تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه‌ی این روزهای والدین ثبت نام در مدارس دولتی یا غیر دولتی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
دغدغه‌ی این روزهای والدین ثبت نام در مدارس دولتی یا غیر دولتی
در آستانه ثبت نام و شروع سال تحصیلی جدید والدین با این چالش رو به رو می‌شوند که فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند یا غیر دولتی.


 کارشناسان آ‌موزشی معتقدند این مسئله خود را افت یا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر به سزایی دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در آستانه ثبت نام برای سال تحصیلی جدید والدین از خود می‌پرسند مدارس دولتی بهتر است یا غیردولتی. و این مسئله تبدیل به یکی از دغدغه‌های والدین شده است که فرزندشان را در چه مدرسه‌ای ثبت نام کنند،زیرا بخش زیادی از تأمین آینده فرزندان وظیفه والدین است.

اکبرمعصومی کارشناس آموزشی و تربیتی درباره مدارس دولتی یا غیر دولتی به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ در توجه و اهمیت دادن به والدین نسبت به نوع مدرسه فرزندشان بسیار خوب است، زیرا برخی والدین به این مسئله اهمیت نمی‌دهند، والدین باید توجه داشته باشند نوع مدرسه در پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموز تأثیر به سزایی دارد. البته درس  خواند و موفقیت در راه علم در وهله اول بستگی به خود دانش آموز دارد اما خوب یا بد بودن مدرسه هم در پیشرفت می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در موفقیت تحصیلی باشد.

وی همچنین اضافه کرد: در فضای آموزشی مدارس و کلاسهای درسی برای انجام فعالیت‌های آموزشی تأثیر به سزایی در آموزش دانش آموز دارد. هرچه پویایی و هیجان و اندیشه پروری و تلاش‌های فوق برنامه بیشتر باشد قاعدتا کیفیت آموزش مطلوب‌تر  می‌شود. 

وجود کتابخانه، سایت آموزشی، آ‍زمایشگاه و فضای آموزشی لازم جزء عواملی هستند که در پیشرفت تحصیلی مؤثر می‌باشند و اکثر مدارس غیر دولتی و برخی از مدارس دولتی دارای این امکانات هستند، البته بعضی مدارس غیر دولتی با افراط در ارائه برنامه‌های فوق آموزشی موجب زده شدن و دلسرد شدن دانش آموز می‌شوند که این امر موجب می‌شود دانش آموز با افت تحصیلی روبه رو شود، در مقابل مدارس دولتی با متعادل بودن برنامه‌های آموزشی شأن دانش آموز را کمتر در معرض دلسرد شدن قرار می‌دهند.

مدارس دولتی و غیر دولتی هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که نمی‌توان گفت که تأثیر بیشتری در پیشرفت تحصیلی دارند، اما آن چه که بسیار اهمیت دارد همسو بودن برنامه‌های آموزشی مدرسه با شخصیت و علایق و استعدادهای دانش آموز است.

انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن