تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818854839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با ارائه 62 مقاله به کار خود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با ارائه 62 مقاله به کار خود پایان داد
سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با موضوع واکاوی مفاهیم و نظریات رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت که طی 31 اردیبهشت و یکم خرداد ماه در کتابخانه ملی برگزار شد، ظهر امروز به کار خود پایان داد و  62 مقاله علمی به صورت شفاهی ارائه و همچنین 140 مقاله در قالب پوستر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.



به گزارش خبرگزاری مهر، دومین روز از سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صبح امروز 1 خردادماه با حضور رئیس شورای عالی و رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اساتید ممتاز دانشگاه و صاحب نظران برجسته کشور آغاز شد.
 
در مراسم امروز، دکتر احمد جعفری صمیمی، دکتر حسین میرزائی، دکتر موسی عنبری، با موضوعات اصلاح اقتصاد بخش عمومی : محور اساسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رویکرد منتقدانه به تئوری دین و توسعه ماکس وبر و موانع معرفتی بوم اندیشی توسعه در ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
همچنین دکتر مصطفی سلیمی فر، دکتر ابراهیم فیاض، دکتر حسین ایمانی جاجرمی در موضوعات اجماع واشنگتن و توسعه اقتصادی، نظریه پیشرفت و ارتباط آن با عدالت در الگوی اسلامی ایرانی؛ رویکردی مردم شناختی و تحلیل مقایسه‌اي الگوهای توسعه شهری در کشورهای اسلامی و غربی سخنرانی کرده و حجت الاسلام دكتر احمدعلی یوسفی، علی اصغر سعدآبادی و دکتر سلیمان خاکبان از دیگر سخنران این کنفرانس هستند كه با موضوعات بررسی تطبیقی مبانی نظری توسعه انسانی رایج و ارائه مدل اسلامی، رصد مولفه‌های ناظر بر پیشرفت جامعه در صحیفه نور امام خمینی(ره) با رویکرد فازی و نقدی بر دو الگوی شرقی و غربی توسعه و ضرورت طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به ایراد سخن پرداختند.
 
از دیگر سخنرانان بخش اول نوبت صبح این کنفرانس، دکتر عبدالحمید شیخی، فاطمه عزتی و دكتر ابوالقاسم شریف‌زاده بودند که موضوعات وجوب اعتبار الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دو چالش بزرگ اقتصاد سرمایه داری، گذر به پسا پایداری: رویکرد انتقادی به توسعه پایدار بسان یک ایدئولوژی و چالشها و رهیافتهای اخلاقی توسعه و پیشرفت با تاکید بر نقش رسانی ها را تحلیل و بررسی قرار دادند.
 
آخرین سخنرانان این بخش در نوبت صبح نیز دکتر نادر زالی، فرشاد مهدی پور و فاطمه محمدی بودند که موضوعات آسیب شناسی الگوهای برنامه ریزی سنتی و پیشنهاد رویکرد مدرن برنامه ریزی مبتینی بر تفکر آینده پژوهی، ریشه یابی فکری فرهنگی برنامه های توسعه با نگاهی جریان شناسانه به آسیبهای توسعه در ایران پس از انقلاب اسلامی و چارچوب مفهومی نقش زن در توسعه از منظر اسلامی مطرح کردند.
 
در بخش دوم نوبت صبح این کنفرانس دکتر محمدحسین پناهی و دکتر احمد جعفری صمیمی ریاست کنفرانس توسعه و پیشرفت و دکتر عباسعلی زالی و دکتر محمدحسن روزی طلب ریاست کنفرانس آسیب شناسی توسعه را بر عهده داشتند. در این بخش دکتر صادق واعظ زاده با موضوع واکاوی انتقادی توسعه پایدار و دکتر رقیه فرساد اختر با موضوع چالش‌های جدید فراروی امنیت غذایی در جهان و پیشگیری از اثرات آن بر توسعه آتی کشور با تکیه بر الگوی بومی و اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند و دکتر غلامعلی افروز و محمدرضا زین الدینی در موضوعات خانوده توسعه محور در بستر ارزشهای فرهنگی و آسیب شناسی برنامه های توسعه در جمهوری اسلامی ایران و ارائه چارچوب برنامه ریزی متوازن در حکومت اسلامی سخنرانی کردند.
 
علاوه بر این در کنفرانس‌های یادشده دکتر سهيلا صادقی فسائی و دکتر صدیقه کریمی و محمدرضا آصفی و دکتر محمدباقر بابائی در سخنرانی‌های خود موضوعات نقش مسجد در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، جامعه یادگیری و ایده‌های رقیب، معرفت چون مبنای نظری انگاره پیشرفت اسلامی ـ ایرانی و بازنمایی الگوی پیشرفت در فرهنگ علوی را مورد توجه و بررسی قرار دادند.
 
در این کنفرانس بیش از 60 تن از اساتید برجسته کشور به ارائه سخنرانی در موضوع کنفرانس پرداختند و 140 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه شد.
 
سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع واکاوی مفاهیم و نظریات رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت که طی دو روز چهارشنبه و پنج شنبه 31 اردیبهشت و یکم خرداد ماه در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شد ظهر امروز به کار خود پایان داد.
 
طی این دو روز، تعداد 62 مقاله علمی به صورت شفاهی ارائه و مورد نقد مخاطبان قرار گرفت. همچنین تعداد 140 مقاله در قالب پوستر در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
 
در این نشست علاوه بر ارائه مقالات علمی، از تعداد 30 تک نگاشت که در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و توسط محققان کشور نگاشته شده است رونمایی شد. به گفته دکتر هادی اکبرزاده دبیر کنفرانس، تا پایان سال تعداد 100 تک نگاشت آماده و منتشر خواهد شد.



۱۳۹۳/۳/۱ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن