تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816748101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار برگزیده جشنواره کتاب دین جزو کتب درسی شود/ اسامی برترین‌های پنجمین جشنواره کتاب دین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
آثار برگزیده جشنواره کتاب دین جزو کتب درسی شود/ اسامی برترین‌های پنجمین جشنواره کتاب دین
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، حرکت به سوی تمدن اسلامی و نیز پاسخ به شبهات نسبت به اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی را از جمله شاخصهای ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره کتاب دین برشمرد و گفت: آثار برگزیده این جشنواره قطعا می تواند جزو کتابهای درسی حوزه و دانشگاه و آموزشگاههای علمی وابسته به حوزه باشد چراکه این آثار از لحاظ علمی در جایگاه شایسته ای قرار دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه «پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» با هدف تقدیر از مؤلفان، پژوهشگران، ناشران و فعالان عرصه فرهنگ دین عصر امروز دوشنبه 28 اردیبهشت در سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سیدجواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر این جشنواره طی سخنانی گفت: تدوین منظومه فکری مقام معظم رهبری نسبت به کتاب، اهمیت کتاب و سازمان تبلیغات اسلامی و نیز اهداف و ظرفیتهای کتاب دین به عنوان سه موضوع مورد نظر ما در برگزاری این جشنواره به شمار می رود. وی آثار برگزیده در جشنواره کتاب دین را در بحث کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی بسیار مؤثر خواند و گفت: یکی از مسائل مهم تولید علم دینی است که در تولید علوم انسانی اسلامی بسیار مورد نیاز است لذا این جشنواره به شدت دنبال این موضوع است و یکی از معیارهای انتخاب آثار نیز همین مسئله بوده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: پاسخ به شبهات نسبت به اسلام و مذهب شیعه و انقلاب و نیز حرکت به سوی احیای تمدن اسلامی از جمله مسائلی است که در ارزیابی آثار مورد توجه بوده است. آثار برگزیده جشنواره کتاب دین قطعا می تواند جزو کتابهای درسی حوزه و دانشگاه و آموزشگاههای علمی وابسته به حوزه باشد چراکه این آثار از لحاظ علمی در جایگاه شایسته ای قرار دارند.

موسوی هوایی در ادامه به ارائه گزارشی از روند بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین جشنواره کتاب دین پرداخت و گفت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار در دیماه 92، 4 هزار و 521 اثر به دبیرخانه ارسال گردید و طی دعوتی که از حدود 62 نفر از اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی برای عضویت در گروههای ارزیابی صورت گرفت، این عزیزان طی 6 ماه و با تشکیل 25 جلسه به بررسی آثار پرداختند که نتیجه بررسی های چند ماهه منجر به انتخاب 13 اثر برتر و شایسته تقدیر، گردید.

وی افزود: در حوزه علوم قرآن و حدیث 750 اثر به دست ما رسید که یک اثر برتر و 2 اثر شایسته تقدیر شدند. در حوزه فقه و حقوق اسلامی از 370 اثر ارسالی، یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر شدند و در حوزه فلسفه و کلام و عرفان و اخلاق اسلامی 1006 اثر ارسالی داشتیم که یک اثر شایسته تقدیر شناخته شد. در حوزه تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی 600 اثر به دست ما رسید که در نهایت یک اثر برتر و یک شایسته تقدیر انتخاب شد. دبیر پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهشهای برتر اعلام کرد: در حوزه دین و علوم انسانی مرتبط از 765 اثر ارسالی، یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر انتخاب شد و در حوزه ادبیات داستانی و رمان 310 اثر به دست ما رسید که در نهایت دو اثر شایسته تقدیر اعلام شد و در حوزه کودک و نوجوان 720 اثر ارسال شد که یک اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

به گزارش مهر؛ در پایان این مراسم از 13 برگزیده این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد. بر اساس این گزارش به صاحبان آثار برتر 10 میلیون تومان و به آثار شایسته تقدیر 5 میلیون تومان اعطا خواهد شد. اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است: در حوزه فقه و حقوق اسلامی: حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی خراسانی با اثر«کوثر فقه(شرح تحریرالوسیله)» و حجت الاسلام والمسلمین رضا حق پناه نویسنده کتاب« قرآن و دانش اصول»؛ در حوزه دین و علوم انسانی مرتبط: عبدالوهاب فراتی صاحب کتاب «روحانیت و تجدد»، حجت الاسلام والمسلمین داوود فیرحی صاحب اثر«دین و دولت در عصر مدرن»؛ در حوزه علوم قرآن و حدیث: «مجموعه 5 جلدی اصول کافی» از حسین استادولی و «مجموعه 3 جلدی مسند نهج البلاغه» از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین حسینی جلالی و همچنین کتاب «مباحث سیاسی بحارالانوار» اثر حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلطان محمدی؛ در حوزه کلام، فلسفه، عرفان و اخلاق اسلامی: کتاب «درباره پیامبر اعظم(ص)» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن قدردان قراملکی؛ در حوزه تاریخ و تمدن اسلامی: کتاب «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع)» اثر حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی و کتاب «تشیع در تاریخ» اثر دکتر سید احمدرضا خضری؛ در حوزه ادبیات داستانی و رمان: ابراهیم حسن بیگی با اثر «قدیس» و مجید پورولی کلشتری با اثر «اقیانوس مشرق»؛ در حوزه کودک و نوجوان: سعید روح افزا با اثر «میان ما و خدا».


۱۳۹۳/۲/۲۹ - ۱۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن