تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798713870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به ابعاد برگزاری اولین جشنواره مطبوعات در بهارستان/ غیررسانه ای ها تلنگر خوردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران مهر گزارش می دهد/
نگاهی به ابعاد برگزاری اولین جشنواره مطبوعات در بهارستان/ غیررسانه ای ها تلنگر خوردند
بهارستان - خبرگزاری مهر: با ابتکار فرمانداری بهارستان مراسم روز خبرنگار امسال در بهارستان متفاوت با سالهای گذشته در قالب جشنواره مطبوعات و با هدف محک زدن افراد حرفه ای در حوزه رسانه برگزار شد که قابل تقدیر است.



به گزارش خبرنگار مهر، امسال حال و هوای روز خبرنگار در شهرستان بهارستان بسیار متفاوت با سالهای گذشته بود. برای اولین بار، نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه در حالی کار خود را آغاز کرد که قبل از فرا رسیدن 17 مرداد از سوی روابط عمومی فرمانداری شهرستان به تمامی خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری ها و حتی پایگاه های خبری شهرستان فراخوان ارسال و از تمامی آنها دعوت شد تا در این جشنواره شرکت کنند. در واقع برگزاری این جشنواره اولین تجربه شهرستان بهارستان با هدف آسیب شناسی در حوزه رسانه ها بود که به بهترین نحو ممکن و با حضور حداکثری خبرنگاران و اهالی رسانه ها و استقبال آنها برگزار شد. قبل از برگزاری این جشنواره از خبرنگاران خواسته شد تا آثار خود را در هر رسانه اعم از خبرگزاری و روزنامه به دبیرخانه این جشنواره در محل فرمانداری شهرستان ارسال کنند که در مدت زمان کوتاهی تا برگزاری جشنواره همه خبرنگاران توانستند آثار خود را گردآوری و به فرمانداری ارائه دهند. در ادامه اعضای هیئت داوران که جزو اساتید برجسته دانشگاهی بودند، برای ارزیابی کیفیت آثار ارسالی وارد عمل شدند و توانستند پنج هزار آثار ارسالی در بخشهای گزارش، خبر، عکس و تیتر، یاداشت و ... مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و نفرات برتر این دوره از جشنواره را اعلام کنند. حضور پر رنگ مسئولان استانی و شهرستانی در جشنواره مطبوعات در این زمینه فرماندار بهارستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اظهار داشت: یکی از اهداف کلی در جهت برگزاری نخستین جشنواره در واقع تخصصی تر کردن امور رسانه در شهرستان همزمان با فرا رسیدن روز خبرنگار بود که به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

سعید ناجی افزود: برای برگزاری این مراسم همه پای کار  آمدند و در جلسه ای مقرر شد به منظور ارتقای فرهنگ عمومی، اطلاع رسانی صحیح و تعامل بهتر اصحاب رسانه با ادارات و روابط عمومی ها، نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های شهرستان با بررسی آثار برتر ارسالی خبرنگاران برگزار شود. جشنواره مطبوعات بهترین فرصت برای شناسایی نقاط ضعف و قوت وی ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این جشنواره عنوان کرد: خبرنگاران می توانند با انتشار آثار ارزنده خود در افکار عمومی و تحلیل نقاط ضعف و قدرت به دور از هرگونه وابستگی جناحی، زمینه رشد و توسعه در تمام امور اجتماعی فرهنگی در هر منطقه و حتی کشور را فراهم می آورند. این مسئول عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره که به اصحاب رسانه اعلام شد، این بود که خبرنگاران باید انصاف به خرج دهند و با پرهیز از افراط گرایی، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با نقد سازنده موجب رشد و تعالی کشور شوند. وی همچنین یادآور شد: خبرنگاران باید در تمام سطوح مختلف جامعه و شهرستان حضور فعالی داشته باشند و همراه مسئولان با حضور در لایه های عمومی اجتماع به دور از هرگونه تبعیض، با رعایت انصاف و قانون‌مداری به انعکاس واقعیتها بپردازند تا بتوانند در برقراری عدالت و اعتدال گرایی حرکت موثری در سطح جامعه داشته باشند. ناجی، برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه را یک فرصت ارزشمند برای صاحبان مطبوعات دانست و گفت: در این جشنواره برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد و هیئت داوران از استاتید برجسته دانشگاهی بودند که با تمام توان كوشيده تا در كمال بي طرفي و تنها با رعايت معيارهاي علمي و حرفه اي، آثار برجسته را برگزيند. وی همچنین خاطرنشان کرد: معرفي آثار برتر به معناي ناديده گرفتن اعتبار و ارزش ساير آثار نيست بلکه با این هدف عملکرد افراد فعال و غیرفعال مورد ارزیابی قرار گرفت. ناجی با بیان اینکه رسانه‌ها، نفوذ قابل توجهی در میان مردم دارند، گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی مناسب خود می توانند در حرکت کشور به سوی عدالت و اعتدال گرایی کمک کنند و در این راه چشم بینای مسئولان و زبان گویای مردم هستند.

 
شبکه های اجتماعی؛ هم فرصت هم تهدید مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار تهران نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با طرح این سوال که حضور کاربران در شبکه های اجتماعی فرصت تلقی می شود یا تهدید، اظهار داشت: با نگاهی به مقوله رسانه و ابزارهای اطلاعاتی می توان گفت که شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک تیغ دو لبه هستند که هم می توان از آنها به عنوان ابزاری مثبت و هم به عنوان ابزار جنگ نرم یاد کرد. مهدوی شاهرودی افزود: در دوران گذشته، افراد برای کسب اطلاعات باید به اقصی نقاط عالم سفر می کردند تا با حضور در کتابخانه ها و تحمل رنج های فراوان به موضوعات مورد نظر خود دست یابند اما هم اکنون با چند کلیک می توان به جدیدترین اطلاعات دست یافت. مشاور استاندار در امور فرهنگی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران شاخص ترین ویژگی دوره حاضر را اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: شمول و گستردگی اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک خصیصه اصلی دوران حاضر تلقی می شود. شاهرودی، برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه را کار بسیار شایسته ای یاد کرد و افزود: معمولا جشنواره ها می تواند بهترین مکان برای ارزیابی فعالین عرصه خبر باشد و این اقدام در شهرستان بهارستان بسیار مبارک بود که توانست خروجی قابل قبولی داشته باشد. لازم به ذکر است که بیش از پنج هزار اثر خبرنگاران در جشنواره شرکت داده شد، آثار دریافتی توسط هیئت داوران با حضور سه تن از اساتید حوزه ارتباطات و خبر از دانشگاه های علامه طباطبایی و آزاد اسلامی تهران در رشته های تیتر، خبر، یادداشت، گزارش، مصاحبه، عکس خبری و رسانه ملی مورد بررسی قرار گرفت. در بخش گزارش رتبه اول از آن ذبیح الله اصغری خبرنگار خبرگزاری مهر در بهارستان شد همچنین در بخش خبر رتبه اول را محمدرضا عباسی خبرنگار خبرگزاری فارس رتبه دوم را مالک عزتی سرپرست روزنامه کار و کارگر در بهارستان کسب کردند و رتبه سوم به صورت مشترک به محمد گل محمدی خبرنگار خبرگزاری پانا و حسین قربانی خبرنگار پایگاه خبری بهارستانه اختصاص یافت. در بخش تیتر رتبه اول هادی بیگدلی، سرپرست روزنامه اعتماد و نشریه سایه تهران ویژه بهارستان، رتبه دوم فریبا میرزایی، سرپرست روزنامه عصر آزادی و رتبه سوم را به صورت مشترک عزیز نظری، سرپرست روزنامه افکار در بهارستان و علیرضا قیدر سرپرست نمایندگی روزنامه جهان صنعت و عصر رسانه کسب کردند. در بخش یادداشت رتبه اول محسن سلگی، سردبیر پیام گلستان تنها نشریه رسمی بهارستان، رتبه دوم تقی سالک خبرنگار پایگاه خبری نسیم شهرنیوز و رتبه سوم را کمیل صادق، نماینده روزنامه ایران ویژه غرب استان تهران کسب کردند. در بخش عکاسی خبری رتبه اول را غلامرضا امان الله، عکاس خبری و رتبه دوم را خلیل شیدایی سرپرست ویژه نامه آسمان دوستی کسب کرد، در بخش مصاحبه سهیل سعادتمندی دبیر ویژه نامه خبر ورزشی در بهارستان رتبه اول را از آن خود کرد.


۱۳۹۳/۵/۲۶ - ۱۴:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن