تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819658488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه هنری باران هشت جایزه برتر تئاتر مقاومت خرمشهر را از آن خود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گروه هنری باران هشت جایزه برتر تئاتر مقاومت خرمشهر را از آن خود کرد ملایر-ایرنا- گروه هنری باران یکی از گروه های موفق تئاتر ملایر به نمایندگی از استان همدان در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خرمشهر شرکت کرد و موفق به کسب هشت جایزه برتر این جشنواره شد.


مدیر گروه هنری باران روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه هنری باران با دو نمایش ˈخنک مثل صبحˈ و ˈروایتی تازه از قصه ای کهنˈ به نمایندگی از استان همدان در این جشنواره راه پیدا کرد.
وی اظهار داشت: 230 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت با نظر هیات داوران، 13 اثر در بخش صحنه ای انتخاب شدند.
وی ادامه داد: استان هایی چون آذربایجان شرقی، گرگان، رشت، تهران، کرمانشاه، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شیراز، اراک و همدان و کشورهای عراق و تاجیکستان در این جشنواره شرکت کردند.
قاسمی بیان داشت: ملایر دو نمایش در بخش صحنه ای به این جشنواره ارایه کرد و هر دو نمایشˈخنک مثل صبحˈ و ˈروایتی تازه از قصه ای کهنˈ دارای ژانر جنگ و سبکی نو ظهور در ایران است که برای نخستین بار به این سبک اجرا می شوند که در آن موسیقی و اجرا با هم آمیخته شده است.
این کارگردان موفق تئاتر ملایر افزود: سبک و سیاق اجرایی این دو نمایش با شکل های نمایش ایرانی مانند نقالی، پرده خوانی و شبیه خوانی آمیخته شده است و نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس در این نمایش کاملا محسوس است.
قاسمی با بیان اینکه شیوه اجرایی دو نمایش گروه هنری باران در این جشنواره بسیار مورد تشویق حاضران قرار گرفت خاطرنشان کرد: اکثریت حاضران در جشنواره و بسیاری از چهره های مطرح کشوری تاکید کردند این دو نمایش به صورت تور در کشورهای منطقه و اروپایی اجرا شود.
وی وجود نگاه های ویژه، استقرار پایگاه مقاومت تئاتر ایران در خرمشهر و ارایه کارهای فاخر را از ویژگی های جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خرمشهر برشمرد و گفت: خرمشهر قلب ایران است و حضور در این جشنواره دارای افتخار بسیار بزرگی برای هنرمندان است.
وی در خصوص نمایشˈخنک مثل صبحˈ بیان داشت: موضوع این نمایش، جنگ در منطقه، سطح بین الملل و معضلات جنگ در بین خانواده ها است که با موسیقی زنده، آواها و نواهای ایرانی در قالب اثری پست مدرن اجرا می شود و نگاه و روایتمان با سایر جشنواره ها متفاوت است و از زاویه ای دیگر به جنگ نگاه شده است.
وی تصریح کرد: دو نمایشˈخنک مثل صبحˈ و ˈروایتی تازه از قصه ای کهنˈ با کسب هشت جایزه برتر این جشنواره، برای حمایت به مرکز هنرهای نمایشی معرفی شد.
به گفته مدیر گروه هنری باران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه اول کارگردانی و اول بازیگری زن این جشنواره بهˈپری بارانیˈ برای نمایشˈروایتی تازه از قصه ای کهنˈ، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه اول بهترین نویسندگی و اول طراحی صحنه بهˈمحمد قاسمیˈ و جایزه دوم بازیگری مرد برای نمایشˈخنک مثل صبحˈ به ˈمحمد قاسمیˈ اهدا شد.
کسب جایزه دوم موسیقی و جایزه دوم کارگردانی برای نمایشˈخنک مثل صبحˈ توسط ˈمحمد قاسمی و تقدیر ازˈفروزان حسینیˈ از دیگر افتخارات این گروه هنری بود که در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خرمشهر از آن خود کردند.
نمایشˈروایتی تازه از قصه ای کهنˈ به نویسندگیˈمحمد قاسمی و کارگردانیˈپری بارانیˈ و ˈخنک مثل صبحˈ به نویسندگی و کارگردانیˈمحمد قاسمیˈ به عنوان دو کار برجسته از استان همدان در جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خرمشهر انتخاب شد.
هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خرمشهر از 27 تا 31 خردادماه سالجاری در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.
7528/576

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن