تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي تنها مشمولان دريافت يارانه نقدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۱۸:۳۵ب.ظ)
وزير امور اقتصادي و دارايي خبر داد: افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي تنها مشمولان دريافت يارانه نقدي پس از مشخص شدن نتايج بررسي کارگروه خانوار ستاد هدفمندي يارانه ها افراد غير نيازمند از ليست يارانه بگيران حذف مي شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي و رييس شوراي گفتگو در حاشيه جلسه اين شورا در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: در ستاد هدفمندي يارانه ها کارگروه هاي مهم و متعددي از جمله کارگروه خانوار وجود دارد که اين کارگروه زير نظر وزارت کار و امور اجتماعي است.
وي افزود: اين کارگروه پس از ثبت نام مردم براي دريافت يارانه به بررسي ليست متقاضيان دريافت يارانه پرداخته است.
رييس شوراي گفتگو با اشاره به مصمم بودن دولت براي اجراي مصوبات مجلس در خصوص قانون هدفمندي يارانه ها اذعان داشت: به زودي نتيجه بررسي کارگروه خانوار مشخص مي شود و اگر افرادي که ثبت نام کرده و نيازمند نباشند از ليست يارانه بگيران حذف مي شوند.
وي با تاکيد بر اينکه دولت به دنبال حمايت هدفمند از توليد است، تصريح کرد: دولت قصد دارد به جاي پرداخت غير هدفمند يارانه ها به مردم از منابع حاصل از اجراي اين قانون به شکل هدفمند استفاده کند.
به گفته طيب نيا بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته شده حمايت هاي جديد که با يارانه نقدي صورت مي گيرد، مشمول گروه هاي کم درآمد جامعه مي شود که اين گروه ها شامل افراد و خانوارهايي هستند که تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي قرار دارند و ساير منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در بخش سلامت هزينه خواهد شد.
وي با تاکيد بر تصميم جدي دولت براي اينکه تمام مردم مشمول بيمه پايه سلامت شوند، اذعان داشت: دولت قصد دارد در بخش حمايت از توليد نيز حمايت هاي خود را به صورت پرداخت يارانه سود و وجوه اداره شده به واحدهايي که صرفه جويي در مصرف انرژي داشته اند را ارائه دهد.
رييس شوراي گفتگو در خصوص درآمدهاي مسکوت بانک ها گفت: يکي از برنامه هاي دولت براي تامين مالي بانک ها اين است که منابع مالي بانک ها از طريق فروش دارايي مازاد آنها تامين شود.
رييس شوراي گفتگو ادامه داد: بانک مرکزي اين طرح را از سال پيش در دستور کار قرار داده و در زمينه فروش اموال مسکوت برخي بانک ها نيز توفيقات خوبي داشته است.
وزير امور اقتصادي و دارايي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت بازار سرمايه اشاره کرد و افزود: سال پيش بنگاه ها به دليل بالا رفتن نرخ ارز رشد خوبي در دارايي هايشان داشتند و همين امر موجب رونق بازار سرمايه شد.
وي با اشاره به رکود و افت قيمت در بازار سرمايه خاطر نشان کرد: همه اعضاي دولت و مجلس مصمم به حمايت از بازار سرمايه هستند و تلاش مي کنيم تا اين بازار از حالت رکود خارج شود.
وي با اشاره به ورود حجم بالايي از سرمايه هاي مردم به بازار سرمايه گفت: اين امر به دليل اعتماد مردم به دولت صورت گرفت، بنابراين ما در حمايت از بازار سرمايه کوتاهي نخواهيم کرد.
طيب نيا با اشاره به شاخص بورس و افت ارزش قيمت سهام متذکر شد: در حال حاضر قيمت سهام در پايين ترين حد ممکن قرار دارد اما صاحبان اين سهام نبايد بر اساس يک رفتار هيجاني اقدام به فروش سهام خود بکنند زيرا اين امر منجر به زيان دهي آنان مي شود.
طيب نيا از سهامداران خواست تا دچار رفتار هيجاني نشده و مقداري صبر کنند تا بازار سرمايه شرايط خوب خود را مجددا پيدا کند، ضمن اينکه به مردم قول داد تا با همکاري مجلس بازار سرمايه را به وضعيت با ثباتي برساند.
گفتني است، رييس شوراي گفتگو از تشکيل 9 کارگروه ويژه براي رفع مشکلات شهرک هاي صنعتي و همچنين کارگروه ويژه براي تشکيل صندوق حمايت از صنايع خوراک دام- طيور و آبزيان خبر داد.
طيب نيا اظهار داشت: در حال حاضر فعالان اقتصادي ما در شهرک هاي صنعتي با مشکلات، محدوديت ها و موانعي مواجه هستند که براي رفع اين مشکل و همچنين تسريع روند تشکيل صندوق حمايت از صنايع خوراک دام - طيور و آبزيان کارگروه ويژه اي را تشکيل داده ايم تا موانع موجود را شناسايي و بررسي کرده و نتايج آن را ظرف يک ماه آينده اعلام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن