تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819376597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: به هر کس به اندازه ارزشش بها بدهیم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: به هر کس به اندازه ارزشش بها بدهیم
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ - 21 May 2014


سید مصطفی حسینی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:


اخیرا اخباری مبنی بر حضور دوچهره ی معروف سینما و تلویزیون در یک پارتی،بحث های زیادی را دربین مردم به وجود آورده است.صرف نظر از اینکه آیا این کار فی نفسه خوب است یا بد و یا مقصر کیست و نوشتاری ازاین دست...در این نوشتار میخواهم به این موضوع از نگاهی دیگر بپردازم.


شبکه ی تهران برنامه ای را روی آنتن می برد به نام "مشاهیر تهران" که در آن هر بار افرادی به جامعه معرفی می شوند که اگرچه از نظر شهرت و معروفیت در بین عموم مردم به پای یک بازیگر درجه چندم سینما و تلویزیون هم نمی رسند و یا عکس و پوستر آنان در هیچ جا یافت نمی شود اما هرکدام از لحاظ علم و دانش و تحصیلات و اعتبار و حتی افتخاراتی که برای این مرز و بوم به ارمغان آورده اند شایسته ی تقدیر و توجه فراوان هستند که متاسفانه کمتر به آنها پرداخته شده است.


در مقابل اماشاید نام کسی که تنها برای یک بار در یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی ولو حتی بی کیفیت نقشی داشته باشد را بارها و بارها در رسانه ها و صدا وسیما میشنویم و میبینیم که چگونه به هربهانه ای دعوت می شوند و به طور ناخود آگاه ،درست یا غلط، الگویی می شوند برای جوانان و نوجوانان. رسانه ها ناخواسته و یا از روی عمد آنان را افراد موفق این جامعه معرفی می کنند و از کاه کوهی می سازند که خود از آن غافلند.


چه آنکه همه می دانند که بسیاری از این نوبازیگرها با واسطه و یا با صرف پولی کلان و یا در بهترین حالت با گذراندن تنها چندماه دوره ی بازیگری در آموزشگاه های بازیگری و آن هم با پول هنگفت چندمیلیونی پابه عرصه ی بازیگری گذاشته اند. هر چند نمی توان منکر شد که بعضی نیز با عرق جبین و با زحمت و با افتخار نام بازیگری را به یدک می کشند.


مسئله ای که در این نوشتار سعی برآن دارم که به آن اشاره کنم این است که ما تک تک مردم و از آن بیشتر تمام رسانه ها اعم از صدا و سیما که در راس این هرم است تا تمام رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری مقصریم. همه ی ما مقصریم که آن چنان در بند ظواهر و بت های خودساخته گرفتار شده ایم که ارزش ها برایمان تبدیل به ضدارزش شده اند.ارزش علم و عالم و پژوهشگر و استاد و کسی که یک عمر به دنبال علم و دانش است را نمیدانیم ولی در مقابل چند بازیگر تازه به سینما رسیده را الگویی کرده ایم برای خودمان.


صداوسیمامقصراست چون درهر جشن و به هربهانه ای صحنه را برای بسیاری از این بازیگران "خاک صحنه نخورده" فراهم میکند تا عرض اندام کنند برای افزایش شهرتشان.شهرتی که حتی ذره ای برای آن ارزش قائل نیستند و هر از چندگاهی تمام آن را به یک دفعه درفلان پارتی و فلان مهمانی و فلان سفرخارج ازکشور به باد می دهند.


چرا نباید به افرادی که یک عمر زندگیشان را در راه علم میدهند بپردازیم؟چرا نباید این همه افرادی که از درون گنجینه ای از علم هستند ولی شناخته شده نیستند را علم کنیم تا الگو شوند؟
آیا به دنبال الگویی بهتر از اینان هستیم برای جوانانمان که میخواهیم آنها را اهل علم و دانش و معرفت تربیت کنیم مه جوانانی از درون تهی و بی هدف؟












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن