تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798363870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاي جايگاه سازمان املاک و مستغلات شهرداري تهران ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۴۶ب.ظ)
ارتقاي جايگاه سازمان املاک و مستغلات شهرداري تهران ضروري است هشت نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران صبح امروز از سازمان املاک و مستغلات شهرداري تهران بازديد کردند و در جريان چگونگي اجراي فاينانس غيرنقدي در شهرداري تهران قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي طلايي، اسماعيل دوستي، محسن پيرهادي، اقبال شاکري، عليرضا دبير، محمد سالاري، رحمت الله حافظي و حجت الاسلام ناصحي در ابتدا از مخزن اسناد شهرداري تهران که شامل ۶۰ هزار جلد سند است بازديد کردند.
در اين بازديد، عليرضا دبير با اشاره به ضرورت جمع آوري اسناد و راه اندازي سامانه جامع املاک گفت: شوراي شهر بايد به شهرداري تهران براي تکميل اين بايگاني کمک کند چراکه اين مخزن به شفاف سازي هر چه بيشتر بودجه غيرنقد شهرداري تهران کمک مي کند.
در ادامه اين بازديد اعضاي شوراي شهر در نشستي دو ساعته با مديران و معاونين سازمان املاک و مستغلات شهرداري تهران، درخصوص فاينانس غير نقدي يا مديريت منابع غيرنقد در شهرداري تهران بحث و گفتگو کردند. اقبال شاکري درباره نحوه ارزش گذاري املاک و مطالبات پيمانکاران، حافظي در خصوص نحوه مزايده املاک و ناصحي در خصوص ثبت مساجد محله اي سوالات و پيشنهاداتي را مطرح کردند.
طلايي نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به بي سابقه بودن مديريت منابع غير نقد در تاريخ يکصد ساله شهرداري تهران بيان داشت: امروز يکي از اساسي ترين مباحث گذشته، حال و آينده شهرداري تهران بررسي شد.
وي از دبير خواست به عنوان رييس کميسيون برنامه و بودجه براي عملياتي کردن پيشنهادات اعضاي شوراي شهر اقدام کند. نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران تاکيد کرد: ضروري است ميزان سرمايه موجود شهرداري تهران و ميزان عرصه در اختيار شهرداري به تفکيک قابل فروش و غيرقابل فروش ارزيابي شود.
طلايي خاطر نشان کرد: مديريت شهري بايد به سمتي حرکت کند که جايگاه سازمان املاک را ارتقا دهد تا به عنوان مدير دارايي هاي شهر تهران ايفاي نقش کند.
اسماعيل دوستي نيز در ادامه با اشاره به سهم مديريت شهري از عرصه شهر تهران؛ از سازمان املاک و مستغلات شهرداري تهران خواست پشتيبان شهرداري تهران باشد.
وي در اين باره تصريح کرد: سازمان املاک شهرداري تهران مي تواند با مديريت صحيح منابع غيرنقد، در آينده سهامدار عمده بانک هاي کشور باشد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر ضرورت مشخص شدن ميزان ثروت شهرداري تهران بيان داشت:‌ سازمان املاک و مستغلات بايد قدرتمندتر باشد و ثروت قابل فروش و غيرقابل فروش شهرداري را به طور دقيق مشخص کند.
پيرهادي نيز با اشاره به جايگاه اين سازمان در توسعه شهر تهران، درباره نحوه برگزاري مزايده ها، تکميل اطلاعات املاک مناطق و استفاده از مدل هاي توسعه کشورهاي ديگر پيشنهاداتي را ارائه کرد و گفت: مديريت شهري بايد مکانيسم مديريت و توسعه پايدار را در شهر تهران شکل دهد.
حجت الاسلام ناصحي در اين نشست پيگير نحوه اجرايي شدن مصوبات شورا در خصوص احداث مساجد در محلات شهر تهران بر اساس بنارمه پنج ساله بود. رييس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران از سازمان املاک و مستغلات خواست در خصوص توسعه مساجد اهتمام بيشتري داشته باشند.
اقبال شاکري راه اندازي سامانه جامع املاک را اقدام بزرگي دانست و گفت: مديريت دارايي در شهرداري تهران بايد در آينده با اين سازمان باشد تا به يک سازمان اقتصادي قوي در کشور تبديل شود.
حافظي نيز با اشاره به لايحه پرداخت ديون پيمانکاران اظهار داشت:‌ در اينکه بايد بدهي پيمانکاران پرداخت شود شکي نيست اما ميزان اين بدهي بايد شفاف باشد.
رييس کميسيون سلامت و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه بر ضرورت اطلاع رساني بهتر مزايده ها تاکيد کرد و راه اندازي سامانه جامع املاک را اقدامي در راستاي شفاف سازي بيشتر بودجه غيرنقد دانست.
عليرضا دبير نيز در اين نشست با اشاره به اينکه بودجه غيرنقدي شهرداري تهران شامل «تهاتر با عوارض ساختماني»، «کارسازي از طريق کارگزار» و «تهاتر با ملک» است؛ بيان داشت: ثبت اسناد باعث بهبود تراز تطبيقي بودجه سال ۹۲ نسبت به تراز تطبيقي سال ۸۷ شده است.
وي با تاکيد بر ضرورت تسريع فرآيند مديريت منابع غيرنقد يادآور شد: در گذشته بودجه غيرنقد شهرداري تهران ثبت نمي شد و شوراي شهر نمي توانست نظارتي بر آن داشته باشد اما منابع غيرنقد شهرداري تهران امروز در کميسيون تخصيص مديريت مي شود و اين گام بزرگي براي شفاف سازي بودجه شهرداري تهران است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت محدود شدن سقف عملکرد مناطق اظهار داشت: شوراي چهارم شهر تهران با تفکيک بودجه پروژه هاي بزرگ در تبصره هاي بودجه به شفاف سازي بودجه کمک کرد.
دبير اضافه کرد: ارتباط نزديک و تنگاتنگ سازمان املاک و مستغلات با سازمان سرمايه گذاري و معاونت شهرسازي براي افزايش سهم شهرداري تهران از درآمدهاي پايدار ضروري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن