تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814730836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تک خوانی خانم ها در مقابل آقایان چه حکمی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
تک خوانی خانم ها در مقابل آقایان چه حکمی دارد؟ سوال: حکم تک خوانی بانوان اعم از صوت قرآن و سرود در معرض نامحرم چیست؟

امام خمینی (ره) حکم، دائر مدار وجود مفسده و عدم آن است.  (اگر موجب گناه وحرام شود جایز نیست)استفتائات، ج3، ص 273، س 59  
آیت الله بهجت (ره) اگر موجب تهییج شهوت باشد جایز نیست و چون نوعاً(غالبا) در معرضیت آن است ،اجتناب شود.  استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم) 
آیت الله تبریزی (دام ظله) قرآن خواندن زن و نیز خواندن سرود- در صورتیکه غنا نبوده و مشتمل بر موسیقی لهوی هم نباشد- فی نفسه مانعی ندارد لکن اگر موجب جلب نظر نامحرم و موجب تحریک شهوت باشد جایز نیست. والله العالم استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)  
آیت الله خامنه ای (دام ظله) اگر موجب ریبه و فساد است و جلب توجه نامحرم می کند جایز نیست. سوال: خواندن زن در مجامع مختلط زن و مرد چه حکمی دارد؟ الف) قرآن خواندن    ب) مرثیه خواندن     ج) آواز غیرمطرباگرچه صدای زن نامحرم نیست و خوانندگی زن فی نفسه منع شرعی ندارد، ولی هر گاه نفس خواندن با وضع خاص خواننده یا مضمون اشعاری که خوانده می شود به گونه ای باشد که موجب برانگیختن شهوت است، استماع صوت زن برای غیرشوهر او حرام است.  استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم) 
آیت الله سیستانی (دام ظله)اگر خوف ابتلا به حرام نباشد جایز است ولی جایز نیست صدای خود را به نحوی زیبا و نازک کند که معمولاً موجب تحریک شهوت باشد.  استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)  
آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظله)مستلزم فساد است و جائز نیست. والله العالم  استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)  
آیت الله فاضل لنکرانی (ره)در شرایط فعلی که معمولاً مفسده دارد جایز نیست و اگر بصورت غنا باشد حرام است. سوال: خواندن زن در مجامع مختلط زن و مرد چه حکمی دارد؟ الف) قرآن خواندن    ب) مرثیه خواندن   ج) آواز غیرمطرب اگر با آواز بخواند یا بصورت غنا بخواند حرام است و اگر بصورت همدلی حرف بزند کراهت دارد.  استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم) 
آیت الله گلپایگانی (ره)بانوان و دختران نزد نامحرم قرآن را با صدا نخوانند. مجمع المسایل، ج2، ص231، با استفاده از س 652   
آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله)جایز نیست.  استفائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)  
آیت الله نوری همدانی (دام ظله)اگر موجب فساد باشد اشکال دارد. اسک دینمطالب مرتبط:احکام فيلم و عكس نامحرمحکم صیغه خواهر و برادری با نامحرم چیست؟!گریز از خلوت با نامحرم

پنجشنبه 17 مهر 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن