تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819250406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عموپورنگ و عموقناد از کودکانه‌های غزه گفتند/ بچه‌های ایران برای غزه آواز خواندند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون
عموپورنگ و عموقناد از کودکانه‌های غزه گفتند/ بچه‌های ایران برای غزه آواز خواندند
مسئولان و هنرمندان و چهره‌هایی چون عموپورنگ و عموقناد به همایش کودکانه‌های غزه آمدند و از مردم خواستند که از این کودکان حمایت کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش کودکانه‌های غزه شامگاه یکشنبه 12 مرداد با حضور مسئولان و چهره‌های هنری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم همراه بود و خانواد‌ها کودکان خود را نیز با خود همراه کرده بودند. از جمله ویژگی‌های این برنامه که با هدف حمایت از کودکان غزه صورت گرفته بود حضور مجریان کودک همچون مجید قناد، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) و ناصر آویژه بود و جمع زیادی از کودکانی که به خاطر این مجریان آمده بودند. همچنین صادق خرازی، سردار طلایی، الهه راستگو، علی نصیریان، پرویز شیخ طادی، محمود بنفشه‌خواه، مجید مشیری، کامران نجف‌زاده و... از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

این مراسم با اجرای رسالت بوذری و با پخش کلیپی از جنگ غزه  که با صدای محسن چاووشی همراه بود آغاز شد و بعد صادق خرازی سفیر و نماینده اسبق ایران در سازمان ملل روی سن آمد و درباره جنگ و خون‌ریزی در غزه سخن گفت. وی با بیان فجایعی که در غزه رخ می‌دهد، عنوان کرد: سازمان‌های بین المللی امروز از هر زمانی بی تفاوت تر هستند. سازمان ملل بی‌خاصیت ترین سازمانی است که امروز وجود دارد. سازمان عفو بین الملل، حقوق بشر و... بنا شده اند که زندگی امن، آرام و رفاه را برای انسان امروز متجلی کنند اما چه شده که این سازمان‌ها هیچ مسئولیتی را احساس نمی کنند و به یک بیانیه اکتفا کرده‌اند؟

بعد از این سردار طلایی روی سن آمد و با اشاره به کودکانی که در غزه شهید می‌شوند، بیان کرد: صهیونیستها به بهانه‌های جزیی بر سر مردم بی دفاع غزه و کرانه باختری بمب و آتش و گلوله فرو می ریزند اما تفاوت امروز با دهه های قبل این است که شهید فهمیده های ما که نماد مقاومت بودند امروز الگوی کودکان غزه هستند. در ادامه این مراسم رسالت بوذری حمید حامی را دعوت کرد و وی به اجرای دو قطعه پرداخت.

یکی از این آهنگ‌ها «لالایی» نام داشت که توسط این خواننده بازسازی شد و دیگری قطعه «دلم گرفت» از ساخته‌های بابک بیات بود. حمید حامی بعد از اجرای این قطعات عنوان کرد که حضورش ادای دین به کودکان مظلومی است که در غزه به خاک و خون کشیده می شوند. از دیگر اجراهای جالب این مراسم حضور کودکان و اجرای ترانه‌هایی برای حمایت از کودکان غزه بود که با استقبال هنرمندان و خانواده‌ها همراه شد. سپس هنرمندان با در دست داشتن پلاکاردی که نشان از حمایت از کودکان غزه داشت روی سن آمدند و هرکدام جمله‌ای درباره کودکان غزه و دعوت مردم به حمایت از آنها گفتند.

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) و مسلم آقاجانزاده از اولین کسانی بودند که روی سن آمدند. عموپورنگ پیش از این کمپین حمایت از کودکان غزه را به راه انداخته بود و حالا با در دست داشتن پلاکاردی که در آن شعار «کودکان برای کودکان» نوشته شده بود بر ادامه این حمایت‌ها تاکید می‌کرد. عموپورنگ پشت تریبون آمد و بیان کرد: کودک در هر نقطه از دنیا یک عنصر پاک خدایی روی زمین است که دنیایی از آرزوها دارد. هرجا که به این کودکان ستمی شود دل انسان‌ها را به درد می‌آورد و این روزها هم شاهد شهادت کودکان در نوار غزه هستیم و در راستای کمک به این کودکان ما کمپین حمایت از کودکان غزه را راه انداخته‌ایم و امیدوارم مردم از این کمپین حمایت کنند.

علی نصیریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون دیگر هنرمندی بود که با در دست داشتن این پلاکارد از این کمپین حمایت کرد و گفت: این کودک‌کشی‌ که امروز در غزه اتفاق می‌افتد دردناک‌تر از آن است که مورد تایید استکبار جهانی باشد و آنها باید در قبال این مساله پاسخگو باشند. محمود بنفشه خواه نیز بیان کرد: اگر ما را هنرمند بدانید باید بگویم که ما روحیه حساس‌تری داریم. من وقتی این صحنه‌ها را در تلویزیون می‌بینم اشک در چشمانم حلقه می‌زند. وی با اشاره به یکی از دیالوگ‌های ماندگار در ذهنش از فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: روزی از من پرسیده شد که ماندگارترین دیالوگی که تاکنون شنیده‌ام، چیست و من فکر می‌کنم این دیالوگ است که «جلادها نیز می‌میرند». حسین یار یار فوتبالیست اسبق تیم ملی از جمله چهره‌های ورزشی حاضر در این برنامه بود که با اشاره به خاطرات خود در مسابقات که در آنها تیم‌های رژیم صهیونستی نیز حضور داشتند، اظهار کرد: در این مسابقات تیم‌های اسراییلی از منظم‌ترین تیم‌ها بودند که همیشه تیمی و با هم بودند. برای صرف غذا با هم می‌آمدند و با هم می‌رفتند و ما از این تعجب می‌کردیم.

وی ادامه داد: من می‌خواهم بگویم که اینها بسیار در کار خود نظم و وحدت داشتند و اگر امروز قرار باشد چنین جریانی از صفحه روزگار محو شود باید همه کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند. پرویز شیخ طادی از جمله فیلمسازان این مراسم بود و با اعلام حمایت خود از کودکان غزه عنوان کرد: یک لحظه غفلت باعث می‌شود که یک غده سرطانی ظاهر شود و حکمرانی کند بنابراین هیچ‌گاه نباید بگذاریم که خوابمان ببرد و از این غده‌های سرطانی غفلت کنیم و امیدوارم که ایران همواره لنگرگاه و ثبات منطقه باشد. مجید قناد نیز با طرح این سوال از کودکان که آیا دوست دارند کسی خانه‌های آنها را خراب کند یا نه؟ گفت: نباید اجازه دهیم که کودکان غزه را بی‌خانمان کنند. کودکان بازی را دوست دارند و ما اجازه ندهیم که امروز این کودکان را اذیت کنند و نگذارند که بازی کنند. این مجری برنامه‌های کودک بیان کرد: ما به کودکان خود می‌گوییم که برای شاد شدن موسیقی گوش دهند و از رنگ‌های شاد و مدادرنگی‌های مختلف برای نقاشی‌های خود استفاده کنند اما کودکان غزه امروز تنها موسیقی که می‌شنوند صدای توپ و تانک است و تنها رنگی که می‌بینند رنگ خون است.

ناصر آویژه از دیگر برنامه سازان کودک نیز به خواندن این قطعه شعر اکتفا کرد و گفت: «بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند» کامران نجف‌زاده آخرین نفری بود که روی صحنه آمد و با عکس انداختن با پلاکارد حمایت از کودکان غزه به آرزوی نوشته شده روی این پلاکارد یعنی «آرزوی کودکان دنیا برای بچه‌های غزه، آینده‌ای آرام، بدون بمب و محاصره» بیان کرد: من هم به فکر آرزوی کودکان جهان هستم و امیدوارم که آنها دنیایی آرام داشته باشند. وی در پایان با این شعر سخنان خود را تمام کرد: «ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم/ غم هجران تو را چاره ز جایی بکنیم» این مراسم با عکس های هنرمندان با این پلاکارد و همچنین مردم و کودکان پایان یافت و بعد از آن مردم و هنرمندان برای بالا کردن بالن‌های عشق و دوستی به طبقه بالایی فرهنگسرای اندیشه رفتند.


۱۳۹۳/۵/۱۳ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن