تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799493491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی عملکرد رسانه در حوزه قرآنی با حضور مدیران رسانه ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob بررسی عملکرد رسانه در حوزه قرآنی با حضور مدیران رسانه ای مشهد - ایرنا - عملکرد رسانه و جایگاه آن در موضوعات قرآنی پنجشنبه شب در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور سه تن از مدیران مطبوعات و خبرگزاری های استان خراسان رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی (ایرنا) در این نشست گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و در همه حوزه ها کشور را به موفقیت هایی رساند.
ˈاحمد خدادادیˈ افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب توسعه فعالیت های قرآنی بود که افزایش قابل توجه فعالان قرآنی، حافظان قرآنی، فعالیتهای فرهنگی در حوزه قرآنی دلیلی بر این ادعاست.
وی خاطر نشان کرد: در بخش رسانه ای حوزه قرآنی نیز پس از انقلاب اسلامی فعالیتهای گسترده ای انجام گرفت هر چند نقاط ضعفی نیز بر این بخش مترتب است.
وی بیان کرد: راه اندازی خبرگزاری قرآنی، ایجاد بنرهای قرآنی در سایت های خبری، انتشار مجلات ویژه قرآنی، راه اندازی شبکه قرآنی و غیره نمونه ای از گسترش فعالیت های رسانه در حوزه قرآن پس از انقلاب است اما در مجموع این فعالیت ها قانع کننده نیست و تلاش بیشتری را می طلبد.
خدادادی گفت: ضعف کم کاری در موضوع قرآن هم در حوزه قرآنی و هم در ساحت فعالیتهای رسانه ای مشهود است و این حوزه ها باید توجه بیشتری به موضوعات قرآنی داشته باشند و با ایجاد سرویس ها و صفحات مستقل به استمرار موضوعات قرآنی کمک کنند.
وی گفت: ایجاد صفحات ثابت در روزنامه ها و هفته نامه ها برای موضوع قرآن، اختصاص لینک های ویژه به موضوع قرآن در رسانه های مجازی، معرفی چهره ها و نخبگان قرآنی در قالب مصاحبه و گزارش خبری و در مجموع اختصاص شیوه های جدید برای رسانه ای کردن فعالیتهای قرآنی می تواند سهم رسانه را در تبیین موضوعات قرآنی ارتقا دهد.
تعریف رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی از رسانه قرآنی، رسانه ای است که بتواند ارزشهای قرآنی را در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در یک جغرافیای گسترده به هر اندازه که می تواند گسترش دهد.
رییس خبرگزاری قرآنی خراسان رضوی (ایکنا) نیز در این نشست گفت: در دنیایی که مدرنیته و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تجربه می کند، نکته کلیدی انتخاب و آزادی انتخاب است که حرف اول را در دنیای عظیم رسانه می زند.
ˈهادی بختیاریˈ افزود: در حالی که با حجم بالای رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری مواجه هستیم باید برای مهندسی پیام اندیشه شود و نسبت به حجم پیام های تولیدی که مخاطب بیشتری را جذب و به هدف کلی نزدیکتر می شود، توجه بیشتری انجام گیرد.
وی تاکید کرد: اگر هدف توسعه موضوعات قرآنی است؛ رسانه ها باید در افزایش حجم تولیدات پیام های قرآنی اهتمام بیشتری بورزند و همه بخشهای قرآنی را استخراج و برای طبقات مختلف اجتماعی تبیین کنند.
وی بیان کرد: رسانه ها باید همه آموزه های قرآنی را استخراج کنند که از این منظر در همه ابعاد اجتماعی به نقد و نظر پرداخته شود که خوشبختانه خبرگزاری ایکنا در این بخش تجربه مفیدی داشته است.
تعریف رییس خبرگزاری قرآنی خراسان رضوی از رسانه قرآنی، رسانه ای است که پیام های قرآنی را با حاکمیت ارزشها و معارف دینی به جامعه هدف منتقل کند.
دبیر گروه جامعه روزنامه قدس نیز در این نشست گفت: متاسفانه رسانه های حاضر در تمام دنیا دچار نوعی ابتذال خبری شدند که این ابتذال در همه حوزه ها خود را نشان می دهد و باعث می شود رسانه ها به جای پرداختن به مسائل مهم بشری به مسائل سطحی بپردازند.
ˈسید مصطفی حسینی رادˈ افزود: تا زمانی که از زیر یوغ رسانه ای و خبری خارج نشویم نخواهیم توانست به اولویت های اصلی از جمله مسائل قرآنی بپردازیم.
وی بیان کرد: باید این واقعیت را خالصانه بپذیریم که قرآن را مهجور گذاشته ایم و این تقصیر متوجه کشورهای غربی نیست بلکه مقصر اصلی ما به عنوان یک کشور اسلامی هستیم که به این مهجوریت دامن زده ایم و از ظرفیت های موجود بهره مطلوب نداشته ایم.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ظرفیت های پرشمار قرآنی است و مشهد گره محکمی با فعالیتهای قرآنی رهبر معظم انقلاب دارد اما به رغم وجود این ظرفیت ها در رسانه های خود نتوانستیم به نحو شایسته به آن بپردازیم.
وی گفت: پیشتر جلسات قرآنی مانند رسانه عمل می کردند و آورده های رسانه ای مطلوبی از آنها بدست می آمد که متاسفانه اکنون کمرنگ شده است.
این فعال رسانه ای افزود: جام جهانی که رویدادی عظیم بود برگزار شد و در آن اتفاق جالبی افتاد این بود که تیم الجزایر با دهان روزه در مقابل تیم آلمان حضور یافت اما رسانه های ما به عنوان رسانه های یک کشور اسلامی کمترین توجهی به این موضوع نداشتند و ما دیگر رسانه های دنیا به تبلیغ شخصیت های ورزشی و غیره پرداختند.
وی افزود: به طور قطع اگر رسانه ها در خروجی خود به جای پرداختن به زندگی یک هنرپیشه یا ورزشکار به تبیین زندگی یک شخصیت قرآنی بپردازند مطمئنا در پیام خود نکات آموزنده ای بیشتری برای مخاطب خواهند داشت.
وی ایجاد صفحات ثابت در روزنامه ها، لینک های ثابت در سایت های خبری، مصاحبه با نخبگان و شخصیت های قرآنی و پرداختن به ابعاد زندگی آنان را در افزایش سهم رسانه ها در فعالیتهای قرآنی موثر دانست.
حسینی راد گفت: برای توسعه فعالیتهای قرآنی رسانه ها نیاز به رویکرد فرمی و رویکرد محتوایی در خصوص پوشش رویدادها و موضوعات قرآنی داریم.
تعریف دبیر گروه جامعه روزنامه قدس از رسانه قرآنی، رسانه ای است که بوی قرآن از آن به مشام بیاد و جهت فعالیتهایش به سمت قرآن باشد.
به گزارش ایرنا، نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور شرکت کنندگان داخلی و 21 کشور خارجی در بیش از 30 بخش و 700 غرفه و 20 هزار مترمربع وسعت تا 27 ماه مبارک رمضان برابر با سوم مرداد ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی این شهر برای بازدید علاقه مندان دایر است.
7489/659
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





27/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن