تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرز تهیه معجون ساده خانگی با طعم عالی


واضح آرشیو وب فارسی::

 

بیشتر افراد به‌ویژه ورزشکاران و مادرانی که به تغذیه کودکشان اهمیت می‌دهند، دوست دارند یک میان‌وعده یا نوشیدنی مقوی و درعین‌‌حال سالم داشته باشند. شاید تهیه یک معجون مقوی راه چاره باشد. طرز تهیه معجون خانگی مقوی ممکن است کمی پیچیده به‌نظر برسد؛ اما ما اینجا هستیم تا با راهکارهایی، فوت‌وفن‌های تهیه معجون را بگوییم تا علاوه‌بر طعم، ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. پس برای تهیه چند مدل متنوع، از خوشمزه‌ترین رسپی‌های معجون خانگی با میوه، قهوه و مغزیجات، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه معجون خانگی خوش‌طعم

برای تهیه یک معجون خانگی ابتدا لازم است تا لیستی از مواد موردنیاز برای درست‌کردن این میان‌وعده مقوی را آماده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه معجون خانگی برای 2 نفر عبارت‌اند از:

●       نیم ‌کیلو بستنی با طعم دل‌خواه؛
●       2 لیوان سرخالی شیر؛
●       2 قاشق غذاخوری عسل؛
●       4 قاشق غذاخوری خامه صبحانه؛
●       20 عدد خرما؛
●       4 عدد موز؛
●       2 قاشق غذاخوری گردو خردشده؛
●       2 قاشق غذاخوری بادام خردشده؛
●       2 قاشق غذاخوری پودر نارگیل؛
●       1 قاشق غذاخوری سرخالی کنجد بوداده؛
●       نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین؛
●       پودر پسته به‌‌مقدار لازم.
 

طرز تهیه معجون خانگی برای 2 نفر

بیشتر افراد تصور می‌کنند درست‌کردن معجون به‌معنی ترکیب چند گردو با خرما و شیر و مخلو‌ط‌کردن آن با دستگاه برقی میکسر یا مخلو‌ط‌‌کن است؛ اما طرز تهیه ویتامینه خانگی اعلا، فوت‌وفن و رازهای خود را دارد.

بعد از اینکه مواد بالا را آماده کردید، نوبت ‌به درست‌کردن و ترکیب مواد می‌رسد. توجه کنید این مواد، مناسب برای تهیه دو لیوان معجون است و اگر قصد تهیه معجون برای یک مهمانی خاص مانند دورهمی و تولد دارید، به نسبت تعداد مهمان‌هایتان مواد را چندبرابر کنید.

برای تهیه این معجون مراحل زیر را دنبال کنید:

●        خرد کردن مغزها

مغزها قسمت مقوی این میان‌وعده خوشمزه هستند؛ پس هر مغز را به‌صورت جداگانه آسیاب کنید. خرد کردن تمام مغزیجات با هم کار درستی نیست؛ زیرا ممکن است یک مغز کاملاً پودر شود، درحالی‌که مغز دیگر حتی شکسته هم نشده باشد. پس اولین نکته برای تهیه معجون خانگی، خرد کردن جداگانه مغزیجات محتوای معجون است.

●        آماده‌سازی خرما

یکی‌دیگر از شگردهای طرز تهیه معجون خانگی در آماده‌سازی خرمای داخل معجون است که برای این کار ابتدا باید خرما را بشویید و داخل آب گرم به‌مدت ۱٠ دقیقه قرار دهید و سپس پوست آن را جدا کنید. به خرماها نصف لیوان شیر اضافه و آن‌ها را به‌وسیله همزن مخلوط کنید.

●        اضافه‌کردن گردو و بادام

پس‌از ترکیب خرما و شیر، پودر گردو و پودر بادام را به ‌ترکیب اضافه کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا به‌خوبی میکس شوند. اگر بخواهید بنا بر سلیقه‌تان می‌توانید مغزهای دیگری به معجون اضافه کنید یا جایگزین گردو و بادام کنید. می‌توانید با خرید پسته یا مغزهای دیگر، معجون خود را لاکچری‌تر کنید.

●        اضافه‌کردن بستنی و عسل

در این مرحله پس‌از اضافه‌کردن بستنی و عسل طبیعی به سایر ترکیبات، دستگاه را به‌مدت 2 دقیقه روی دور متوسط قرار دهید تا مواد به‌خوبی به‌خورد هم بروند و ترکیب شوند.

●        اضافه‌کردن سایر مواد

این قسمت از کار یکی ‌دیگر از رازهای طرز تهیه معجون خانگی‌ است. به ترکیبات میکس‌شده، خامه را اضافه و برای کش‌دارشدن معجون، پودر نارگیل را در آخرین مرحله به سایر ترکیبات اضافه کنید.

●        تزیین معجون

برای دلبرتر کردن معجون یا به عبارتی تزیین معجون خانگی، کافی‌ است تزئین آن را در لیوان‌های بزرگ انجام دهید. روی معجون را با پودر دارچین، پسته و کنجد بوداده تزیین کنید، به این ترتیب معجون شما به‌شکل رسپی‌های کافی‌شاپی آماده میل‌کردن است.

مواد لازم برای تهیه معجون ۷ مغز خانگی

یکی از مقوی‌ترین معجون‌های خانگی و کافی‌شاپی، معجون ۷ مغز معروف به ویتامینه است که به‌راحتی و با تهیه چند قلم مواد مقوی می‌توانید آن را تهیه و نوش‌جان کنید. مواد مورد نیاز معجون ویتامینه برای 2 نفر عبارت‌اند از:

●       نیم کیلو بستنی سنتی زعفرانی؛
●       100 گرم بستنی پاستوریزه وانیلی؛
●       1 فنجان شیر کم‌چرب؛
●       یک قاشق شیره خرما یا عسل؛
●       3 قاشق غذاخوری کنجد؛
●       4 قاشق گردو خردشده؛
●       2 قاشق بادام خردشده؛
●       2 قاشق فندق خردشده؛
●       2 قاشق مغز پسته خردشده؛
●       1 قاشق مغز بادام هندی خردشده؛
●       4 قاشق پودر نارگیل؛
●       1 عدد موز بزرگ؛
●       1 قاشق چای‌خوری پودر دارچین؛
●       4 حلقه آناناس برای تزیین.
 

طرز تهیه معجون خانگی با قهوه

بسیاری از ورزشکاران قهوه را به‌دلیل افزایش میزان کالری‌سوزی آن دوست دارند. اگر علاقه‌مند به طعم قهوه هستید، حتما این معجون خوشمزه را تهیه و امتحان کنید. مواد لازم برای تهیه 1 لیوان معجون با طعم قهوه عبارتند از:

●       1 اسکوپ بستنی ترجیحا با طعم قهوه، شکلات یا کاکائو
●       2 قاشق پودر گردو
●       1 قاشق پودر فندق یا بادام
●       1 لیوان شیر
●       5 عدد خرما
●       2 قاشق غذاخوری شکلات ذوب شده
●       2 عدد شکلات 50 درصد خرد یا رنده‌شده برای تزیین
●       پودر قهوه یا نسکافه برای تزیین
 

طرز تهیه معجون رژیمی

این معجون ترکیب فوق‌العاده خوشمزه و دلچسبی به‌ویژه برای کودکان دارد. از طرفی بیشتر ورزشکاران به دلیل کالری پایین، آن ‌را به معجون‌های دیگر ترجیح می‌دهند و از آن به‌عنوان بار یا وعده بعد تمرین استفاده می‌کنند. این معجون به ازای هر نفر حاوی 1لیوان شیر کم‌چرب، 1 کف دست شکلات تلخ 50 درصد، 2 اسکوپ بستنی رژیمی، 10 عدد بادام خرد شده و 2 عدد خرما است که می‌توان از آن حتی به عنوان یک وعده صبحانه مقوی استفاده کرد.

سخن پایانی                

معجون یک دسر، میان‌وعده و نوشیدنی خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. برخی از ورزشکاران از معجون به‌عنوان صبحانه رژیمی، بار بعد از تمرین، عصرانه رژیمی و حتی یک نوشیدنی انرژی‌زا در دوره بارگیری و حجم‌گیری استفاده می‌کنند. طرز تهیه معجون خانگی بستگی به مواد مورد استفاده در آن، ذائقه و رژیم فرد دارد. بسیاری از کودکان در طول فعالیت روزانه خود برای تامین انرژی به منابع غذایی مقوی نیاز دارند که تهیه معجون خانگی می‌تواند نیازهای غذایی کودکان را تا حدودی تامین کند. البته باید توجه کنید که مقدار بستنی و شیرین‌کننده‌های طبیعی را کاهش دهید تا معجون شما کاملاً سالم و بی‌ضرر شود.  هر چه از مغزهای مفید و پرفایده در تهیه معجون خود استفاده کنید به سلامت استخوانها، مفاصل، پوست و مو و… کمک کرده‌اید. کافیست برای خرید فندق و سایر مغزها اقدام کنید و مغز مورد نظر را به معجون اضافه کنید و حتی برای تزئین از پودر مغزها استفاده کنید. نوش جانتان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن