تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820339237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر براي خدا بجنگيد، خونتان «ثار الله» و ياد خداست/ نهضت عاشورا، الهام بخش حماسه بزرگ دفاع مقدس بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی  آیت الله العظمی جوادی آملی:
اگر براي خدا بجنگيد، خونتان «ثار الله» و ياد خداست/ نهضت عاشورا، الهام بخش حماسه بزرگ دفاع مقدس بود
آیت الله العظمی جوادی آملی می گوید: کسي که براي خاک مي‏ جنگد خونش هم به اندازه خاک مي‏ ارزد؛ ولي اگر براي خدا جنگيد، خونش «ثار الله» است و خونهاي او ياد خداست.



به گزارش خبرگزاری مهر، گرامی داشت هفته دفاع مقدس را باید فرصتی مغتنم جهت یادآوری رشادت غیور مردان جبهه حق علیه باطل دانست.آنان که با اهداء خون پاکشان به ایران مقتدر امنیت و صفا بخشیدند و چشم طمع جهانیان را نسبت به خیال تجاوز به این مرز و وبوم تا ابد کور نمودند.در این مجال بر آن شدیم تا از بنان شیوا و ژرف حکیم متأله حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی بهره مند گردیم. 
 
ایشان در بخشی از این کتاب آورده اند: براساس آموزه ‏هاي اساسي اسلام، مسلمان هرگز نبايد جنگ طلب، متجاوز و آغازکننده جنگ باشد؛ ولي بايد در برابر ستم و تجاوز دشمنان دين بايستد و تا ستمگران را برجاي خويش ننشاند، از پاي ننشيند. 
 
ایشان به ضرورت محبوبیت و حفظ دین خداوند اشاره داشته و مرقوم داشتند: رکن اساسي جهاد نزد شما محبوب‏تر از اين است که دين خدا حيات دنيايي باشد و حفظ دين، عزيزتر از حفظ خانه و مرکز کار. از اين‏رو، انسان مصممي مي‏ طلبد که عملا ً نشان دهد دين در نزد او عزيزتر از برادر، فرزند و دنياست و براي حفظ دين، همه شؤون وابسته را رها کند و روي آن سرمايه‏ گذاري کند و بگويد: به جهاد در راه خدا مهر مي‏ ورزم و زندگي با افراد ظالم براي من رنج ‏آور است و نه تنها آن را بد مي‏ دانم، بلکه از آن منزجرم. 
 
ایشان نهضت عاشورا را الهام بخش قيام امام خميني(ره) و حماسه بزرگ دفاع مقدّس دانسته و تشریح کردند:نهضت عاشورا الهام بخش قيام امام خميني(ره) و حماسه بزرگ دفاع مقدّس بوده و نيز به ملّت ايران، انديشه خردمندانه و انگيزه صادقانه بخشيده است. شرف ملي و ديني اين ملّت از سالار شهيدان است و دفاع هشت ساله ملّت ايران رنگ و بوي کربلا داشت و در شب‏هاي عمليات از خط شکنان خاکريز مقدّم، نوايي جزمرثيه «ياحسين»به گوش نمي‏ رسيد. 
 
این مفسر قرآن به استقامت و بردباری امام راحل عظیم الشأن در این راستا اشاره داشته و آورده اند:مبارزه و تلاش‏هاي شاگرد امام حسين (ع) يعني امام راحل (ره)نيز شاخه‏ اي از شجر طوباي قيام آن حضرت(ع) است. عاقلان عصر انقلاب به امام راحل (ره) مي‏ گفتند: در اين شرايط، نهضت شما به ثمر نمي‏ رسد؛ ولي او عاشقانه تصميم گرفت و در جهاد اکبر پيروز شد. پيروان خالص و مخلص او نيز که خود را با نارنجک به زير تانک مي‏ افکندند، عاشقانه شهيد شدند؛ نه عاقلانه. 
 
ایشان در بخش دیگری به«ثار الله» شدن خون شهداء پرداخته و مرقوم داشتند: کسي که براي خاک مي‏ جنگد خونش هم به اندازه خاک مي‏ ارزد؛ ولي اگر براي خدا جنگيد، خونش «ثار الله» است و خونهاي او ياد خداست.



۱۳۹۳/۷/۳ - ۱۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن