تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798422994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد دولتی محکوم به شکست است/ تعاونیها باید حمایت و تقویت شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین محمدی: محمدی:
اقتصاد دولتی محکوم به شکست است/ تعاونیها باید حمایت و تقویت شوند
قزوین - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی اقتصاد دولتی دیگر جواب نمی دهد و محکوم به شکست است و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی واگذاری امور به بخش خصوصی و تعاونی های توانمند است.



به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی ظهر پنجشنبه در جشنواره جلیل از تعاون گران برتر استان قزوین که با حضور غلامحسن بشارتی مدیرکل توسعه و تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرتضی روزبه استاندار قزوین در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد اظهارداشت: در سال فرهنگ و اقتصاد باید از حالت شعاری خارج شده و در مسیر کار عملی حرکت کنیم تا از شرایط رکود خارج شویم. وی افزود: در این شرایط یا باید به اقتصاد دولتی وابسته باشیم یا به بخش خصوصی امکان فعالیت بیشتر دهیم تا توانمندان عرصه های تولید بتوانند با آسودگی وارد چرخه کار شده و خدمت کنند که تجربه اول هرگز موفق نبوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که دولت با تنگناهای اعتباری روبروست دیگر اقتصاد دولتی جواب نمی دهد و شکست خورده است لذا ناچاریم به بخش خصوصی اعتماد کنیم و با حمایت از فعالان متخصص این بخش از شرایط کنونی خارج شویم و به کارها سامان دهیم.

محمدی بیان کرد: تعاونی ها و بخش خصوصی توانمند باید اقتصاد کشور را اداره کند و دولت تنها حمایت، نظارت و سیاست گذاری را بر عهده گیرد و از مداخله کردن در کارها بشدت پرهیز کند.

این نماینده یادآورشد: دولت و مجلس مصمم است تا با تقویت بخش خصوصی و تعاونی ها زمینه رونق اقتصادی در بسیاری از حوزه ها را فراهم کند که در این مسیر شناسایی تعاونی های قوی و کارآمد برای واگذاری امور ضروری است.

نماینده مردم قزوین، البرز وآبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: توجه به آموزش و تحقیقات در فعالیت تعاونی ها باید جدی گرفته شود و روزآمد کردن فعالیتها و استفاده از فنآوری روز در این زمینه راهکار مناسبی برای تقویت تعاونی هاست.

وی بیان کرد: ظرفیت شناسی و سرمایه گذاری صحیح و ارتقاء سطح کیفی خدمات به موفقیت کار تعاونی ها کمک می کند و اگر بتوانیم ظرفیت های جدید را شناسایی کنیم می توانیم در رقابت نیز موفق باشیم.

محمدی آمادگی نمایندگان مجلس برای اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر و رفع ابهام از نوع فعالیت برخی تعاونی ها را اعلام کرد.

رحمانی: داشتن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره اظهارداشت: شیرازه اقتصاد کشور باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی استوار باشد تا بتوانیم در مقابل شوک های اقتصادی دنیای کنونی بخوبی مقاومت کنیم و آسیب نبیبنیم.

وی افزود: اداره کشور فقط با نفت منطقی نیست و امروز باید گفت نفت بلای سیاه است و مردم را تنبل کرده است و اگر به سایر ظرفیت های خود توجه نکنیم درآینده نزدیک مشکلات بیشتر می شود.

رحمانی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید موقعیت های عالی خود در ترانزیت گاز و نفت به جهان، شرایط آب و هوایی و برخورداری از منابع سرشار معدنی را مورد توجه جدی قرار دهیم و با استناد به مولفه های اقتصاد مقاومتی برای توانمند کردن خود در این حوزه نیز اقدام کنیم.

این نماینده اظهارداشت: با دوری از اسراف، مدیریت منابع و مصرف، حرکت بر اساس برنامه باید وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم و با حمایت از تولید داخلی از واردات بی رویه جلوگیری کنیم تا تولیدکننده داخلی حمایت شود.

وی افزود: داشتن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و ارتباط با جهان خارج با سیاست گذاری درست امکان پذیر است و اگر بهره وری را بالا ببریم و اختلافات سلیقه ای را کنار بگذاریم و از رانت خواری جلوگیری کنیم می توان امیدوار بود به نتایج ارزشمندی دست یابیم.

رحمانی تصریح کرد: در برنامه کوتاه مدت نیازمند کار و تلاش مضاعف، کنترل مصرف و واگذاری امور به بخش خصوصی و تعاونی ها هستیم و در بلند مدت لازم است با کاهش واردات برای رسیدن به خودکفایی گام برداریم و نیازهای مردم را در داخل تامین کنیم. در این مراسم از 26 تعاونی برتر استانی و دو تعاونی برتر کشوری شامل بسته بندی کشمش و تعاونی کشاورزی تامین نیاز مرغداران و محمد نوروزی فرزند شهید علی نوروزی عضو تعاونی چند منظوره ایثارگران اقبالیه تجلیل شد. 

در استان قزوین 1042 تعاونی در بخشهای کشاورزی، معدنی، خدمات، مسکن، حزوه فرش، مصرف، حمل و نقل، چند منظوره ، صنعتی و عمرانی فعالیت می کنند که در این تعاونی ها با احتساب سهام عدالت 720 هزار نفر عضویت دارند و 25 هزار فرصت شغلی نیز برای استان ایجاد شده است.


      
 


۱۳۹۳/۶/۱۳ - ۱۷:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن