تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816309126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار اصلی وقف تبدیل ثروت دنیا به ثروت آخرت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی
کار اصلی وقف تبدیل ثروت دنیا به ثروت آخرت است
دکتر ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کار اصلی وقف تبدیل ثروت دنیا به ثروت آخرت است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نوآوری و تفکر را در دستور کار خود قرار داده است.



به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی وقف، اظهار داشت: کار اصلی وقف ، تبدیل ثروت دنیا به ثروت آخر است. در چند سال اخیر تحول بنیادی در امر موقوفات اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه وقف دامنه عظیم و نوآوری های بزرگ را رقم زده است، افزود: ویژه برنامه های اوقاف بسیار ارزشمند است ولی جای کار بسیار وجود دارد. هر مدیری که بیشتر از قوه تفکر خود و کارشناسان خود استفاده نماید مدیر موفق تری است. سازمان اوقاف نوآوری و تفکر را در دستور کار خود قرار داده است که این جای تقدیر و تشکر داد.

وی با بیان اینکه کار قرآنی خوبی در اوقاف صورت می گیرد و این بسیار ارزشمند است، افزود: اگر بخواهیم یک ارتش 20 میلیونی قرآنی داشته باشیم می بایست سرمایه گذاری و کار و تلاش بیشتری صورت پذیرد.

کارخانه ای با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: بهتر است تا مسابقات تیمی نیز در قالب گروه های قرآنی در مسابقات وارد شوند تا به جای یک فرد جمعی از افراد مسابقه دهند و اینگونه است انگیزه های فراوانی در زمینه های قرآنی بوجود می آید.

وی با اشاره به لزوم ایجاد یک رقابت معنوی در بین قشر نوجوان و جوان، مدارس و مساجد و بقاع متبرکه را جایگاه مناسبی برای این منظور قلمداد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص اعتباراتی برای مسابقات قرآن اظهار داشت: اگر طرح جامع و کاملی تهیه شود ما هم در مجلس می توانیم با تصویب این طرح یک سنت حسنه و باقیات الصالحاتی برجا بگزاریم.

وی با اشاره به سامانه جامع سازمان اوقاف این حرکت را بسیار مهم قلمداد کرده و اظهار داشت: ایجاد این سامانه جای تقدیر و تشکر فراوانی دارد.

کارخانه ای با بیان پیشنهادی مبنی بر ایجاد طرح ویژه ای به نام مهر شهداء خواستار حضور بیشتر نام و یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در بین کارهای سازمان اوقاف شده و افزود: استفاده از چهره های شهدا در طرح ها و تبلیغات می تواند در این زمینه مناسب به نظر برسد.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد اوقاف استان پرداخته و اظهار داشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخص نمایندگان استان همدان تقدیر و تشکر ویژه ای برای تصویب قانون فروش اوراق مشارکتی وقف را دارم.

وی با اشاره به تقاضای جامعه امروز به وقف با نیات متناسب با نیاز های جامعه، به بحث های مختلفی از جمله وقف و سرمایه گذاری اشاره کرده و افزود: وقف می تواند بار اقتصادی مهمی از جامعه امروز اسلامی ما را به دوش بکشد.

زین العابدینی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقفین قانون اساسی اوقاف است، افزود: بازخوانی و بازنویسی اسناد وقفی در استان همدان به خوبی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، جمع آوری اطلاعات در این سامانه را یک کار مهم و اساسی خواند.

وی با اشاره به اجرای تفاهم نامه با منابع طبیعی، میراث فرهنگی و اداره ثبت، این تفاهم نامه ها را گامی مهم در راستای احیای حقوق موقوفات و بقاع متبرکه قلمداد نمود.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اشاره به برنامه های اوقاف استان در مناسبتها و ایام خاص، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور هدف اصلی اجرای اینگونه برنامه ها است.

حجت الاسلام قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این نشست با اشاره به کسب رتبه اوقاف استان در بحث فرهنگی و عفاف و حجاب، اظهار داشت: استان همدان در بحث مسابقات قرآن جزء 5 استان برتر کشور و در بحث برگزاری محافل انس با قرآن و قاری مصری در کشور دوم است.

حجت الاسلام قبادی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از 25 هزار نفر در استان همدان اطعام دهی شدند، افزود: سهمیه مسابقات قرآن استان بیش از 50 هزار نفر می باشد که ثبت نام ادامه دارد.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن