تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798499842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات کامل اوباما در پایان اجلاس سران ناتو در نیوپورت درباره داعش، روسیه و اوکراین


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: اظهارات کامل اوباما در پایان اجلاس سران ناتو در نیوپورت درباره داعش، روسیه و اوکراین بین الملل > اروپا - واحد مرکزی خبر نوشت:

 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری که در آخرین روز اجلاس ناتو در نیوپورت در ولز برگزار شد ،گفت: ناتو همچنان آماده دفاع جمعی و حمایت از شهروندان خود است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ؛ اوباما افزود : سخنان خود را با تشکر از دوست خوبم، نخست وزیر کامرون و تیم وی برای میزبانی این نشست ناتو و این موفقیت شروع می کنم. می خواهم همچنین از مردم نیوپورت و ولز که از من و هیئت همراهم استقبال کردند، تشکر کنم. افتخار بزرگی برای من است که به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا از ولز دیدار کنم. ما اکنون در دوران انتقال قرار داریم. بعد از بیش از یک دهه، ماموریت رزمی ناتو در افغانستان در حال پایان گرفتن است، تجاوز روسیه به اوکراین دیدگاه ما را درباره اروپا که منطقه ای یکپارچه، آزاد و آرام بود تهدید می کند. در خاورمیانه، تهدید تروریستی از جانب داعش در حال افزایش است.
وی ادامه داد : در این نشست، برخی ائتلاف های ما در خصوص اراده، منابع و توانمندی هایی بود برای مقابله با این چالش ها لازم است. پیش از همه، ما بر ماموریت اصلی این ائتلاف تاکید کردیم. بند پنجم تاکیدی بر وظیفه اصلی ما در قبال همدیگر است و حمله مسلحانه به یک عضو به عنوان حمله به همه اعضا تلقی می شود. این وظیفه ای الزام آور در این قرار داده است و قابل مذاکره نیست و ما امروز در ولز هیچ تردیدی نگذاشتیم؛ ما از همه اعضا دفاع خواهیم کرد.
اوباما گفت : دوم اینکه ما توافق کردیم در تضمین دادن به متحدانمان در شرق اروپا محکم باشیم. افزایش گشت های هوایی ناتو در منطقه بالتیک ادامه خواهد داشت و افزایش نیرو در اروپای شرقی، آموزش و تمرین های نظامی، گشت دریایی در دریای سیاه ادامه خواهد داشت و همه بیست و هشت عضو ناتو توافق کردند تا هر زمانی که نیاز باشد، در همه این اقدامات نقش داشته باشند.
رئیس جمهور آمریکا افزود : سوم، برای اطمینان از اینکه ناتو آماده هرگونه شرایط پیش بینی نشده است، ما توافق کردیم که یک نیروی آمادگی جدید ایجاد کنیم. این ائتلاف، طرح های دفاعی خود را به روز می کند، یک نیروی واکنش بسیار سریع آماده می کنیم که در کوتاه ترین مدت، مستقر شود. ما حضور ناتو در اروپای شرقی و مرکزی را با تجهیزات، آموزش، و اعزام نیروی بیشتر تقویت می کنیم. بودجه یک میلیارد دلاری که من در ورشو اعلام کردم بخشی از کمک های آمریکا به این طرح خواهد بود.
وی گفت : چهارم، همه بیست و هشت عضو ناتو متعهد به افزایش سرمایه گذاری های خود در دفاع و حرکت به سوی دو درصد تولید ناخالص داخلی در امنیت جمعی مان شدند. این منابع کمک می کنند تا توانمندی اساسی ناتو مانند اطلاعات، پایش، نظارت و دفاع موشکی تقویت شوند. این تعهد نیز روشن می سازد که ناتو دچار رخوت نمی شود. ائتلاف ما باعث عقب زده شدن روند کاهشی هزینه های دفاعی در برابر چالش هایی می شود که در قرن بیست و یکم با آن روبرو هستیم.
اوباما افزود : پنجم، ائتلاف ما کاملا در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی و دفاع از خود متحد است. برای ایجاد پشتوانه برای این تعهد، همه بیست و هشت عضو ناتو، کمک های امنیتی به اوکراین ارائه می کنند که شامل حمایت های غیر مرگبار به ارتش اوکراین و نیز درمان کمک های درمانی به نیروهای زخمی شده و نیز نوسازی ارتش این کشور، لجستیک و فرماندهی و کنترل خواهد بود. همچنین ما در اینجا در ولز، پیامی قوی به روسیه می فرستادیم که اقدامات این کشور پیامدهایی خواهند داشت. امروز آمریکا و اروپا اقدامات خود را برای گسترده و عمیق تر کردن تحریم ها در سطح حوزه های مالی، انرژی و دفاع روسیه نهایی کردند.
رئیس جمهور آمریکا گفت : در عین حال، ما با قدرت از تلاش های رئیس جمهور پورشنکو برای یافتن راه حلی صلح آمیز برای مناقشه در کشورش حمایت می کنیم. آتش بسی که امروز که اعلام شد، می تواند به این هدف کمک کند ولی مشروط بر این است که این مساله نیز عملا دنبال شود. جدایی طلبان هوادار روسیه می بایست به تعهدات خود پای بند باشند، روسیه باید نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تمام کند.
وی ادامه داد : فراتر از اروپا، ما به همه نیروهای ایساف )نیروهای خارجی مستقر در افغانستان( از جمله بیش از دو هزار و دویست آمریکایی که جان خود را برای امنیت ما در افغانستان فدا کردند، ابراز احترام می کنیم. ماموریت رزمی ناتو تا سه ماه دیگر تمام می شود و ما آماده می شویم تا به ماموریتی دیگر منتقل شویم که متمرکز بر آموزش، مشاوره و یاری رساندن به نیروهای امنیتی افغان است. هر دو نامزد ریاست جمهوری (در افغانستان) متعهد به امضای توافقنامه دو جانبه امنیتی شده اند که بنیان ادامه همکاری های ما خواهد بود.
اوباما گفت :ولی همانطور که همه ما میدانیم، باید نتیجه انتخابات اخیر مشخص شود و از این رو ما از هر دو نامزد ریاست جمهوری می خواهیم تا مصالحه های لازم را صورت بدهند و افغان ها بتوانند در کنار هم پیش بروند و کشوری متحد، مستقل و مردمسالار تشکیل دهند. در نهایت، ما تاکید می کنیم که در ها برای عضویت در ناتو برای کشورهایی که بتوانند به معیارهای بالا ما برسند، باز است. ما توافق کردیم که همکاری های خود را ناتو را مرکز امنیت جهانی می کند، افزایش دهیم. ما تلاش هایی تازه را با نزدیک ترین متحدانمان از جمله بسیاری از کشورها که در کنار ما در افغانستان خدمت کردند شروع می کنیم تا اطمینان یابیم نیروهای ما در کنار هم باشند.
رئیس جمهور آمریکا گفت : همچنین ما ابتکاری جدید برای کشورها برای کمک به ایجاد توان دفاعی به راه می اندازیم که با گرجستان، مولداوی، اردن و لیبی شروع می شود. همچنین من اینجا را در حالی ترک می کنم که اطمینان دارم متحدان و شرکای ما آماده اند در تلاش های گسترده، متحد و بین المللی برای مقابله با تهدیدی که داعش ایجاد می کند، شرکت کنند. هم اکنون متحدانمان، به ما در عراق پیوسته اند که توانستیم داعش را از پیشروی هایش باز داریم. ما شرکای عراقی خود را تجهیز و به آنان کمک می کنیم تا به حملات خود ادامه دهند.
وی افزود : ناتو آماده است تا در تلاش های انساندوستانه و تامین امنیت برای کسانی که در جبهه های مقدم هستند، شرکت کند. متحدان اصلی در ناتو آماده هستند تا با این تهدید تروریستی از طریق نظامی، اطلاعاتی، قانونی و نیز دیپلماتیک مقابله کنند.
جان کری نیز به منطقه می رود تا ائتلافی سراسری ایجاد کند تا بتوانیم در نهایت داعش را از میان ببریم.
اوباما گفت : در کنار هم، ما پیشرفت هایی در ولز به دست آوریم که نشان می دهد ائتلاف ما همچنان هر کاری که لازم باشد برای دفاع جمعی و حمایت از شهروندانمان انجام می دهد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری که در آخرین روز اجلاس ناتو در نیوپورت در ولز برگزار شده بود در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران گفت هدف ما ساقط کردن داعش و کاستن از توان آن و در نهایت نابودی این گروه تروریستی است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر؛ رئیس جمهور آمریکا درباره سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با وجود آتش بس در اوکراین، آمریکا و متحدانش از اعمال تحریم هایی که به گفته وی، آماده هستند تا اعمال شوند چشم پوشی خواهند کرد یا نه و نیز درباره نیروهای واکنش سریع ناتو گفت در خصوص توافق آتش بس، باید بگویم که قطعا ما امید وار هستیم ولی براساس تجربه های گذشته، بدبین نیز هستیم، اینکه جدایی طلبان به این توافق پایبند باشند و روسیه به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور خاتمه دهد. از این رو، این مساله باید محک بخورد. اروپایی ها در حال بحث در خصوص شکل نهایی اقدامات تحریمی خود هستند.
وی ادامه داد به باور من اگر به طرح رئیس جمهور پروشنکو نگاه کنید، می بینید که مدت زمانی طول می کشد تا این طرح اجرایی شود. همچنین، برای ما نیز برای اقدام براساس آنچه که در اوکراین روی می دهد، باید گفت در صورتی که عناصر این توافق به صورت عملی اجرا شوند، بندهای این تحریم ها نیز برداشته می شوند و این محتمل ترین راهی است که می توان آن را دنبال کرد. ولی این چیزی است که به صورت نزدیک با شرکای اروپایی خود برای تصمیم گیری نهایی درباره آن، رایزنی می کنیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: با این حال می خواهم این را بگویم که تنها علتی که ما شاهد آتش بس در حال حاضر هستیم اجرای تحریم ها و تهدید برای تحریم هاست که تاثیری واقعی بر اقتصاد روسیه گذاشته و باعث انزوای روسیه به شکلی شده است که از مدت زمان دور نمونه اش را نداشتیم. راه پیش روی روسیه برای پیوستن به جامعه ملل این است که به قوانین بین المللی احترام بگذارد و این راه هنوز باز است و ما رئیس جمهور پوتین را تشویق به این کار می کنیم. با این حال، اتحاد و عزمی که ائتلاف دو سوی اقیانوس آرام در حمایت از روسیه و اجرای تحریم ها شاهدش بودیم، شاهدی بر این است که دیگران تا چه اندازه اصولی را جدی می گیرند. برای من جای بسیار خرسندی است که می بینیم چنین کارهایی در طول این بحران صورت گرفت، خرسندم و رهبری آمریکا نیز در این میان بسیار اهمیت دارد.
وی افزود در خصوص نیروهای واکنش سریع و طرح اقدامی که ما پیش رو داریم باید بگویم من در ورشو صحبت از یک میلیارد دلار کردم که بخش عمده ای از آن برای اجرای جنبه های متفاوتی از این طرح آماده می شود. ما میزان گردش نیرویی خود را، برای مثال پرسنل خود را در کشورهای بالتیک افزایش داده ایم. ما گشت هوایی و دیگر فعالیت ها را در بالتیک و دریای سیاه دنبال می کنیم ولی این باعث می شود بر این فعالیت ها افزوده شود و هماهنگی های بیشتر صورت گیرد. همچنین کمک هایی نیز از جانب دیگر شرکا دریافت کنیم. آنچه که مهم است اینکه ناتو پذیرفته است که بعد از اقدامات اخیر روسیه و اظهاراتی که مطرح شد، می خواهیم به روشنی بیان کنیم که حرف و عمل ما در خصوص بند پنجم تعهدمان یکی است و افزایش حضور نیز به عنوان موثر ترین راه بازدارندگی علیه هر گونه تجاوز گری روسیه است که ممکن است شاهدش باشیم.
خبرنگاری درباره اقداماتی که کشورهای منطقه ای مانند عربستان، یمن و اردن می توانند برای مقابله با دولت اسلامی انجام دهند و نیز اینکه آیا برای ایران نیز نقشی وجود دارد و نیز جدول زمانی جان کری که برای کشورهای ائتلاف تعیین کرده است پرسید.
اوباما گفت با یک مساله عمومی شروع می کنم. در دو روز گذشته، این اجماع وجود داشته است که داعش تهدیدی عمده برای اعضای ناتو به شمار می آید. همچنین این نیز پذیرفته شده است که باید اقدامی صورت گیرد. من هیچ مقاومت یا عقب نشینی در خصوص این دیدگاه اصلی که باید نقشی اساسی در عقب راندن این سازمان وحشی ایفا کنیم که هرج مرج عمده ای در منطقه ایجاد و به انسان های زیادی آسیب رسانده است، مشاهده نکردم. این گروه همچنین تهدیدی بلند مدت برای امنیت و سلامت کشورهای ناتو ایجاد می کند. از این رو، این دیدگاه مشترک وجود دارد که ما به عنوان اعضای جامعه جهانی، باید اقدامی کنیم تا این گروه را تضعیف و در نهایت نابود کنیم و این بسیار اهمیت دارد. فراتر از آن، چیزی که شاهدش بودیم حمایت گسترده کشورهای عضو از برخی اقدامات خاص ما در عراق بود. این را نیز به یاد داشته باشیم که ما صد حمله در عراق داشتیم که تاثیر چشمگیری در تضعیف توانمندی آنان و اطمینان از حفاظت از جان شهروندان آمریکایی، تاسیسات زیر بنایی اساسی، ایجاد فضای لازم برای ایجاد دولت عراق داشت. امید ما این است که دولت عراق بتواند در هفته آینده، تشکیل و نهایی شود.
وی افزود این به ما امکان می دهد که با آنان بر سر راهبردی گسترده تر، همکاری کنیم. برخی از کمک های ارائه شده به صورت کمک رسانی هوایی یا انساندوستانه بود و بخش عمده ای از آن شامل رساندن تسلیحات بیشتر به پیشمرگه ها و نیروهای امنیتی عراق بود. حمایت لجستیکی، اطلاعاتی و پایش و نظارت نیز صورت گرفته است و از این رو، گروه های متفاوت با توانمندی های متفاوت، کمک هایی کرده اند. من اطمینان دارم که می توانیم این را بنیانی محکم و تعهدی روشن قرار دهیم تا ائتلافی محکم برای عقب داعش را که نیاز داریم، به دست آوریم.
اوباما افزود جان کری قرار است به منطقه سفر کند تا رایزنی های بیشتری با بازیگران منطقه ای صورت دهد و بسیار مهم است که کشورهای عرب و به صورت خاص کشورهای با اکثریت سنی را که این شکل از افراط گرایی طردگرایانه را در داعش شاهدش هستیم، در کنار خود داشته باشیم تا بگویند که این مسائل، ربطی به اسلام ندارد و آماده باشند تا فعالانه در این جنگ در کنار ما باشند. انتظار من این است که دوستان، شرکا و متحدانمان در منطقه در کنار ما آماده اقدام در قالب یک ائتلاف باشند. یکی از وظایف ما ایجاد توانمندی است. چیزی که در عراق فهمیدیم این است که داعش توانمندی های چشمگیری دارد و آنان تاکتیک های تروریستی را با تاکتیک های نظامی در هم آمیخته اند که تاثیر چشمگیری دارد ولی بخشی از مشکل این است که شاهد نیروی رزمی در میان نیروهای امنیتی عراقی که می بایست وجود داشت، نبوده ایم. از این رو تمرکز ما روی نیروهای توانمندی خواهد بود که وجود دارد، آنان را تقویت می کنیم، کاری را که پیشمرگه ها انجام داده اند تقویت می کنیم، می توانیم آنان را به صورت هوایی پشتیبانی کنیم ولی در نهایت نیروهای زمینی توانمندی را نیاز داریم و عشایر سنی نیز در بسیاری از این مناطق باید درک کنند که آینده آنان در گروی این تندروی هایی که داعش نشان می دهد، نخواهد بود تا آنان نیز با داعش وارد جنگ شوند. این اقدامی است که برای همکاری منطقه ای باید صورت گیرد.
وی گفت در خصوص جدول زمانی باید بگویم ما با برنامه عمل می کنیم و مراحل خاصی را در نظر داریم. مرحله نخست تشویق برای تشکیل دولت عراق بود. مرحله دوم اطمینان از این مساله است که ارزیابی های اطلاعاتی صورت گیرد که ما را در وضعی قرار دهد که بتوانیم حملات محدود هوایی برای حمایت از پرسنل، تاسیسات اصلی زیر بنایی و رساندن کمک های انساندوستانه صورت بدهیم. مرحله سوم نیز به ما اجازه می دهد جنگ را با داعش انجام دهیم، تلاش های خود را گسترده تر کنیم و هدف ما این است که با فوریت اقدام کنیم و در عین حال اطمینان داشته باشیم کارمان را نیز درست انجام می دهیم. اینکه هدف های درستی را می زنیم، نیروهای زمینی قوی وجود دارند و ائتلاف سیاسی قوی وجود دارد و تلاش های دیپلماتیک همتراز با آن صورت می گیرد تا دیگران از اینکه فکر کنند داعش یک کشور یا همان خلیفه گری را نمایندگی می کند، دلسرد شوند. از این رو، همه اینها باید در کنار هم صورت بگیرند و همانطور که گفتم، یک شبه صورت نمی گیرد ولی ما به آرامی و در مسیر درست حرکت می کنیم و به هدف های خود نیز خواهیم رسید.
وی گفت ما داعش را تضعیف می کنیم و در نهایت آن را شکست خواهیم داد. این همان کاری است که ما در خصوص القاعده کردیم، در خصوص گروه های سومالی انجام دادیم که امروز نیز اسناد قتل سرکرده الشباب در سومالی را نیز منتشر کردیم. ما به صورتی سیستماتیک و مرتب به دنبال این دست سازمان ها می رویم که تهدیدی علیه کنارکنان آمریکایی و کشور آمریکا هستند. شکی نیست که ما و من هر کاری را که لازم باشد برای حفاظت از جان مردم آمریکا انجام خواهم داد، داعش تهدیدی واقعی به شمار می آید و برای من دیدن اینکه دوستان و متحدان این تهدید را می بینند، جای دلگرمی دارد.
خبرنگاری دیگر درباره نحوه تضعیف و نابود کردن داعش و نیز اینکه آیا انتظار دارد ارتش آزاد سوریه بتواند داعش را نابود کند، پرسید.
رئیس جمهور آمریکا گفت نمی توان یک سازمان را که بخش عمده ای از یک سرزمین را در اختیار دارد، تا این درجه هرج و مرج ایجاد کرده، باعث آوارگی این شمار از مردم شده، بیگناهان زیادی را کشته و زنان زیادی را به بردگی گرفته است مهار کرد زیرا هدف این است که این گروه را نابود کرد. اگر به آنچه که با القاعده شد نگاه کنید، ابتدا آنان را عقب راندیم، توانمندی آنان را به صورت سیستماتیک کم کردیم، گستره اقدام آنان را محدود کردیم، محدوده سرزمینی که آنان در اختیار داشتند، کاهش دادیم، سران آنان را از بین بردیم و در طول زمان، نتوانستند دیگر حملاتی را که پیشتر می توانستند اجرا کنند، به اجرا بگذارند.
وی گفت با توجه به ماهیت این سازمان ها، بازماندگانی از این سازمان ها همچنان در خفا باقی می مانند و احتمالا توطئه چینی هایی صورت می دهند. ما همچنان به شکار آنان خواه از القاعده باشند یا الشباب، در هر نقطه از دنیا ادامه می دهیم ولی چیزی که می توانیم به آن برسیم، ساقط کردن این تشکیلات و نیروهاست که این میزان از سرزمین را در اختیار دارند و می توانند به ما آسیب برسانند. هدف ما نیز همین است و همانطور که گفتم، جای خرسندی است که این اجماع را شاهدیم که لازم است با همدیگر برای رسیدن به این هدف همکاری کنیم.
اوباما گفت در خصوص اوضاع جاری در سوریه نیز باید بگویم ما نیروهای زمینی آمریکا را برای کنترل کردن حوزه هایی که بخشی از درگیری ها در سوریه هستند، پیاده نمی کنیم. می بایست شرکایی موثر در منطقه بیابیم تا داعش را عقب برانیم. ما در حال رایزنی با متحدان و دوستان منطقه ای خود در خصوص راهبردمان هستیم و هر کاری را که لازم باشد انجام می دهیم تا اطمینان یابیم داعش آمریکا یا دوستان و متحدان ما را تهدید نکند.
وی درباره سوال خبرنگاری درباره قانون مهاجرت نیز گفت چیزی که شکی در آن نداریم این است که باید این قوانین اصلاح شوند و من امید دارم که شاهد اقدام کنگره باشم، سنا اقدام دو حزبی صورت داده است و منتظریم تا مجلس نمایندگان که در اختیار جمهوری خواهان است، به این مساله که به اقتصاد آمریکا آسیب می رساند رسیدگی کند.



جمعه 14 شهریور 1393 - 23:55:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن