تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820969829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوالیه آواز ایران مسحور ماه شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شوالیه آواز ایران مسحور ماه شیراز شیراز - استاد شهرام ناظری موسیقیدان و شوالیه موسیقی ایران دوشنبه شب هنگام اجرای برانامه کنسرت موسیقی بارها از شیراز و نفس اهورایی حضرت لسان العیب در کوچه های آن یاد کرد و مسحور ماه کامل شد که فضای باغ عفیف آباد شیراز را روشن و فرحبخش کرده بود.


به گزارش خبرنگارایرنا ، شوالیه آواز ایران ، مردم شیراز را مردمی با جان مایه فرهنگ و تمدن پارسی دانست و از نزدیکی فرهنگی بین شهروندان کرد و پارس سخن گفت و گفت : من کـُـرد کرمانشاهی هستم اما همیشه عاشق شیراز بوده ام.
استاد شهرام ناظری که قطعه ای را به صورت بداهه با سه تار نواخت و با شعری از نیما یوشیج آن را مزین کرد ، ترانه اشک در چشم ترم می شکند را اجرا کرد و با برجسته کردن عبارت های می تراود مهتاب ، میدرخشد شب تاب ، نیست یک دم شکند خواب به چشم کس و لیک ، غم این خفته ی چند ، خواب در چشم ترم می شکند ، بارها تشویق حاضران را برانگیخت و موجب تشویق جمعیت شد.
شهرام ناظری همچنین بیان داشت : به واسطه دیدن ماه کامل بر فراز باغ زیبای عفیف آباد این ابیات و ترانه را انتخاب کرده و آن را به جمعیت حاضر در باغ تقدیم کرد.
ماه یک شنبه شب و دوشنبه شب نه تنها از هر شب دیگر بزرگتر به نظر می رسید بلکه در 20 سال گذشته هم ماه به این بزرگی در آسمان دیده نشده بود.
به گفته متخصصان و صاحبنظران فاصله ماه در این دو شب با زمین 1389 کیلومتر کمتر است و این در حالی است که متوسط فاصله ماه تا زمین 384 هزار و 400 کیلومتر است.
ماه وقتی در مدار خود به حضیض یا نزدیکترین فاصله اش با زمین می رسد این قدر بزرگ به نظر می رسد دلیل این بزرگی غیرعادی این است که ماه در 20 سال گذشته به این حد به زمین نزدیک نبوده است.
شهروندان شیرازی در زیر نور مسحور کننده ماه همچنین به قطعات ، من چه دانم، شیدا شدم، راست بگو نهان مکن، قفل زندان و زمستان که توسط استاد شهرام ناظری اجرا شد گوش فرا دادند.
شوالیه موسیقی ایرانی در حین اجرای این قطعات همچنین بارها از رعایت نظم و سکوت شهروندان تقدیر کرد و آن را برگرفته از فرهنگی غنی علاقه مندان به موسیقی در شیراز دانست.
صابر نظرگاهی (تار)، راشد باباشهابی (کمانچه)، یونس پاک نژاد (کمانچه)، بابک غسالی (بربت)، شهریار نظری (دف) و فرهاد صفری با (تنبک) شهرام ناظری را در این اجرا همراهی کردند.
این خواننده و موسیقیدان نامدار ایرانی سه شنبه شب (21 مرداد) هم برای دوستداران موسیقی سنتی برنامه اجرا خواهد کرد. ک/2
677



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن