تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798910603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیروی انتظامی امروزه بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی و ۱۶ نشریه علمی و پژو هشی دارد/نیروی انتظامی از مردمی‌ترین سازمان‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فرمانده نیروی انتظامی در گفتگوی ویژه خبری:
نیروی انتظامی امروزه بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی و ۱۶ نشریه علمی و پژو هشی دارد/نیروی انتظامی از مردمی‌ترین سازمان‌ها است
سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و آرامش اجتماعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه ۱۶ مهر ماه حضور یافت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ؛سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به منظور بررسی عملکرد نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و آرامش اجتماعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب چهارشنبه ۱۶ مهر ماه حضور یافته بود در پاسخ به اولین سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه پلیس دانش بنیان چیست و تا به امروز چه کارهایی در این حوزه انجام شده ،ضمن تبریک اعیاد مبارکه و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امروزه هر موسسه، بنگاه و سازمانی که بخواهد پیشتاز و سرآمد باشد و خصوصا در حوزه رقابت از دیگر موسسات و سازمان‌های رقیب عقب نماند،چاره‌ای ندارد جز اینکه در مسیر علمی و دانش بنیانی حرکت کند.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های پیشتاز در حوزه‌های مختلف موسسات و شرکت‌هایی هستند که بخش آرنده یعنی بخش پژوهش و توسعه آن‌ها خوب کار می‌کند و همواره می‌توانند هم نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و هم ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته باشند و فاصله خود را با رقیبان یا کم کنند، یا حفظ کنند و یا پیشی بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در جامعه علمی امروز اساسا امکان ندارد سازمانی با تکیه بر روش‌های سنتی حفظ وضع موجود کند.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: در روش علمی هر سازمانی ابتدا باید اهدافی را برای خود مشخص و امکانات موجحود را برآورد کند و نیروی انتظامی با اهداف مطلوب و امکانات موجود باید یک نقشه راهی داشته باشد که به آن راهبرد گفته می‌شود که طراحی این راهبرد نیز خود نیاز به علم و آموزش دارد ،یعنی یک سازمان با ارزیابی وضع موجود خود و تعیین نقشه راه و ایستگاه‌هایی که باید در راه پیموده شود و نظام ارزیابی حرکت باید در مسیر درست خود حرکت کند و این موضوع نیز نیازمند ساختارهای علمی است یعنی این مراکز علمی باید در درون هر سازمانی خصوصا نیروی انتظامی به وجود آید.

* امروز نیروی انتظامی بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شاید در ابتدا اعضای هیات علمی نیروی انتظامی از عدد انگشتان دست بالا نمی‌رفت ولی امروز ما بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی داریم و بیش از ۱۸۰۰ همکار علمی دانشگاهی در حوزه‌های مختلف با ما همکاری می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:در حال حاضر نیروی انتظامی ۱۶ نشریه علمی پژوهشی دارد که شاید دانشگاه‌های بزرگ نیز به این آمار دست نیافته باشند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه مسیرهای ذکر شده در نیروی انتظامی تا حد زیادی پیموده شده و امروز ما می‌توانیم ادعا کنیم که برای هر تصمیم گیری در نیروی انتظامی،برای ارزیابی عملکرد و تعیین راهبردهای آتی خودمان فعالیت خود را طی می‌کنیم اظهار داشت: این به این معنی است که در نیروی انتظامی تصمیم سازی‌ها از مسیر علمی انجام می‌شود و در مسیر اجرا نیز کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد و در همه معاونت‌ها و استان‌های ما ۶۰ دفتر استقرار یافته که کار‌ها را کنترل و ارزیابی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در مباحث اجتماعی آخرین موضع ما سنجش و سلامت سازمانی و ارزیابی فساد سازمانی است که در ایران شاید ما به عنوان اولین سازمان گام شجاعانه‌ای در این راستا برداشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: راهبرد ما این است که باید با تلاش خود نواقص و اشکالات را مشخص و به راه‌های پیشی گرفتن از چالش‌ها و مشکلات برسیم که در این زمینه می‌توان به فعالیت نیروی انتظامی در زمینه IT  اشاره کرد، یک زمانی ما عقب افتاده‌ترین سازمان در کشور در این زمینه بودیم، اما امروز اگر ادعا نکنیم پیشرفته‌ترین نیستیم ولی می‌توانیم بگوییم که در رده پیشتاز‌ها قرار داریم.

* نیروی انتظامی از مردمی‌ترین سازمان‌ها است

سردار احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی چیست؟ پاسخ داد: نیروی انتظامی یک واحد اجتماعی است و واحدی است که بدون مردم مفهومی ندارد وهمه خدماتش برای مردم است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی هست چون مردم نیاز به امنیت دارند و قانون نیز نیاز به مراقبت و هدایت ؛برخورد با هنجارشکنان نیاز به یک بازوی اجتماعی قوی دارد و طبیتا هیچ پلیسی نمی‌تواند بدون حضور مردم خصوصا در کشور ما که جوهره نظام یک جوهره مردمی است ،موفق باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: علت آنکه نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته از مشکلات سربلند بیرون بیاید به دلیل آن است که حکومت و مردم همانند تار و پود می‌مانند و از یکدیگر قابل تفکیک نیستند.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از مردمی‌ترین سازمان‌ها است ادامه داد: شعار امسال ما تلاش جهادی،کارآمدی و اقتدار است و مفهومش این است که اقتدار ماحصل تلاش، مجاهدت و کارآمدی است.

وی با بیان اینکه علت وجودی ما مردم هستند تصریح کرد بر این اساس ما باید به مطالبات و نیازهای آن‌ها پاسخ دهیم و دائما باید نگاه آن‌ها را به خودمان مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم و این ارزیابی را نیز در عملکرد خود تاثیر دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به لزوم مشارکت اجتماعی در حوزه فعالیت‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما شاهد حضور بسیا رخوب مردم هستیم و از ظرفیت‌هایی مانند پلیس افتخاری،پلیس جوان و فرهنگیار ترافیک و انواع و اقسام صوری که برای مشارکت مردم در برقراری امنیت تدوین شده از آن استفاده می‌شود.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: در حوزه سایبری نیز سعی مان این است که به مردم آموزش دهیم که چگونه از فرزندان، اموال و آبروی خود حفاظت کنند لذا امروزه بدون اینکه مردم در صحنه باشند امنیت قابل تامین نیست.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتماد مردم به پلیس به گفتمان بین مردم و پلیس برمی گردد تصریح کرد: اگر مردم به ما اعتماد داشته باشند هر چه بگوییم قبول می‌کنند؛ولی اگر احساس کنند پلیس حرف راست نمی‌زند این اعتماد از بین می‌رود و حرف پلیس بی‌اعتماد می‌شود.

* مبنای مشارکت پذیری اجتماعی ایجاد رضایت و اعتماد در مردم است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مبنای مشارکت پذیری اجتماعی ایجاد رضایت و اعتماد در مردم است و در حوزه فرهنگی نیز سعی شده تصویر سازی مطلوبی از پلیس صورت گیرد و ذهن‌ها را نسبت به عملکردهای پلیس اصلاح کند،ضمن اینکه اقدامات فرهنگی در این حوزه سبب می‌شود ماموران نیروی انتظامی نیز خود را به الگوهای مورد نظر جامعه نزدیک کنند؛لذا امروزه نیروی انتظامی توانسته گام‌های موثری در برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های مردم بردارد.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی در موضع مرز‌ها و انسداد مرز‌ها چه مشکلاتی داشت هم توفیقات در این حوزه چه بوده است گفت: اگر ما بخواهیم مشکلات را فهرست کنیم مشکلات بسیار است؛ اما وظیفه مدیران این است که بتوانند با مشکلات موجود مسائل خود را حل کنند.

وی ادامه داد: بنده با پذیرش مشکلات این مسئولیت را پذیرفتم و باید در قبال وظایف خود پاسخگو باشم، در موضوع مرز‌ها در زمان ادغام نیروی انتظامی در سال ۷۰ که تازه جنگ تمام شده بود و مرزهای ما عمدتا دفاعی بود.

خبر درحال تکمیل است







تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن