محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826287601
اظهارات آیتالله وحیدخراسانی در آستانه شهادت امام صادق(ع)
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
آیتالله وحیدخراسانی در آستانه شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیاناتی تاکید کرد: روز شهادت این امام باید مملکت یکپارچه غوغا بشود. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در ابتدا درجات علمی و عملی محمدبن مسلم- یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام- را نزد شیعه و سنی برشمرد و سپس ضمن بیان عظمت مقام امام صادق علیه السلام گفت: نتیجهی خلقت، ثمرهی بعثت از آدم تا به خاتم، همه به وسیلهی او تمام شد. وی خطاب به روحانیون تاکید کرد: روز شهادت او باید این مملکت یکپارچه غوغا بشود. روز شهادت او همه تان با آن هیئتی که مناسب با شهادت او باشد در کوچه و بازار و خیابان بروید، تا مردم بفهمند عظمت مصیبت چقدر است. متن کامل بیانات این مرجع تقلید به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم الی یوم الدین ایام شهادت رأس و رئیس مذهب است. مذهب یعنی طریق ذهاب بین هر انسانی و نقطهی نهایی سعادت ابد، که عبارت است از رسیدن به کنه این آیه إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. یک عمر گفتیم اما کیست که فهمیده باشد؟ انا لله یعنی چه؟ و انا الیه راجعون یعنی چه؟ مذهب عبارت است از طریق وصول عبد به حق؛ آن نقطهای که لا تدرک ولا توصف، و آن کسی که این خط را ترسیم کرد و این راه را به روی بشریت گشود جعفر بن محمد است. مذهب ما جعفری است اما نه مذهب را شناختیم نه راسم این مذهب را. امروز فقط این بحث است که اول ما بفهمیم چه اندازه نافهمایم و بعد کمی جبران کنیم تا بتوانیم به بقیه بفهمانیم. محمد بن مسلم ثقفی کیست. در رجال دو طبقهبندی است: یک طبقه بندی به حسب تقدم و تأخر زمانی است: راوی و مروی عنه. این طبقات رجالی است که اعلام رجال کار کردند. یک طبقهی دیگری است که در آن کما هو کار نشده و اگر کار بشود ابوابی از علم و حکمت در نصوص فتح میشود و آن، طبقهبندی از حیث مراتب است. او چهار هزار شاگرد داشت، اما طبقات و مراتب اینها چه اندازه متفاوت است و این بحث در عموم رجال ساری و جاری است؛ طبقهبندی از حیث مراتب و درجات علمی و عملی. محمد بن مسلم ثقفی فحلی است که من الآن که میخواهم مختصری از حال او ذکر کنم متحیرام. اولًا نص تعبیر نجاشی- خریط فن- و همچنین شیخ الطائفه محمد بن محمد بن نعمان المفید در مورد این شخص این است؛ متن کلام لازم است: نجاشی تعبیرش این است: وجه اصحابنا بالکوفة. خب کسانی که واردند میدانند: کوفه مرکز تمام رجال علم و فقه و حدیث بوده، ولی در بین همه او وجه اصحابنا، فقیه، ورع، وکان من اوثق الناس. این تعبیر نجاشی. شیخ مفید در رسالهی عددیه میفرماید: من الفقهاء الاعلام والرؤساء المأخوذ عنهم الحلال والحرام والفتیا والاحکام. این هم تعبیر شیخ مفید است ولی همهی اینها در حد عظمت این مرد نیست. این کلمه گفتنش سهل است امام وقوعش و تحققش دونه خرط القتاة: سی هزار حدیث از باقر العلوم گرفته. این قلب و این مغز چه مغزی بوده. سی هزار حدیث آن هم سی هزار باب علم، هم حفظش و هم فقهش. شانزده هزار حدیث از جعفر بن محمد گرفته. یک نفر متحمل این بحر مواج علم؛ آن وقت منصب و مقام به کجا رسید... این دقتها را باید خوب رسیدگی کرد: ابو حنیفه امام اعظم است عند العامه. خود ابی حنیفه که امام اعظم است، نسبت به محمد بن مسلم این است: یک شب خوابیده بود محمد بن مسلم پشت بام؛ نیمهی شب دید در خانه را میکوبند، چون از طرف حکومت تحت نظر بود در اثر این که عَلَم اعلام روات امام ششم بود؛ پریشان از خواب برخاست، وقتی آمد در خانه، دید یک زن است، گفت: تو نیمهی شب از کجا آمدی؟ برای چه آمدی؟ گفت: یک زن جوان درد زائیدن گرفت و این زن اضطراب کرد در زائیدن تا مرد، بعد که مرد بچهاش در شکمش بالا و پائین میرفت، ما متحیر ماندیم چه کنیم، رفتم در خانه ابو حنیفه. - خوب این را کار کنید، نه تنها بشنوید بعد فکر کنید، آن ابی حنیفه و آن امام اعظم... .- گفت: رفتم در خانهی او این مسئله را به او گفتم. گفت: من در این مسئله جاهل ام اما تو را راهنمایی میکنم، برو در خانهی محمد بن مسلم ثقفی، این مسئله را از او سؤال کن، بعد که سؤال کردی جوابی که به تو داد بیا به من اعلام کن، از این جهت من آمدم چون مرا همچو کسی فرستاده. گفت ای زن من در سَتر ام، یعنی تحت نظر حکومت ام ولی حالا که تو آمدی جواب این است: شکم این مادر را پاره کنید و آن بچه را از رحم بیرون بیاورید و بعد آن شکم را بدوزید و مادر را تجهیز کنید و دفن کنید هکذا سمعت من الامام. این را گفت. فردا که آفتاب برآمد، مثل هر روز رفت سری به مسجد بزند وقتی رفت دید ابو حنیفه بین اصحابش نشسته، سراغ میگیرد که آن زن آیا کجاست. دید در انتظار او نشسته که آنچه را از محمد بن مسلم آموخته به او بیاموزد. این محمد بن مسلم است. هنوز مسئله فوق اینهاست. به قدری مقام منیع است... کسانی که در رجال محیط اند، در فقه محقق اند عبد الله ابی یعفور را میشناسند که در فقه چه فحلی و در حدیث چه مردی است؛ آن وقت یک همچو فحل الفحولی که در تعبیری که برای او گفتهاند این است که افقه اصحاب است، همچو کسی آمد حضور امام ششم، گفت: همیشه نمیتوانیم خدمت تو برسیم، مسائل بسیار، دسترسی به تو کم. فرمود: کجاید از محمد بن مسلم؟ هر جا درمانده شدید به او رجوع کنید. همچو مردی... . این جاست که ثابت میشود قصور و تقصیر در چه حد است. خودش با یکی از اصحاب آمدند اداء شهادت کنند نزد شریک قاضی. وقتی هر دو وارد شدند شریک یک نگاهی کرد، گفت جعفریان؛ تا گفت جعفریان، یک مرتبه مجلس به هم خورد، دیدند محمد بن مسلم زار زار گریه کرد. همه حیران اند این گریه یعنی چه. مردی با این شخصیت علمی، علاوه از اعاظم اشراف از جهت ثروت و مال، خلاصه از اعیان دنیا و آخرت. گریهی او همه را متعجب کرد، شریک گفت: ما یبکیک؟ گفت: گریهی من برای این است که مرا نسبت دادی به جعفر بن محمد؛ من کجا و شیعهی او؟ این است. کیست امام ششم؟ افسوس که عمری گذشت و ما نفهمیدیم. مدتها زار زار گریه کرد که چرا گفتی تو شیعهی او هستی؛ من کجا و تشیع او! او کیست که من اضافه به او پیدا کنم. راستی بهتآور است: ابو حنیفهای که امام اعظم است، سیزده سال از مالک بن انس فقیه کوفه بزرگتر است. ذهبی مینویسد: ابو حنیفه وقتی پیش مالک مینشست مثل صبی ای و بچهای در خدمت بزرگی. مالک بن انس این است که امام اعظم در مقابل او طفل دبستان است. محمد بن ادریس امام شافعیه دربارهی مالک مینویسد: همهی علماء از اول تا به آخر همه جمع بشوند اما ستارهی درخشان بین همه مالک بن انس است. این کلمهی مالک است، آن دوست آنچنان گفت، این مخالف این چنین میگوید، آن مالک بن انس گفت: والله... والله ما رأیت، ندیدم افضل من جعفر بن محمد زهدًا فضلًا عبادتًا ورعًا. این چه غوغایی است، که بود و آن کس چه کرد. آن کلام دوست و مؤالف؛ این بیان امام مالکیه و قبلهگاه چهار مذهب نسبت به آن حضرت؛ ولکنمطلب فوق تصور است، مقام قابل درک نیست، آنچه نتوانستند علمای چهار مذهب انکار کنند این است، متفقا اَعلامشان گفتند: نزد او جفری است که تمام ما یحتاج بشر...، جمیع ما یحتاج البشر همه در آن جفر است، پیش او جفری است که علم ما هو کائن الی یوم القیامه همه در آن جفر است. این جنبهی علمی او، اما قدرت، اما سیطره و سلطنت: محمد بن عبد الله اسکندری...، این نقل سید بن طاووس است، گفت: منصور من را خواست و من صاحب سرّ منصور بودم، خودم بودم و او، گفت: صد نفر...،- چه گذشته و چه شده- صد نفر از اولاد فاطمه را کشتم ولی رأس و رئیس شان باقی مانده، تصمیم گرفتم امروز شب نشود و امشب صبح نشود مگر سر او را از بدن جدا کنم؛ تا گفت لرزه بر اندام من افتاد، دنیا در نظرم تیره و تار شد، چون منصور را میشناختم، گفتم نکن این کار را، گفت دم مزن که الملک عقیم، گفت: جلاد را خواست. من بودم، خودش و سیاف، گفت وقتی آمد کلاهم را که از سرم برداشتم سرش را از بدن جدا کن. گفت من هم متحیر و لرزان ایستادم که یک وقت دیدم وارد شد اما لبش به هم میخورد، تا حرکت لب او را دیدم، برگشتم دیدم منصور سر برهنه، پای برهنه، دوان دوان افتاد روی قدمش. متحیرم این چه وضعی است، یک وقت به خودم آمدم دیدم قصر مثل کشتی که در طوفان مضطرب است قصر از یمین به یسار، از یسار به یمین میچرخد. متحیرم که این چه وضع است، دیدم نشست منصور مثل عبد ذلیل، گفت: مولای من! چرا همچو وقتی آمدی، فرمود تو مرا خواستی، گفت من در خدمت تو ام آنچه میخواهی از من بخواه، فرمود: آنچه من میخواهم این است که به من کار نداشته باشی، این را گفت، حرکت کرد رفت. منصور گفت: لحاف بیاورید، میلرزید. خوابید، من هم بیدار، نیمهی شب شد یک مرتبه سر بلند کرد میلرزد همچو مردی، گفتم: چه خبر است؟ چه شد؟ گفت این واقعه را به تو میگویم اگر بروز کند تا من زندهام تمام اهلت را یکسره از شمشیر میگذرانم، واقعه این است: تصمیم، قطعی بود، سیاف حاضر بود. به مجرد این که وارد شد دیدم یک اژدها دور این قصر را احاطه کرده، یک لب بالای قصر یک لب پایین قصر. به زبان فصیح گفت: منصور! اگر آسیبی به او برسد قصر را با تمام آن کس و آنچه در آن است از طرف خدا مأمور ام ببلعم و مرا خدا فرستاده. بعد کهمنصور این را گفت، گفتم: امیر این قدر به تو بگویم نزد او... - این غوغای مجلس منصور است، در آن مجلس بحث این است- گفت: امیر این قدر به تو بگویم او اسمائی میداند که اگر به روز بخواند شب تار میشود، اگر به شب تار بخواند روز روشن میشود. این عظمت، این مقام! کجا ما توانستیم گوشهای از این مقام را به این مردم بفهمانیم. روز شهادت او باید این مملکت یکپارچه غوغا بشود. کیست او؟ نتیجهی خلقت، ثمرهی بعثت از آدم تا به خاتم همه به وسیلهی او تمام شد. آنچه غرض خدا از آفرینش عالم بود، آنچه غایت و نتیجهی بعثت تمام انبیا از آدم تا خاتم بود، معرفت مبدأ و معاد در اصول، و نبوات که برزخ بینهما است، و معرفت عبادت، معاملات، عقود، ایقاعات، احکام از طهارت تا به دیات، در فروع و هم آن اصول و هم آن فروع ترسیم شد، تقویم شد، تحدید شد، شد مذهب جعفری. اگر این است، روز شهادت او نباید این چنین باشد که تاکنون بوده و این وظیفهی شما خواص است. خوشا به حال آن کسانی که توفیق پیدا کردند در راه او قدمی برداشتند. کاری کنید خودتان و دیگران -اعتباریات را حذف کنید- روز شهادت او همه تان با آن هیئتی که مناسب با شهادت او باشد، در کوچه و بازار و خیابان بروید، تا مردم بفهمند عظمت مصیبت چقدر است. یک دعای او کافی است: رحم الله... این نفَس او است بیان او است: رحم الله من احیا امرنا . این یک دعا. یک دعای دیگر هم کرده، حدیث صحیح السند است سندی که شیخ انصاری به طبق آن سند در مسائل دماء اصالة الاحتیاط را الغاء میکند، آن وقت در همچو بیانی فرمود: اللهم ارحم ، بارالها رحمت کن... بر چه این دعا؟ بارالها رحمت کن، چه رحمتی؟ وَرَحْمَتُ رَبِّکَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ، اما متعلق این رحمت این است: اللهم ارحم الصرخة التی کانت لنا، خدایا رحمت کن آن شیونی که در عزای ما بلند بشود. ولا حول ولا قوة الا بالله.» انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]
صفحات پیشنهادی
گردهمایی جامعه قرآنی کشور در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰ ۳۱ گردهمایی جامعه قرآنی در گرامیداشت شهدا و حمایت از مقاومت غزه امروز شنبه 18 مرداد ماه در مسجد امام صادق ع واقع در میدان فلسطین برگزار شد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این گردهمایی فعالان مدیران حافظان و قاریان قرمراسم برائت از وهابیت در حسینیه آیتالله وحیدخراسانی
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸ ۲۳ مراسم برائت از وهابیت به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهمالسلام با حضور آیتالله وحید خراسانی آیتالله استادی عضو شورای عالی حوزههای علمیه و حجتالاسلام والمسلمین خائفی عضو جامعه مدرسین حوزه در حسینیه آیتالله وحیدخراسانی برگمحکمترین ریسمان ایمان در کلام امام صادق علیه السلام!
محکمترین ریسمان ایمان در کلام امام صادق علیه السلام برترین راه تقرب به خدا ولایت آل محمد صلى الله علیه وآله وسلم است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز نزدیكی به خدا از گونه زمان و مكان و از نوع تقرّب و نزدیكی هایی كه در جهان می شناسیم نیست بلكه یك ومشارکت ۲۰۰ مسجد، بقاع متبرکه و هیأت مذهبی در برنامههای شهادت امام صادق
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان خبر داد مشارکت ۲۰۰ مسجد بقاع متبرکه و هیأت مذهبی در برنامههای شهادت امام صادق خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت ۲۰۰مسجد بقاع متبرکه و هیأت مذهبی شهرستان تویسرکان در برنامه های عزاداری شهادت امام صادق ع مشارکت میکنمراسم شهادت امام جعفرصادق در یزد برگزار می شود
با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی مراسم شهادت امام جعفرصادق در یزد برگزار می شود خبر گزاری رسا ـ به مناسبت سالروز شهادت رییس مذهب تشیع حضرت امام جعفرصادق ع مراسم سوگواری با حضور حجت الاسلام رفیعی و حجتالاسلام دهنوی در یزد برگزار می شود به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد به مناستشییع ۸۶ کبوتر عاشق در سالروز شهادت امام صادق (ع)
تشییع ۸۶ کبوتر عاشق در سالروز شهادت امام صادق ع در سالروز شهادت امام جعفر صادق ع در۳۱ مرداد ۸۶ شهید دوران دفاع مقدس در مناطق مختلف کشور تشییع می شوند به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کل کشور امروز چهارشنبه در بازدید از شهر رضی از توابعپیکر مطهر 82 شهید در سالروز شهادت امام صادق(ع) تشییع می شود
سردار باقر زاده پیکر مطهر 82 شهید در سالروز شهادت امام صادق ع تشییع می شود رئیس کمیته تحقیق و تفحص شهدای نیروهای مسلح کشور گفت همزمان با سالروز شهادت امام صادق ع پیکر مطهر 82 شهید دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تشییع می شود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش مقاومت جاهمزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)؛ پیکر مطهر ۸۲ شهید دفاع مقدس در ۲۲ استان کشور تشییع میشود
همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق ع پیکر مطهر ۸۲ شهید دفاع مقدس در ۲۲ استان کشور تشییع میشودپیکرهای پاک و مطهر ۸۲ شهید دفاع مقدس در ایام شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق ع در ۳۸ نقطه از ۲۲ استان کشور به خاک سپرده میشوند به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارسهمزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع): همدان میزبان شهدای گمنام میشود
همزمان با سالروز شهادت امام صادق ع همدان میزبان شهدای گمنام میشودنماینده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان همدان گفت همزمان با سالروز شهادت امام صادق ع استان همدان میزبان شهدای گمنام خواهد بود جعفر زمردیان امروز در گفتوگو با خبرگزاری فارس در همدان افزود ههمزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) 4 شهید گمنام در استان مرکزی تشییع میشوند
همزمان با شهادت امام جعفر صادق ع 4 شهید گمنام در استان مرکزی تشییع میشوندمدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی از تشییع پیکر پاک و مطهر 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با شهادت امام جعفر صادق ع در این استان خبر داد فرهاد شامحمدی امروز در گفتوگو با خبرشهادت امام صادق (ع) نتيجه دنيا طلبي خواص و تزوير و رياي برخي افراد مسلمان نما بود
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ۱۵ ۳ب ظ رئيس اداره تبليغات اسلامي انديمشک شهادت امام صادق ع نتيجه دنيا طلبي خواص و تزوير و رياي برخي افراد مسلمان نما بود رئيس اداره تبليغات اسلامي انديمشک در جمع فعالان فرهنگي اين شهرستان گفت شهادت امام جعفر صادق ع نتيجه دنيا طلبي خواص و تزوير و رياي برخي اامام جمعه گچساران خبر داد سعیدی سخنران سالروز شهادت امام صادق (ع) در گچساران
امام جمعه گچساران خبر دادسعیدی سخنران سالروز شهادت امام صادق ع در گچسارانامام جمعه گچساران گفت حجتالاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران ویژه سالروز شهادت امام صادق ع در گچساران است حجتالاسلام سید امینالله حجازی امروز در گفتوگو با خبرنهمزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) صورت میگیرد تجمع مردمی در زنجان در حمایت از مظلومیت غزه
همزمان با سالروز شهادت امام صادق ع صورت میگیردتجمع مردمی در زنجان در حمایت از مظلومیت غزهمسئول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی استان زنجان گفت سربازان محرم در حمایت از مظلومان عالم در زنجان تجمع میکنند رسول احدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت روز جمعهامام جمعه باشت: خبرنگاران صادق و امانتدار ابزارهای پیشرفت در جامعه هستند
امام جمعه باشت خبرنگاران صادق و امانتدار ابزارهای پیشرفت در جامعه هستندامام جمعه باشت گفت خبرنگاران با صداقت و امانتداری ابزارهای پیشرفت در جامعه هستند به گزارش خبرگزاری فارس از باشت حجتالاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود ونامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق به رئیس جمهور
نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق به رئیس جمهور بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق ع در نامهای خطاب به دکتر روحانی نوشت روحیه آزادگی و جوانمردی و غیرتمندی ملت ایران باید از کردار و گفتار جنابعالی که مسئولیت قوه مجریه این کشور پر افتخار را بر عهده دارید به گوش جهانیاندر دیدار با خبرنگاران مطرح شد توصیه آیتالله طبرسی به خبرنگاران/رسانهها مدیران را به خدمت صادقانه دعوت کنند
در دیدار با خبرنگاران مطرح شدتوصیه آیتالله طبرسی به خبرنگاران رسانهها مدیران را به خدمت صادقانه دعوت کنندنماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت رسانهها مدیران را به خدمت صادقانه در کشور دعوت کنند به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری آیتالله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروزامام رضا(ع) چه پیامی را توسط عبدالعظیم حسنی به دوستدارانش داد؟
امام رضا ع چه پیامی را توسط عبدالعظیم حسنی به دوستدارانش داد فرهنگ > دین و اندیشه - پانزدهمین روز از شوال با وفات حضرت عبدالعظیم حسنی مصادف است که در خاک ری مدفون شده و مزارش زیارتگاه ارادتمندان به خاندان اهل بیت است حضرت عبدالعظیم که نسبش با چند واسطه به امام حسن-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها