تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798448948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وین 6؛انتظار خبرنگاران برای شنیدن پاسخ های شفاف جان کری به سوالات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob وین 6؛انتظار خبرنگاران برای شنیدن پاسخ های شفاف جان کری به سوالات وین - ایرنا -چهاردهمین روز ماراتن مذاکراتی وین 6؛ درحالی با ادامه کار نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته ای از ساعت 9 و 30 دقیقه روز سه شنبه آغاز شده است که همه در انتظار آغاز مصاحبه مطبوعاتی وزیر خارجه آمریکا و پاسخ های جان کری به سوالات هستند.


به گزارش ایرنا،هیات های مذاکره کننده هسته ای روز یکشنبه و در یازدهمین روز مذاکرات وین 6،با اضافه شدن وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان،فرانسه و انگلیس به مذاکرات،رایزنی های جدی و فشرده را که بیش از 5 ساعت به طول انجامید پشت سر گذاشتند.
وزیران اروپایی بعد از دیدارهای جمعی، دوجانبه و چند جانبه با بیان جملات کوتاهی درمورد دیدارهای خود در گفت و گو با خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات، بلافاصله وین را ترک کردند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا اما همچنان به حضور خود در پایتخت اتریش ادامه داده و بعد از دیدارهای دوجانبه طولانی که در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه با هیات مذاکره کننده ایرانی برگزار کرد،اینگونه نشان داد که دولت آمریکا برای دستیابی به توافق جامع تا 20 جولای تصمیم جدی دارد.
این موضوع رامی توان به خوبی از حضور نمایندگان هیات مذاکره کننده آمریکا درچند نوبت نگارش متن توافق دریافت . این اتفاق در جلسه امروز نگارش متن نیز با حضور ویلیام برنز معاون ارشد وزیر امور خارجه آمریکا و وندی شرمن تکرار شده است.
به طور معمول نشست های نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته ای که از بعداز ظهر جمعه گذشته آغاز شده با حضور سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید و استفان کلمنت معاونان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تشکیل می شود.
جان کری بعد از هر نوبت مذاکره دوجانبه به همتای ایرانی خود در هتل کوبورگ که در روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام شد، تنها به بیان جملات کوتاهی به سوالات متعدد خبرنگاران حاضر در مقابل هتل کوبورگ اکتفا می کرد و با گفتن عباراتی همچون ˈ گفت و گو های فشرده و سختی بودˈ، ˈتازه ابتدای کار استˈ،ˈ مذاکرات خوبی داشتیمˈ و یا اینکه ˈهمچنان باید ادامه دهیمˈ راهی محل اقامت خود در هتل مجاور ( ماریوت) می شد.
جان کری٬ عصر دوشنبه (23 تیر٬ 14جولای) پس از انجام دیدار سه جانبه با کاترین اشتون٬ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف،این گفت وگوها را جدی و مفید خواند و گفت ˈما سخت مشغول کاریم و بحث های مهمی بر سر موضوعات جدی در جریان است.ˈ
دیدارهای دو جانبه ظریف و کری بازتاب های بسیار گسترده ای در رسانه های جهان داشت و هرکدام از این رسانه ها تفاسیر و تحلیل های خاص خود را دررابطه با موضوعات مطرح در این دیدارها ارائه کرده اند هرچند که از سوی دو طرف مذاکره کننده هنوز به جزئیات این دیدارها اشاره ای نشده است.
خبرگزاری رویترز٬در خبری نوشت:جان کری در دیدار دو ساعته با همتای ایرانی خود در حضور کاترین اشتون در دومین روز از مذاکرات وین تلاش کرد از اختلافات گسترده موجود بکاهد تا با دست یابی به توافق نهایی با ایران٬ بعد از بیش از یک دهه بحران مُهر پایان بر پرونده هسته ای ایران بزند.
این درحالی است که وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در اظهارات جداگانه خود قبل از ترک وین،از وجود شکاف های عمیق میان ایران و غرب نام برده و مدعی شدند که وجود این شکاف ها همچنان مانع اصلی برای دست یابی به توافق نهایی است.
در همین راستا یکی از مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز دیدارهای طولانی جان کری و جواد ظریف را ˈسازنده و مفیدˈ توصیف کرده و در عین حال یادآور شده که همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.
براساس اعلام مقام های آمریکایی وزیر امور خارجه این کشور قرار است امروز ( سه شنبه) و در سومین روز از اقامت در وین با حضور در مرکز رسانه ای مقر سازمان ملل ( استریا سنتر) در کنفرانسی خبری درباره آنچه در پشت پرده مذاکرات گذشت توضیحاتی ارائه کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.
استریا سنتر که از روز گذشته با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی مواجه است و از ابتدای آغاز مذاکرات وین 6؛ چندان با استقبال خبرنگاران پوشش دهنده مذاکرات هسته ای روبه رو نبوده،از ساعات اولیه امروز جنب و جوش خاصی پیدا کرده و خبرنگاران بسیاری با اشغال صندلی ها و کاشتن دوربین های فیلم برداری خود را آماده شنیدن و ضبط سخنان کری کرده اند.
پرچم آمریکا برای نخستین بار در جایگاه سخنران های مرکز رسانه ها، به چشم می خورد و خبرنگاران و تصویر برداران آمریکایی پر تعداد تر از همیشه به چشم می خورند.
براساس برنامه اعلام شده نشست خبری جان کری ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت محلی آغاز خواهد شد.
گزارش از: حمید قدیمی
اروپام** 1701** 1553

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن