تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820567071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل به آموزه های قرآن را در صدر زندگی قرار دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی : عمل به آموزه های قرآن را در صدر زندگی قرار دهیم کرج- ایرنا- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عاملان و حافظان به قرآن را موجب نورانیت در جامعه دانست و گفت:عمل به آموزه های قرآنی را باید در صدر زندگی قرار دهیم.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا حشمتیˈ شامگاه شنبه چهارم مردادماه درآیین اختتامیه سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز که در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی این استان برگزار شد، افزود: عمل به آموزه های قرآن بیش از قرائت آیات این کتاب مقدس اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر استان البرزدر 13 استان دیگر نیز شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت بوده ایم، گفت: قرآن به عنوان کتاب هدایتگر بشری و معجزه ای که از سوی خداوند به آخرین پیامبر الهی نازل شده نور است ، روح و روان کسانی که با آن الفت دارند را نیز نورانی می کند.
وی افزود:بدون شک هر آنچه به خداوند تعلق دارد، نور است و موجب ترویج نورانیت در جامعه می شود به همین ترتیب می توان گفت کسانی که آیات و آموزه های قرآن را در جامعه از برکرده وبه آنها عمل می کنند نیزنور را دردل های خود جای داده و با تاریکی دشمنی دیرینه دارند.
وی ادامه داد: درزمانی قرار گرفته ایم که تاریکی و ظلمت گناهان و وسوسه های شیطانی دنیا را فراگرفته و قصد نابودی نورانیت را دارند .
این مسوول تصریح کرد: خداوند در قرآن وعده داده است که کسانی که با وی همراه هستند و از دستورات او پیروی می کنند را از تاریکی و ظلمت نجات داده و به سمت نور هدایت می کند.
حجت الاسلام حشمتی بیان کرد: در شرایط فعلی جامعه ، خادمان و فعالان قرانی می بایست با جدیت بیشتری در مسیر ترویج آموزه های قرآن در میان مردم به ویژه نسل های جوان گام بردارند .
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ترویج نورانیت در جامعه تنها با قرائت آیات قران میسر نمی شود بلکه مهمتر از قرائت آیات الهی عمل به آموزه های قرآن است .
وی اظهار کرد: نمایشگاه های قرآن فرصت مناسبی برای معرفی جدید ترین منابع قران و عترت به مردم است و موجب می شود مردم بیش از پیش با قرآن و محصولات قرانی آشنا شوند.
وی ادامه داد: برای برگزاری نمایشگاه های قرآن باید برنامه منسجم و منظمی پیش بینی شود تا شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی این نمایشگاه ها در سراسر کشور باشیم .

***راه اندازی نمایشگاه دائمی قرآن و عترت در البرز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز در این آیین ضمن اشاره به استقبال خوب قرآن دوستان از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در بخش های مختلف فرهنگی ، قرآنی، هنرهای تجسمی، نقالی، تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه، کرسی های تلاوت و نشست های مختلف با محوریت قرآن برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرهنگی هنری در 14 غرفه در محوطه این اداره کل با حضور معاون وزیر راه اندازی شود، اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه دائمی قرآن و عترت نیز در این استان راه اندازی شود.
سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز که از 19 ماه مبارک رمضان راه اندازی شده بود، شب گذشته به کار خود پایان داد.ک/2
693/ 691



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن