تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798605642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تائید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران/ اجرای 3 گام از 5 گام مورد توافق و آغاز مذاکرات برای گام‌های باقیمانده/ اکسیدسازی و ترقیق تمام ذخایر 20درصد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تائید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران/ اجرای 3 گام از 5 گام مورد توافق و آغاز مذاکرات برای گام‌های باقیمانده/ اکسیدسازی و ترقیق تمام ذخایر 20درصد
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه تازه‌ترین گزارش فصلی خود با موضوع برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد.


«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه تازه‌ترین گزارش فصلی خود با موضوع برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد.

این گزارش بار دیگر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تائید و بر تعهد تهران بر همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحه گذاشته است.

 
«رضا نجفی» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به انتشار گزارش تازه آژانس به خبرگزاری فارس گفت: «گزارش جدید آژانس بار دیگر ضمن اعلام عدم انحراف در برنامه هسته‌ای ایران از راستی آزمایی اجرای کامل تمامی اقدامات داوطلبانه بر اساس توافق ژنو و تمدید آن خبر داده است.

وی افزود: «مدیرکل آژانس در گزارش خود ضمن تشریح تمامی فعالیتهای هسته‌ای در سایتهای ایران که نشان از شفافیت کامل ایران دارد، بر اجرای کامل 16 اقدام عملی از سوی ایران صحه گذاشته و تایید کرده است که اجرای دو اقدام عملی باقیمانده نیز شروع شده است.»

آقای نجفی ادامه داد: «بخش‌های تکراری گزارش که اشاره به قطعنامه‌های غیرقانونی شورای امنیت و یا اتهامات بی پایه و اساس علیه برنامه هسته ای ایران دارد قبلا از سوی کشورمان مردود اعلام شده است.»

وی افزود: «در خصوص موضوعات گذشته ایران با ارائه اسناد و اطلاعات در خصوص چاشنی‌های ایمن انفجاری ثابت نموده است که کاربرد این چاشنی‌ها در ایران برای صنایع نفت و گاز است و آژانس بر این امر صحه گذاشته و آن را ناهمخوان با رویه صنایع تخصصی ندانسته است از دید ایران این موضوع که یکی از پایه های اتهامات بی اساس علیه ایران است بسته شده است. در مورد سایر موضوعات گذشته در قالب 5 اقدام عملی فاز سوم بحث های جدی بین ایران و آژانس آغاز شده و قرار است ادامه یابد.»

او در پایان گفت: «ایران قبلا به آژانس اعلام کرده بود که با توجه به پیچیده بودن موضوعات مورد بحث اجرای کامل 5 اقدام تا 25 اوت عملی نیست و لذا آژانس در گزارش خود نسبت به این موضوع ابراز نگرانی نکرده است چون قبلا از آن آگاه بوده است. پس از بسته شدن این موضوعات امکان بررسی موضوعات جدید دیگر نیز وجود دارد.»

 

متن کامل گزارش مدیر کل در ادامه آمده است:

 

GOV/2014/43

5 سپتامبر 2014

اجرای توافقنامه پادمان‌های معاهده منع اشاعه و مجوزهای مربوطه شورای امنیت در جمهوری اسلامی ایران

گزارش مدیر کل

 

تحولات اصلی

• ایران تا ضرب‌الاجل 25 اوت 2014 که مورد توافق قرار گرفته بود، یکی از پنج اقدام عملی مورد توافق با آژانس در ماه می 2014 در جریان سومین گام چارچوب همکاری را اجرا کرده است. ایران همچنین دو اقدام از 5 اقدام مورد توافق را پس از ضرب‌الاجل انجام داده و مذاکرات با آژانس بر سر دو اقدام عملی دیگر را آغاز کرده است.

• آژانس درخواست کرده است که ایران تا تاریخ 2 سپتامبر 2014 اقدامات عملی جدیدی را که باید در گام بعدی مرتبط با چارچوب همکاری اجرایی شود، ارائه کند. اقدامات عملی جدید هنوز ارائه نشده‌اند.

• آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی در رابطه با اقدامات مرتبط با هسته‌ای تعیین‌شده در برنامه مشترک اقدام با توجه بر اساس تمدید صورت‌گرفته، ادامه داده است.

• از زمان اجرایی شدن برنامه مشترک اقدام، ایران  به غنی‌سازی UF6 (هگزافلوراید اورانیوم) با غنای بالاتر از 5 درصد U-235 در هیچ‌یک از تأسیسات اعلام‌شده خود نپرداخته است. در نتیجه کاهش سطح غنا و تبدیل صورت گرفته در طول این دوره، ایران دیگر هیچ ذخیره UF6 غنی‌شده تا سطح U-235 20درصد، ندارد.

• در حالی که غنی‌سازی UF6 تا سطح U-235 5درصد با روندی مشابه آنچه که در گزارش پیشین مدیر کل اعلام شده، ادامه دارد، با توجه به اینکه ایران تبدیل بخشی از مواد هسته‌ای خود در کارخانه پودر UO2 غنی‌شده (EUPP) را آغاز کرده است، مقدار این مواد در فرم UF6 غنی‌شده تا سطح U-235 به 7765 کیلوگرم کاهش یافته است.

• هیچ سازه اصلی جدیدی در راکتور IR-40 (راکتور 40 مگاواتی آب سنگین اراک) نصب نشده و هیچ فرایند تولید و آزمایش سوختی نیز برای این راکتور صورت نگرفته است.

• فراهم سازی دسترسی کنترل شده آژانس به کارگاه های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه های تولید روتور سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره سازی همچنان ادامه دارد.

 

مقدمه

این گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل در زمینه اجرای موافقتنامه پادمانی ان پی تی(NPT) و بندهای مربوط به قطعنامه‌های شورای امنیت که در خصوص جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است، می‌باشد.

1- در این گزارش اطلاعاتی در خصوص اجرای اقدامات مربوط به «بیانیه مشترک چهارچوب همکاری» و برنامه اقدام مشترک آورده شده است؛ همچنین در ضمیمه این گزارش، اطلاعات به روز شده در خصوص اجرای «اقدامات داوطلبانه» مورد توافق ایران در برنامه اقدام مشترک مورد اشاره قرار گرفته است.

2- شورای امنیت سازمان ملل نیز این امر را تصدیق کرده که گام هایdی (اقداماتی) که شورای حکام در قطعنامه‌های خود از ایران خواسته است،‌ برای ایران لازم الاجرا هستند. بندهای مربوط به قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز که ذیل بند هفتم منشور ملل متحد تصویب شده، همگام با شرایط مندرج در قطعنامه‌های مذکور، لازم الاجراء است. ایران می‌بایست تکالیف و الزامات را به طور کامل اجرایی کند تا جامعه بین‌الملل را از ماهیت صرفاً صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود مطمئن کند.

3- همانطور که در گزارش‌های پیشین نیز قید شده، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 11 نوامبر 2013، «بیانیه مشترک چهارچوب همکاری» را امضاء کردند. در این چهارچوب همکاری، ایران و آژانس توافق کردند که در جهت راستی آزمایی‌های آژانس برای حل موارد موجود در گذشته و حال، همکرای بیشتری داشته باشند و این اقدامات را به صورت گام به گام پیش ببرند.

4- همانطور که در گزارش‌های پیشین نیز قید شده، کشورهای چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و آمریکا در اقدامی جداگانه، در خصوص برنامه مشترک اقدام با ایران توافق کردند. در این برنامه ذکر شده بود که «هدف از این مذاکرات، رسیدن به راه حلی جامع، بلند مدت و مورد توافق طرفین برای ایجاد اطمینان در جهان از ماهیت صرفاً صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است. بر اساس برنامه مشترک اقدام که از تاریخ 20 ژانویه سال 2014 اجرایی شد، اولین گام دارای محدودیت زمانی 6 ماهه خواهد بود و در صورت توافق طرفین، این زمان تا 6 ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود. بر اساس درخواست کشورهای 1+5 و ایران و نظر به حمایت شورای حکام (برای رسیدگی به دسترسی ایران به ذخائر پولی خود)، آژانس در حال پایش موارد هسته‌ای ضروری و راستی آزمایی‌های مرتبط با برنامه اقدام مشترک می‌باشد.

5- ایران و اعضاء گروه 1+5 در مورخ 24 جولای سال 2014 تقاضایی را مبنی بر تمدید برنامه مشترک اقدام و برداشتن گام‌های ضروری مرتبط با نظارت‌لازم در زمینه رصد برنامه‌های هسته‌ای ایران تا تاریخ 24 نوامبر را از آژانس بین‌المللی اتمی تقاضا کردند.

6- بر اساس تایید هئیت حکام در نشست مورخ 24 ژانویه سال 2014، آژانس بین‌المللی اتمی کار نظارت و تایید موارد مقرر شده در طرح مشترک اقدام را بر عهده گرفته و بنابر آن آژانس بین‌المللی اتمی اجرای کار بازرسی و تایید این موضوع را خواهد پذیرفت. در این رابطه مبلغ یک میلیون یورو در زمینه تمدید برنامه مشترک اقدام مورد نیاز بود و در سپتامبر سال 2014 حدود 300 هزار یورو بدین کار اختصاص داده شده است.

7- این گزارش پیشرفت‌های حاصله نسبت به گزارش پیشین مدیر کل (GOV/2014/28) و نیز موارد دیگر را شامل می‌شود.

 

در حال تکمیل...

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن