تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798385283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غزه بزرگترین قفس دنیاست/ اسرائیل انتظار داشت در مقابل گلوله گلباران شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



روزنامه نگار اسرائیلی هآرتص در گفت‎وگو با بی.بی.سی:
غزه بزرگترین قفس دنیاست/ اسرائیل انتظار داشت در مقابل گلوله گلباران شود خبرگزاری رسا - روزنامه نگار اسرائیلی هآرتص با انتقاد از سیاست های خصمانه اسرائیل علیه مردم غزه گفت: اسرائیلی ها انتظار داشتند در مقابل پرتاب موشک و خمپاره و گلوله توپ فلسطینی ها به آنان گل پرتاب کنند.



 
به گزارش خبرگزاری رسا، گیدئون لوی روزنامه نگار اسرائیلی روزنامه هآرتص رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه بی.بی.سی فارسی از سیاست های جنگ طلبانه اسرائیل علیه مردم فلسطین به شدت انتقاد کرد.
گیدئون لوی در روزنامه هآرتص در یادداشتی انتقادی نوشته بود: اگر در این ساحل به اطرافتان نگاه کنید می توانم به شما اطمینان بدهم که هیچ کس به اشغال و وحشیگری هایی که در جنگ با غزه اتفاق افتاده و نیز آینده اینجا کاری ندارد. همه سرشان کاملا به زندگی خصوصی شان گرم است. این یعنی کور بودن و انکار حقایق. چون مشکلات حل نشده اند و در فاصله نیم ساعته ی اینجا دو سه میلیون فلسطینی تحت اشغال بیرحمانه زندگی می کنند و مادامی که این سواحل تا این اندازه آرام باشند و سواحل غزه پر از ویرانه ها و اجساد مرده ها باشد این وضعیت قابل دوام نیست این یعنی زندگی در انکار حقایق.
 
این روزنامه نگار اسرائیلی در پاسخ به سوال مجری بی.بی.سی درباره دلیل نگارش این متن گفت: من می خواهم مردم اسرائیل را تکان بدهم و از بی تفاوتی و بی احساسی باورنکردنی شان و فقدان هرگونه قضاوت اخلاقی خارج کنم. سعیم این است که با قدرت خیلی محدودی که دارم آنها را تکان بدهم.
 
نماینده سابق پارلمان اسرائیل با زیر سوال بردن قواعد دموکراسی در اسرائیل گفت: دموکراسی فقط به معنای حکومت اکثریت نیست. اکثریت هم ممکن است اشتباه کنند، مثلا جامعه اسرائیل به حقوق بین الملل اهمیت نمی دهد و فکر می کند حقوق بین الملل باید برای همه دنیا اعمال شود جز یک کشور آن هم اسرائیل. آیا این باعث می شود که اسرائیل کشور دموکراتیک تر و عادلانه تری بشود؟
 
این یهودی ساکن تل آویو ضمن دفاع از ایده خود درباره صلح اسرائیل با فلسطین بدون اشاره به اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل سرزمین فلسطین را غصب کرده است گفت: یک نکته در طول تاریخ بارها و بارها ثابت شده است، اینکه هیچ کشوری نمی تواند تا ابد و تنها با اتکا بر شمشیر پابرجا بماند. حتی یک نمونه هم وجود ندارد که یک امپراطور یا هر نوع کشور و حکومتی توانسته باشد تنها با اتکا بر شمشیر پابرجا بماند، اسرائیل هم نخواهد توانست. اسرائیل باید مدت ها پیش به صلح می رسید.
 
روزنامه نگار اسرائیلی ضمن انتقاد از مقایسه کشته شدگان معدود و انگشت شمار حملات راکتی فلسطینی ها در اسرائیل با کشته شدگان و آوارگان غزه گفت: با همه احترامی که برای خانواده های اسرائیلی مصیبت دیده قائلم، نمی توانم درد و رنج آنها را با درد و رنجی که در غزه حاکم است مقایسه کنم. درد و رنج غزه در مقیاس کاملا متفاوتی قرار دارد و تا مغز استخوانم رامی سوزاند چون فاجعه بزرگتری است.
 
نماینده سابق پارلمان اسرائیل افزود: آنها هم درست مثل ساکنان جنوب اسرائیل انسان هستند و هیچ پایانی هم برای این غم متصور نیست. من نمی توانم این رنج را نادیده بگیرم.
 
مجری بی.بی.سی در ادامه برنامه با نقل قولی از آموس آموز از چهره های چپ گرای اسرائیل درباره شکست سیاست زمین در برابر صلح مدعی شد که شارون با عقب نشینی از غزه بالاخره آنچه که فلسطینی ها در غزه می خواستند را به آنها داد، یعنی نیروهای اسرائیلی را بیرون کشید. اما نتیجه این عمل شارون این شد که ظرف یک سال و نیم تا دو سال حماس بر سر کار آمد، راکتها وارد غزه شد و نهایتا رویارویی نظامی از سر گرفته شد. این یعنی سیاست زمین در برابر صلح جواب نداده و به صلح منجر نشده است.
 
گیدئون لوی در پاسخ به طرح این موضوع ضمن رد دیدگاه آموس آموز و غیرمنصفانه خواندن آن گفت: اسرائیل پس از اینکه از غزه بیرون رفت، این تکه سرزمین را به نوعی قفس تبدیل کرد، بزرگترین قفس جهان. اسرائیل این کار را بدون هرگونه مذاکره و یا توافق با فلسطینی ها و صرفا به دلیل ملاحظات خودش انجام داد، چون برای نگهبان راحتتر بود که بیرون زندان بنشیند تا اینکه خودش هم داخل زندان باشد.
 
این روزنامه نگار اسرائیلی ادامه داد: این هیچ ربطی به صلح، پایان اشغال و توافقات ندارد، نتیجه اش را هم حالا می بینیم، انتظار داشتید مردمی که در یک قفس زندگی می کنند چه کار کنند؟ به طرف اسرائیل گل پرتاب کنند؟ تا ابد در این قفس بنشینند و فقط منتظر باشند که خدا کمکشان کند؟ چطور می شود چنین انتظاری داشت؟
 
وی همچنین درباره نوع عملکرد جامعه جهانی در قبال اسرائیل گفت: اسرائیل باید بخاطر اشغال هزینه بپردازد، باید مجازات شود، چون اشغال یک جنایت مستمر است و من هر هفته شاهدش هستم. مساله اساسی این است که یک کشور 46 سال است با توسل بیرحمانه به زور بر مردم دیگری حکمرانی می کند، یک نفر باید پاسخگوی این مساله باشد و با کمال تاسف باید بگویم که این تغییر از درون جامعه جهانی ایجاد نخواهد شد. وی پیش از این طی یادداشتی جنجالی در روزنامه اسرائیلی هآرتص نوشت: هیچ جنگ دیگری مثل این یکی، هر روز و هر لحظه، حال من را به هم نزد. تصاویر هولناک غزه عذاب روحم شد. تقریبا اثری از این تصاویر در رسانه های اسرائیلی نمودار نشد، رسانه هایی که بزرگترین شریک داوطلب این جنگ بودند. فکر کردم که محال است کسی به خاطر این جرایم در غزه منزجر نشود، که عیبی ندارد کسی غمخواری خود را نثار ساکنان غزه کند، که کشته شدن 2200 نفر یک مسئله ی تکان دهنده است؛ فرقی ندارد فلسطینی باشند یا اسرائیلی.   وی ادامه داد: فکر کردم عیبی ندارد که شرمگین باشیم، که ضرورت داشت به خودمان یادآوری کنیم برخی افراد به خاطر این بی رحمی مسئولند، و این افراد نه فقط اعضای حماس، بلکه اول و پیش از هرکس اسراییلی ها هستند، رهبرانشان هستند، فرماندهانشان و حتی خلبان هایشان. اکثریت قاطع اسرائیلی ها فکر می کردند مقایسه بین جان آدم اسرائیلی و جان آدم فلسطینی گناه است. گفتنی است جنایات اخیر صهیونیست ها علیه مردم غزه موجب به هم ریختگی زیادی در برخی از اهالی سرزمین های اشغالی شده که تناقضات رفتاری رژیم اشغالگر را مشاهده می کنند. سال گذشته اداره آمار رژیم صهیونیستی از افزایش مهاجرت معکوس یهودیان از فلسطین اشغالی خبر داد. در همین حال رادیوی اسرائیل نیز در گزارشی از نگرانی روزافزون اسرائیلیها از افزایش مهاجرت معکوس یهودیان از فلسطین اشغالی خبر داد .این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: وزارت مهاجرت و جذب یهودیان از اجرای طرحی برای تشویق یهودیان خارج برای مهاجرت به فلسطین اشغالی از جمله ارائه کمکها و تسهیلات مالی بسیار بالا خبر داده است.1409/
 



۱۳۹۳/۷/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن