تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798291413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی کودک درون مدیران خاموش است/ انتقاد از اکران فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان همتی با مهر مطرح کرد:
وقتی کودک درون مدیران خاموش است/ انتقاد از اکران فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی
اصفهان – خبرگزاری مهر: بازیگر فیلم" فرار از قلعه رودخان" گفت: مدیران و مسئولان هنری سینما می‌توانند با اکران فیلم‌های سینمایی به ویژه فیلم های کودک به جای اجازه نمایش خانگی بار دیگر فرهنگ رفتن به سینما را زنده کنند و جان دوباره‌ای به هنر هفتم بخشیده و انگیزه عوامل ساخت فیلم کودک را نیز تقویت کنند.



سیروس همتی در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به لحاظ تجربه سینمایی در ژانرهای جدی همانند دفاع مقدس، اجتماعی، انتقادی و طنز تجربه‌هایی داشتم اما در ژانر کودک و نوجوان "فراز از قلعه رودخان" نخستین تجربه سینمایی من بود.

وی افزود: شاید یکی از دلایل پذیرش بازی در این فیلم علاقه من به تجربه این ژانر و انتقال تجربه‌ام از تئاتر کودک در یک فیلم بود.

نویسنده فیلم طبقه حساس درباره تأثیر عدم اکران فیلم‌ها در ضعف سینمای کودک و عدم تمایل کارگردانان برای تجربه این ژانر بیان داشت: به نظر من دلیل اصلی عدم اهمیت به سینمای کودک به سیاست‌گذاری‌ها بر می گردد.

وی ادامه داد: این نیازی ضروری است که در کنار مجموعه سینماهای ما یکی دو سینما نیز مخصوص اکران فیلم‌های این قشر سنی باشد به گونه‌ای که کودکان از والدین خود بخواهند که  آنها را به سینمای مخصوص خود ببرند.

سیاست‌های مدیران ما در زمینه سینمای کودک و نوجوان تغییر کند

همتی با بیان اینکه باید سیاست گذاری‌های مدیران ما در زمینه سینمای کودک و نوجوان تغییر کند، تصریح کرد: اگر به واقع این ژانر از سینما در دیدگاه مدیران ما دارای ارزشی باشد و با عشق و علاقه درباره این سینما تصمیمی اتخاذ کنند به یقین اهمیت وجود سینمای مخصوص کودک را به خوبی درک کرده و در این زمینه تصمیم‌های درستی می گیرند.

وی اضافه کرد: وقتی مدیر ما دنیای کودک را اصلا درک نمی کند و کودک درون وی خاموش است سینمای کودک جدی گرفته نمی شود.

بازیگر فیلم" فرار از قلعه رودخان" درباره تأثیر این گونه سیاست گذاری‌ها بر سینمای کودک ابراز داشت: زمانی که من فیلمنامه طبقه حساس را نوشتم به راحتی پذیرفته شد اما زمانی که فیلمنامه کودکی می‌نویسم از پذیرش آنها توسط مدیران مطمئن نیستم چرا که بسیاری از مدیران اصلا در برنامه خود فایلی برای این نوع از سینما نگشوده‌اند.

لزوم برنامه‌ریزی برای اکران فیلم های جشنواره کودک

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر از نویسندگان سینمای کودک به درستی حمایت شود و بودجه مناسبی برای تولید فیلم در اختیار این ژانر قرار داده شود اشتیاق و انگیزه عوامل ساخت این فیلم‌ها افزایش یافته و بسیاری از ضعف‌های سینمای کودک با تولید زیاد این فیلم ها برطرف‌می شود.

همتی تاکید کرد: نباید سینمای کودک را به این جشنواره محدود کنیم؛ ما از مسئولان می‌خواهیم که برای این 14 فیلم جشنواره کودک برنامه اکران بچینند.

بازیگر فیلم" فرار از قلعه رودخان" با بیان اینکه یقین بدانید که اگر سینمایی در دوره خاصی برجسته‌تر از بقیه می شود به دلیل اهمیت مدیر این مجموعه است، درباره وضعیت سینمای کودک ابراز داشت: نگاه مدیران هنری دولت جدید به این نوع از سینما مناسب است ضمن اینکه خود سینمای نیز رشد قابل توجهی داشته است و خانه سینما نیز بار دیگر گشوده شد و به نظر می رسد در ادامه نیز این روند مناسب ادامه داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم اکران برخی فیلمها و اجبار روند تماشای فیلم‌های سینمای در شبکه نمایش خانگی ابراز داشت: در طول سال های گذشته از سه کار سینمایی من یکی اکران شده است و امیدواریم فیلم قلعه رودخان پس از جشنواره اکران عمومی شود تا کارگردانان و بازیگران نیز دلگرم شوند.

رشد؛ جشنواره‌ای با قدمتی بیش از فجر و کودک

همتی با اشاره به اینکه به دلیل عدم اکران عمومی فیلم‌هایش هنوز عضو خانه سینما نیست، تاکید کرد: متاسفم که شرط عضویت در این خانه اکران عمومی یک ماهه فیلم‌هاست در حالیکه برخی فیلم‌های من اکران نشده و برخی نیز کمتر از یک ماه بوده و این امر در مورد بسیاری از فیلم‌های ارزشی رخ می دهد. وی با اشاره به جشنواره فیلم رشد تصریح کرد: قدمت این جشنواره از فجر و کودک و نوجوان نیز بیشتر است و حدود  44 سال است برگزار می‌شود اما این جشنواره نیز محدود شده است و امیدواریم با اهمیت مسئولان به دو جشنواره رشد و کودک و اکران فیلم‌های آن شاهد اعتلای این نوع از سینما باشیم.


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن