تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798506148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم به نفع محیط زیست از دریافت یارانه انصراف دهند/آلودگی نوری به سایر آلودگی های پایتخت اضافه شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ابتکار در جلسه شورای برنامه ریزی اعلام کرد:
مردم به نفع محیط زیست از دریافت یارانه انصراف دهند/آلودگی نوری به سایر آلودگی های پایتخت اضافه شد
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: یکی از اهداف دولت کاهش آلودگی کلان‌شهر ها می‌باشد که براساس قانون بودجه سال 93هزار و صد میلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معصومه ابتکار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:  مردم به دولت تدبیر و امید به امید تحولات جدید در مغوله اجتماعی، فرهنگی، و زیست محیطی رای دادند
 
طی جلسه ای که با مقام معظم رهبری داشته‌ام ایشان تأکید ویژه‌ای در بحث زمین خواری و تغییر کاربری که خارج از ضوابط سیاست‌های کاری است داشتند و از سازمان محیط زیست و جهاد کشاورزی خواستند که در این مقوله ورود کنند.

ابتکار با تأکید بر این که دولت با نگاه خاص با مسائل زیست محیطی ورود کرده به حفظ محیط زیست نیز تأکید داشته است.

وی با بیان این که در استان  تهران خیلی از شاخص‌های رعایت نشده افزود: ما در استان تهران 26برابر بیشتر از توان طبیعت بهره برده‌ایم. زیرا با این الگو مصرف آب و انرژی زیان‌ةای جبران ناپذیری به طبیعت وارد می‌شود.

وی یادآور شد: در کل کشور 3/5 برابر بیشتر از طبیعت استفاده شده و براساس آمار های داریم طبیعت کشورمان را خفه  می‌کنیم.

ابتکار به نقش استانداران و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها باید پیشگام در اصلاح الگوی مصرف باشند و دستورالعمل‌های استفاده از منابع آب و   انرژی این تغییر الگوی مصرف را باید از دولت شروع کنیم.

متأسفانه ایران روی کمربند خشکسالی است که هم  اکنون نسبت به 10 سال گذشته هوا یکی و نیم تا دو درجه گرم‌تر شده  است و باید با برنامه ریزی و مدیریت از شرایط سخت و دشوار عبور کنیم.

ابتکار با بیان این که الگوی شهر سازید در تهران اصلا منطقه با جمعیت نبوده ا ست یادآور شد: از هر جایی توانستیم برای تهران آب تأمین کرده‌‌ایم ولی باز با کمبود مواجه هستیم.  و همچنین  به افزایش به بعضی از مناطق و شهرک‌های اطراف استان تهران اشاره کرد و گفت: در زمانی که بنده در شورای شهر بودم مقرر شده بود که برای منطقه 22  300هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شود ولی  اکنون حدود 700هزار نفر ساکن در این منطقه هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور ادامه داد: شورای عالی معماری و شهر سازی بازنگری در سیاست‌ةای شهر سازی داشته  است ولی شهر تهران به جمعیت 14میلیون نفری در حال نزدیک شدن است که باید سریعأ اقدام شود.

ابتکار به آلودگی شهر تهران اشاره کرد و گفت:  شهرک‌های صنعتی در تهران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و سند آمایش تهران را باید مبتنی بر محیط زیست اجرایی کنیم.

ما باید برای آلودگی هوا کار گروه ملی و کار گروه شهر تهران را فعال کرده‌ایم و دولت برنامه‌ةای شهر تهران را بازبینی و بر اساس شرایط اجرایی خواهد کرد.

معصومه ابتکار اذعان داشت: عرضه سوخت بنزین یورو4 برای کلان شهرها ازجمله تهران، تبریز، کرج  امکان پذیر شده است. و گام به گام به تحقق  اهداف در این زمینه پیش می‌رویم.

همچنین از ابتدای امسال اگر پدیده گرد و غبار در شهر تهران نبود می‌توانستیم روزهای پاک بیشتری داشته باشیم زیرا آلودگی سوخت فسیلی در تهران کاهش پیدا کرده است.

همچنین ابتکار افزود: برای خودروهای فرسوده در تهران باید کاری جدی کنیم و براساس قانون بودجه 93 هزار و 100میلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده  است. و از مردم می‌خواهیم به نفع محیط زیست از دریافت یارانه‌های خود انصراف دهند.

وی گفت: تا پایان شهریور تولید خودروها با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند و این برنامه در حال اجراست. همچنین افزود: یکی از جنبه‌های نشاط در جامعه بهره‌مندی از آسمان صاف در شهر است که متأسفانه آسمان شهر تهران در فصول مختلف سال با پدیده‌های مختلف گرد و غبار و آلودگی همراه است.

ابتکار یکی از معضلات شهر تهران را آلودگی نوری عنوان کرد و افزود: نیاز است در شهر تهران تاریکی داشته باشیم.

سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده گفت: مناطق لار، خوجیر  و سرخه حصار از مناطق ارزشمند تهران است که با پیشگیری از ساخت و ساز بی رویه و تغییر کاربری باید از تخریب این مناطق جلوگیری بعمل آید و تمامی دستگاه‌ها در این امر باید مشارکت داشته باشند ، دولت نیز 2 هفته پیش لایحه ارزیابی زیست محیطی را به تصویب رساند.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وجود معادن شن و ماسه جنوب غرب تهران ، گفت: معادن شن و ماسه سیاست زیست محیطی مربوط به خود را دارد که بخشی از‌ آلودگی هوا منشا خارجی دارند و بخشی نیز منشا داخلی دارند و زمانی که سازمان هواشناسی پیش بینی پایداری هوا را داشته باشند سازمان محیط زیست از فعالیت معادن شن و ماسه جلوگیری می‌کند و توصیه ما این  است که معادن در تهران به حداقل برسد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن