تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798916305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات سالنهای سینمایی از تعطیلی/ جشنواره های هنری به سینماها رونق می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران گزارش مهر از ساری/
نجات سالنهای سینمایی از تعطیلی/ جشنواره های هنری به سینماها رونق می دهند
ساری - خبرگزاری مهر: دومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدوئویی یاس درحالی به روز پایانی رسید که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، برگزاری جشنواره های هنری در خارج از پایتخت به رونق اقتصادی صنعت سینما کمک می کند و سالن های سنمایی را از تعطیلی نجات می دهد.



به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدئویی یاس با شرکت بیش از 400 هنرمند داخلی و خارجی در شهرستان آمل در حال برگزاری است و شامگاه پنجشنبه با معرفی برترین ها به کار خود خاتمه می دهد.

هنرمند برجسته سینما وتئاتر کشوردر این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: برگزاری جشنواره های بین المللی در خارج از پایتخت باعث چرخش اقتصاد و فرصت زدایی خواهد شد.

محمود عزیزی بیان کرد: جای خوشحالی دارد که این جشنواره موقعیتی را به وجود آورده تا سینما دوستان آمل بتوانند از جشنواره استقبال کنند.

وی استقبال از اینگونه جشنواره ها از سوی مردم را نشان دهنده سلامت روحی جامعه عنوان کرد و بیان داشت: هر فعالیت فرهنگی که در هر زمانی رخ می دهد در جهت ایجاد شوق و شعف حرکت می کند که این نشان دهنده سلامت روحی جامعه است.

این هنرمنده برجسته سینما با بیان اینکه اگر شرایطی فراهم شود که در عرصه های مختلف فرهنگ به طور مستمر جشنواره و فستیوال ها برگزار شود،گفت: قطعا رشد فرهنگی به وجود خواهد آمد.

محمود عزیزی ضمن بیان این مطلب که مرکز زدایی فعالیت های فرهنگی در یک جامعه گام بسیار مثبتی است،اظهار داشت: این جشنواره ها از جهات مختلف این فرصت را ایجاد می کند تا بینندگان و شرکت کنندگان با هنرمندان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم یاس در آمل اتفاق نادر و ارزشمندی است و ایجاد اینگونه جشنواره ها در خارج از پایتخت باعث چرخش اقتصاد و فرصت زدایی می شود.

عزیزی گفت:برگزاری جشنواره ها علاوه بر اینکه فرصت های فرهنگی به وجود می آورد یک جریان اقتصادی و محیط کاری نیز به همراه دارد که باعث کارآفرینی استان ها می شود. اسماعیل فلاح‌پور یک کارگردان نیز به وظیفه جشنواره یاس در ارتقای جایگاه فیلم‌های ویدئویی اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم یاس باید محملی باشد برای بهتر شدن وضعیت فیلم‌های ویدئویی. عدم بهره‌مندی افراد از تخصص لازم باعث شده که بازار فیلم‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌های ویدئویی ارزش هنری خود را از دست دهند و تنها جایی که می‌تواند این خلا را پر کند، همین جشنواره است که باید ما را از تولیدات سخیف برهاند. وی در بخش دیگری از سخنانش درباره مبحث دوربین‌های دیجیتال بیان کرد: طبقه وجودی دوربین‌های دیجیتال سهل نمودن کار است، همچنین این دوربین‌ها تخیل کارگردان را ارزان‌تر و سیال‌تراجرایی می‌کند. در گذشته فیلمبرداری کار هر کسی نبود اما تکنولوژی این امکان را داده که هرکس ادعا کند فیلمبردار است و از طریق آشنایی با تنها دو یا سه عملکرد دوربین و از طریق مونتاژ هر کاری را انجام دهند.
 
حسن قاضی مرادی هنرمند برجسته عرصه سینما، تئاتر و رسانه خانگی کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر  در زمینه وضعیت اکران فیلم ها در سینماها بیان داشت: امروز در سینما به هر طریقی فیلم ها برای مردم اکران شود، آن روش و طریق اکران فیلم مفید خواهد بود.
 
قاضی مرادی ضمن بیان این مطلب که آشنا و آشتی کردن مردم به فیلم ها مهم است، اظهار داشت: امروزه اگر گزارشی از تعطیلی سالن سینمایی منتشر می شود بدلیل کم شدن کار در سینماها است.

این هنرمند عرصه سینما و تئاتر با بیان اینکه اگر کار سینمایی بیشتر شود مطمئنا علاقه مردم به سینما نیز بیشتر خواهد شد، بیان داشت: تنوع و حجم فیلم ها در سینما موجب رشد علاقه مردم به سالن های سینما می شود.
 
محسن قاضی مرادی با اشاره به سوال اهمیت پیشکسوتان عرصه فیلمسازی در کشور ایران پاسخ داد: متاسفانه تاکنون هیچ کاری صورت نگرفته است البته بنده جدا از این مقوله،بسیاری از هنرمندان در این عرصه از نظر امنیت مالی و شغلی در مذیقه هستند.
 
مهوش وقاری همسر هنرمند نامی ایرانی محسن قاضی مرادی در سومین روز از اکران فیلم های جشنواره یاس در سینما بهمن آمل نیز عنوان داشت: اکران روزانه 12 فیلم جشنواره بین‌المللی یاس در آمل که در سه پرده سینمایی برگزار می‌شود کار بسیار بزرگ و زیبایی است.
 
وی  که برای مشاهده فیلم "آرزویت را به خاک بسپار" با بازیگری همسر خود به سینما بهمن آمل آمد،تصریح کرد: برای دیدن فیلم آرزویت را به خاک بسپار که در آن همسرم  محسن قاضی مرادی نقش‌آفرینی می‌کند به سینما بهمن آمدیم.

همچنین روح الله حجازی کارگردان سینما نیز معتقد است: این جشنواره محلی است برای عرضه فیلم های ویدئویی اما مهم‌تر از همه اینکه این جشنواره به حلقه مفقوده فیلم های ویدئویی یعنی فیلمنامه نیز توجه جدی دارد زیرا فیلمسازان می‌دانند که محلی برای ارزیابی دارند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر و ویدئویی در دوره‌ای با هم برگزارمی شد و فیلمهایی ویدئویی با سینمایی باهم قضاوت می‌شدند که این کار ظلم به فیلمهای ویدئویی بود همانگونه که زمانی فیلمهای مستند هم در فجر قرار داشت ضمن اینکه به آن‌ها نیز ظلم می‌شد و دیده نمی‌شدند.  حجازی افزود: تفاوت فیلم های ویدئویی و سینمایی بیشتر به پروداکشن باز می‌گردد هر چند در ساخت فیلمهایی سینمایی در اکثر موارد فیلمسازان محتاط ترعمل می‌کنند. به گزارش مهر، ۱۹۰ فیلم ویدئویی از ۴۴ کشور چون  ترکیه، ایتالیا، پرتقال، هلند، برزیل، تایوان، الجزیره، گرجستان، ژاپن، ایتالیا، اندونزی، کره جنوبی، فرانسه، بلژیک، چین، هند، قزاقستان، لبنان، اتریش، هنگ کنگ، نروژ، المان، سوئیس، آمریکا، لوگزامبورگ، رمانی، استونی، ارمنستان، ایرلند، اسلوواکی، جمهوری چک، استرالیا، یونان، روسیه، فلسطین، امارات متحده عربی، مغولستان و... به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده است. . برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره بین الملللی فیلم یاس شامگاه پنجشنبه در نارنجستان مازندران معرفی می شوند.








۱۳۹۳/۶/۶ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن