تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820194544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره‌های منطقه‌ای باعث رونق سینما در شهرهای کوچک می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران عضو هیات انتخاب فیلم جشنواره «تیژ»:
جشنواره‌های منطقه‌ای باعث رونق سینما در شهرهای کوچک می‌شود
توفیق امانی عضو هیات انتخاب فیلم پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای «تیژ» که در تربت حیدریه برگزار می‌شود، معتقد است برگزاری جشنواره در شهرستان‌ها و به ویژه شهرهای کوچک باعث رونق گرفتن و شناخت موقعیت جغرافیایی سالن های سینما در شهرهای کوچک می‌شود.



توفیق امانی عضو هیات انتخاب پنجاه و یکمین جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای «تیژ» در تربت حیدریه با بیان این مطلب درباره کیفیت آثار دیده شده در این دوره از جشنواره به خبرنگار مهر گفت: 450 فیلم در این دوره از جشنواره فیلم منطقه‌ای تربت حیدریه دیده‌ایم که از میان این آثار 50 اثر در دو بخش سینمای مستند و داستانی انتخاب شده است که به اعتقاد من مجموع آثار از جهت کیفی نسبت به کل آثار دیده شده رضایت‌بخش نبود. وی ادامه داد: آنچه مهم است بردن جریان فیلم به شهرستان‌ها به ویژه شهرهای کوچک است که فی نفسه اتفاق خوبی است و باعث آشنایی هنرمندان شهرهای مختلف با یکدیگر می شود. اصولا یکی از اهداف انجمن سینمای جوان برگزاری این جشنواره در شهرستان های کوچک و زنده نگه داشتن چراغ سینما در شهرهای دور افتاده است. از سوی دیگر بهانه ای برای فیلمسازان است که بتوانند به تبادل نظر بپردازند. عضو هیات انتخاب فیلم پنجاه و یکمین جشنواره فیلم منطقه ای «تیژ» عنوان کرد: از سوی دیگر فیلمسازان با حضور در شهرهای کوچک که ممکن  است در شرایط دیگر سفر کردن به این نقط برایشان ضرورتی نداشته باشد می توانند سوژه های ناب هم در حوزه فیلم کوتاه و هم داستانی پیدا کنند. در واقع اگر نگاه تیز و ذهن هوشمندی داشته باشند از موقعیت های سفر به خوبی استفاده می کنند. به اعتقاد من فیلمسازان جوان باید از ظرفیت های ایجاد شده انجمن سینمای جوان به درستی استفاده کنند. امانی همچنین درباره نقاط ضعف و قوت آثار نهایی شده برای حضور در این دوره از جشنواره منطقه ای گفت: ضعف عمده آثار در ایده پردازی و پرداخت فیلمنامه بود. ایده بسیاری از آثار دیدنی و قابل تحسین بود اما در پرداخت و ساختار دچار ضعف های اساسی بودند و اغلب نتوانسته بودند در کارگردانی موفق عمل کنند. عضو هیات انتخاب پنجاه و یکمین جشنواره فیلم منطقه ای «تیژ» در تربت حیدریه در پایان صحبت های خود متذکر شد: یکی دیگر از نقاط ضعف فیلم ها، مباحث فنی است به عنوان مثال صدا، نوع تصویر و صداگذاری اغلب فیلم ها قابل قبول نبود اما با کمی چشم پوشی از ضعف هایی از این دست می توان به آینده این بخش از سینمای ایران امیدوار بود.  


۱۳۹۳/۶/۱۵ - ۱۵:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن