تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801315547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صابرین به مقام تقوا دست می یابند/ انفاق راه رسیدن به تقوای الهی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی ابوترابی در "کوی محبت" مطرح کرد؛
صابرین به مقام تقوا دست می یابند/ انفاق راه رسیدن به تقوای الهی
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه کوی محبت شبکه دو با اشاره به ابعاد مختلف صبر و فضیلت صبر مردم غزه گفت: انسان وقتی اهل صبر باشد راه برای آراسته شدنش به تقوا هموار می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه «کوی محبت» nv بیست و هشتمین شب ماه مبارک رمضان بود. و درباره فضیلت صبر و شکیبایی مردم غزه در برابر سختیها و مصائب گفت: با توجه به این که دنیای اسلام و مردم غزه زیباترین صحنه های صبر در برابر سختیها و مصائب را تجربه می کنند و ملت ایران هم زیباترین چهره صبر را در حیات سیاسی و اجتماعی خودش در رویارویی خود با سردمداران سلطه به منصه ظهور رساند.

صابرین به مقام تقوا دست می یابند

وی ادامه داد: در یکی از آیات نورانی قرآن کریم آمده است که اهل ایمان را به طور خاص به صبر توصیه می کند با مراتب مختلف و سطوح گوناگون. انسان وقتی اهل صبر باشد راه برای آراسته شدن به تقوا برایش هموار می شود. انسان صابر به مقام تقوا دست خواهند یافت، زیرا تقوا یعنی حضور ایمان در همه عرصه های زندگی است. به هر فرد از افراد اهل ایمان و اسلام خداوند می فرماید صبر کن، ایمان در صبر ظهور و تجلی پیدا می کند. بدون صبر هیچ موفقیتی حاصل نمی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صبر دو بعد دارد: صبر فردی که انسان را به هدفش که بندگی خداوند است نزدیک می کند. بعد صبر دیگر، صبر جمعی است. خداوند می فرماید: اهل ایمان دشمن در مقابل شما صف آرایی کرده شما هم در برابر آنها بایستید. امروز می بینیم در سراسر گیتی در مقابل مظلوم و حق صف آرایی کردند، حال باید جمله مسلمانان در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

انتخاب راه درست با علم ، تعقل و مشورت

وی افزود: در مقطع دفاع مقدس مردم، جوانان، آزادگان، خانواده های شهدا صبر کردند اگر این صبر نبود در مقابل دشمن شکست می خوردیم. صبر در نگاه قرآن در جایی معنا پیدا می کند که با ایمان، علم، مشورت و تعقل راه درست را انتخاب و سپس برای رسیدن به مقصد صابر باشیم.

پایداری مسلمانان در روز قدس

ابوترابی فرد درباره صبر مردم غزه و مقاومت آنها در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: صبر مردم غزه برای صهیونیستها هزینه دارد. مردم غزه نشان دادند که توانایی آنها بالا رفته است. این افزایش توانایی، اقتدار امت اسلام و کاهش قدرت و آسیب پذیری صهیونیست را نشان می دهد. رژیم غاصب صهیونیستی از جنگ سی و سه روز توانمندی اش سیر نزولی پیدا کرده و این نشان قدرت اسلام است. امام(ره) روز قدس را به عنوان روز صبر جمعی برای دنیای اسلام به ارمغان آوردند تا با هم پایداری کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به فرازهایی از دعای صحیفه سجادیه را تفسیر کرد و گفت: در فرازهایی از دعای حضرت سجاد(ع) آمده است؛ خدا را شکر می کنم که دین اسلام را به ما مرحمت کرد و ما را به نعمت ملت اسلام آراسته کرد ما را در راه احسان هدایت کرد و می فرماید ماه رمضان یکی از راه های الهی و رسیدن به خداوند است، خداوند ماه صیام را ماه اسلام، ماه قیام و پاکیزگی از گناه قرار داد.

رمضان یکی از راههای الهی است

وی بیان کرد: این ماه، ماه هدایت و سعادت است. ماه مبارک رمضان یکی از سبل الهی است. ماه رمضان راهی است که انسان در آن ورود پیدا می کند و به مقصد والا که عبودیت، بندگی و قرب الهی است وارد می شویم. مقصد این راه تقواست.

انفاق راه رسیدن به تقوای الهی

ابوترابی فرد تأکید کرد: برای رسیدن به تقوای الهی انفاق و ایثار در راه خداوند لازم است. کسانی که اهل انفاق هستند در راهی قدم برمی دارند که معرفت الله و قرب الهی است. این انفاق هر قدر دقیقتر باشد انسان را به هدف نزدیکتر می کند و نقش اش در تعالی و تکامل انسان بیشتر است. ائمه(ع) و اهل بیت(ع) پرچمهای الهی هستند. کمک به بازسازی صحن و سرای اهل بیت(ع) انفاقی است که برای برجسته بودن پرچمها در برابر دیدگان انسانها قدم برمی داریم. مردم در سایه این پرچمها هدایت می شوند هر قدمی در این راه گامی است برای برافراشته شدن این پرچمهاست.

برنامه کوی محبت با اجرای سیدمصطفی موسوی و محسن سوهانی از شبکه دو پخش می شود. این برنامه به سفارش گروه معارف شبکه دو و با حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات تهیه و تولید می شود.


۱۳۹۳/۵/۵ - ۰۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن