تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799626019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتهام زمین‌خواری به اوقاف ظلم به وقف و مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی سخنگوی سازمان اوقاف:
اتهام زمین‌خواری به اوقاف ظلم به وقف و مردم است
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اظهار تأسف از اظهارات نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طرح این گونه مباحث تکراری، غیر واقعی و بی اساس را در رسانه مصداق ظلم به فرهنگ حسنه وقف و مردم عزیز و بهره مندان از خدمات و برکات این سنت نیک دانست.



به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ربیعی مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان در واکنش به اظهارات نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: براساس ماده 6 قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه مصوب 1363/10/2 مجلس شورای اسلامی، این سازمان در موقوفات تحت تولیت خود که به استناد ماده 81 قانون مدنی در اختیار ولی فقیه می باشد و به استناد تبصره ماده 1 قانون اوقاف مصوب مجلس شورای اسلامی، اذن آن به نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان داده شده است ، تکلیف شرعی و قانونی دارد تا موجبات آبادانی موقوفات و بهره برداری صحیح از آنان را به منظور اجرای نیات امینانه واقفین خیراندیش فراهم آورد. بنابراین هرگونه اقدامی در این راستا و در تحقق این ماده قانونی با رعایت کلیه جوانب شرعی و قانونی حاکم بر وقف و کشور و از مجرای دستگاه های قانونی صورت می پذیرد .

سخنگوی سازمان اوقاف در رابطه با شبهات طرح شده تصریح کرد: اساساً سازمان اوقاف فاقد هر گونه مجوز برای صدور پروانه ساخت و ساز بوده و این دستگاه های ذیربط هستند که براساس درخواست مستأجرین و متصرفین قانونی موقوفات، اقدام به صدور قانونی مجوز ساخت و ساز می نمایند . لیکن اظهارات نامبرده که : « سازمان اوقاف اجازه صدور مجوز ساخت و ساز می دهد ... » اساساً بی اساس و کذب محض است .

وی با بیان اینکه جایگاه این سازمان در اداره امور موقوفات جایگاه حاکمیتی است تصریح کرد: بیان این گونه موارد که سازمان اوقاف به یک زمین خوار بزرگ تبدیل شده است در مصاحبه یک نماینده مجلس شورای اسلامی جای تأمل فراوان و بی تردید تبعات حقوقی و قضایی دارد.

ربیعی در ادامه سخنانش اضافه کرد : این نماینده در سخنانشان ضمن اشاره به اعتقاد خود در خصوص زمین خوار بودن نهادها ، اوقاف را بزرگترین زمین خوار کشور معرفی نموده است که در این خصوص لازم است ایشان تعریف خود را از زمین خواری ارائه نماید؟! آیا احیای موقوفات و خارج نمودن آن از دست متصرفین و موقوفه خواران یا عمل به فرمایش امام راحل (ره) در خصوص «باقی ماندن موقوفات به حال وقفیت و عمل نمودن به وقف» و ایستادگی در مقابل درخواست های نابجا و غیر قانونی و غیرشرعی عده ای مبنی بر خروج املاک وقفی از حالت وقفیت و مصادره این اموال به صورت شخصی، نامش زمین خواری می باشد ؟ ما قضاوت را به وجدانهای منصف و آگاه و مراجع قانونی واگذار می کنیم.

ربیعی همچنین در خصوص ادعای این نماینده در رابطه با افزایش آمار امامزادگان کشور با اشاره به تکراری بودن این موضوع و عدم آشنایی این نماینده با سوابق و مباحث تاریخی خاطر نشان کرد : در رابطه با افزایش آمار امامزادگان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به اطلاع می رساند، اولاً در قبل از انقلاب اسلامی آماری دقیق و مستند در رابطه با تعداد بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشأن وجود نداشته و این سازمان براساس وظایف سازمانی و ملاکها و معیارهای تاریخی و اسناد و مدارک و شیاع محلی و ... اقدام به شناسایی دقیق و ثبت آمار امامزادگان و بقاع متبرکه در سامانه جامع بانک اطلاعات سازمان اوقاف نموده و در همین راستا نیز  با لطف و عنایت الهی  بقاع متبرکه را به لحاظ عمرانی و فرهنگی به قطب های زیارتی و دینی و کانون های قرآنی و محلی برای آرامش معنوی مردم تبدیل نموده است .

ربیعی تصریح کرد: متأسفانه این نوع اظهارات در رابطه با افزایش آمار امامزادگان که برای چندمین بار توسط ایشان مطرح می شود همسو با تبلیغات منفی و سوء رسانه های بیگانه و معارض با انقلاب اسلامی بوده که بیان آن از زبان یک نماینده محترم مجلس شورای اسلامی  در رسانه های جمعی جای تعجب  و تأسف دارد. این سازمان خود پیشگام و پیشرو در مقابله با موهومات و خرافات مرتبط در این حوزه بوده که جعفرزاده قطعاً باید از سوابق این امر در استانی که نمایندگی آن را بر عهده دارد آگاه باشند.

ربیعی با اشاره به وظایف این سازمان در اداره بقاع متبرکه گفت : تولیت امامزادگان نیز دارای مستندات قانونی و شرعی است که به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسیده است . در تبصره 2 ماده 1 قانون تشکیلات این سازمان تولیت امامزادگان در مواردی که ولی فقیه متولی خاصی برای بقاع متبرکه معین ننموه اند با سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود . نحوه اداره آن نیز به موجب ماده 5 همان قانون با انتخاب هیأت امناء از میان افراد مومن ، متعهد و مورد وثوق از خود اهالی منطقه و محل است و نحوه نظامات مالی، اداری و برداشت نذور و مصرف درآمد آن نیز در آن ماده قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن در قانون تصریح و پیش بینی شده و از سوی دولت محترم مصوب شده است و هیچگونه شبهه و ابهامی در اداره این اماکن متبرکه از سوی مردم وجود ندارد . لذا این نماینده محترم اگر موردی هم مشاهده نموده اند ، مصادیق را به این سازمان اعلام نمایند تا براساس قانون و مقررات پیگیری شود.

سخنگوی سازمان اوقاف با بیان اینکه این سازمان همواره پاسخگوی اقدامات قانونی خود بوده است افزود : اگر چه نمایندگان محترم به استناد ماده 9 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب 15/1/1391 ، در اظهارات خود آزادند ، لکن بیان چنین مطلبی از ایشان به استناد قانون مذکور بدور از شأن نمایندگی است و قطعاً ایشان باید خود پاسخگوی اظهاراتشان باشند.  

سخنگوی سازمان اوقاف در پایان با یادآوری این مطلب که اوقاف خود را خدمتگزار مردم و امانت دار موقوفات می داند تصریح کرد: این سازمان حق قانونی و قضایی خود می داند که در راستای استیفای حقوق موقوفات و بقاع متبرکه، پیگیری قضایی وحقوقی این اظهارات نسنجیده را به عمل آورد.


۱۳۹۳/۷/۳ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن