از قابلیتهای عظیمی در اثر گذاریهای فرهنگی برخوردار است و اینگونه اجلاسها می تواند منبعی عظیم برای ترویج و تبیین ارزشهای انسانی و میراث فرهنگی ناملموس برای جهانیان باشد .
بر اساس امارهای اعلام شده از سال 1388 تاکنون ایران 10 اثر را با عنوان آثار فرهنگی ناملموس در فهرست میراث ناملموس جهان ثبت کرده است واین روند نشان دهنده غنای فرهنگی این سرزمین است .
هم اکنون همزمان برگزاری این اجلاس جهانی ،مجموعه ای از برنامه های متنوع فرهنگی در نقاط مختلف شهر اصفهان در حال اجراست تا هرچه بهتر از فضای فعلی و ظرفیت موجود برای معرفی داشته های غنی و ارزشهای والایی فرهنگی ایران زمین بهره گیری شود .
جشنواره های صنایع دستی ، پخت غذاهای ایرانی، جشنواره بازی های بومی و محلی، نمایشگاه طبی سنتی- گیاهان دارویی، نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی و نمایشگاه کودکان از برنامه هایی است که در نقاط مختلف شهر اصفهان برپا شده و مورد استقبال مردم و میهمانان خارجی گرفته است ،همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای بانوان با حضور 30 استان کشور در باغ غدیر اصفهان بخشهای مختلفی از میراث فرهنگی ناملموس ایران زمین را در معرض دید قرار داده است .
جشنواره عشایر نیز با برپایی چهار سیاه چادر از اقوام قشقایی و بختیار و با ارائه صنایع دستی، هنرهای نمایشی و موسیقی محلی و پخت غذاهای سنتی با حضور 13 استان از برنامه های است که میراث ناملموس نقاط مختلف کشور را ترسیم می کند .
اجرای نقالی، بازی های بومی و محلی، ورزش پهلوانی و خیمه شب بازی در مناطق مرکز شهر اصفهان جلوه های از میراث فرهنگی ناملوس ایران زمین را در مقابل دید میهمانان عیان و قابل لمس کرده است .
کمیته جشنواره میراث فرهنگی ناملموس در راستای معرفی و انعکاس فرهنگ، آیین و سنت های ایران و جهان برنامه های متنوعی را در تالارهنر، باغ موزه چهلستون، هنرسرای خورشید، کلیسای وانک، حمام علی قلی آقا، میدان امام علی (ع)، کتابخانه مرکزی و موزه هنرهای معاصربه اجرا گذاشته که مجموعه این برنامه ها جلوه هایی بی نظیر از هنر، و فرهنگ و میراث فرهنگی این خطه و ایران زمین ترسیم کرده که این جلوه ها بدون تردید هر بیننده ای تحت تاثیر قرار می دهد .
گ / 7131 / 556


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن