تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819986275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه جلد دوازدهم دائرة المعارف قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
عرضه جلد دوازدهم دائرة المعارف قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی قرآن
حجت الاسلام والمسلمین خراسانی مدیر گروه دائرةالمعارفهای قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از ارائه جلد دوازدهم دائرة المعارف قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی مدیرگروه دائرةالمعارفهای قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اعلام خبر عرضه جلد دوازدهم دائرةالمعارف قرآن کریم در نمایشگاه کتاب ماه رمضان، اظهار داشت: تلاش گروه دائرة المعارف قرآن کریم در سال 92 برای اتمام جلد دوازدهم دائرةالمعارف قرآن کریم به ثمر نشست و در سه ماه پایانی سال 92، این اثر به واحد نشر ارسال شد.

وی با اشاره به تأخیر به وجود آمده در عرضه این اثر، اظهار داشت: برخی ناهماهنگی ها انتشار جلد 12 را به تاخیر انداخته که امیدواریم با همت مسئولین واحد نشر، این اثر در نمایشگاه قرآن سال 93 به علاقه مندان عرضه شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: جلد 12 دائرة المعارف قرآن کریم از مدخل «خاورشناسان و قرآن» آغاز و به مدخل «درنده» ختم می شود و دیگر مدخلهای مهم آن عبارتند از: خصائص النبی(ص)، خطابات قرآن، خلقت، دابة الارض و دامداری.

انتشار جلد سوم کتاب «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی فرهنگ قرآن در آینده نزدیک حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده از آخرین وضعیت پروژه «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی فرهنگ قرآن خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده با اعلام این خبر، اظهار داشت: جلد سوم کتاب «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی فرهنگ قرآن پس از صفحه آرایی و تایید نهایی گروه فرهنگ نامه های قرآنی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآن (کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآنی) به عنوان یکی از کلان پروژه های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی است، که با همکاری 120 پژوهشگر در مدت پانزده سال تدوین شده است. این اثر به سبب جامعیت اطلاعات قرآنی آن، با جدیدترین ساختار پژوهشی، مورد استقبال کم نظیر پژوهشگران قرآنی واقع شده و در مجامع بین المللی و کشوری توانسته رتبه های ارزشمندی را به خود اختصاص دهد، و در سال 1391 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: این اثر با حضور در نمایشگاه های بین المللی به جهت ویژگیهای خاص خودش، با درخواست های مکرر مخاطبان عرب زبان واقع شده است. لذا ترجمه عربی آن از سال 1387 در دستور کار مرکز فرهنگ قرآن قرار گرفت و تصمیم بر آن شد که ترجمه این اثر به وسیله مترجم لبنانی محمد زراقط، انجام گیرد که تاکنون سه جلد رحلی ترجمه و دو جلد آن از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر گردیده است. پروژه «مکتب فقهی محقق اردبیلی» به شورای پژوهشی ارسال شده است حجت الاسلام و المسلمین علی اکبریان مدیر گروه فلسفه فقه از آخرین وضعیت پروژه « مکتب فقهی محقق اردبیلی » خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبریان با اعلام خبر اجرای پروژه مکتب فقهی محقق اردبیلی در پژوهشکده فقه و حقوق، اظهار داشت: این پروژه توسط سلطانی انجام شده است. پروژه «مکتب فقهی محقق اردبیلی» از سال 1387 در این پژوهشکده شروع شده و قرار است به صورت کتاب به چاپ برسد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: نگارش این پروژه به اتمام رسیده و شورای پژوهشی آن هم برگزار شده است اما هنوز اصلاحات شورای پژوهشی جهت بررسی به این پژوهشکده عودت داده نشده است. امیدواریم با انجام اصلاحات شورای پژوهشی این پروژه نیز هرچه سریعتر جهت چاپ به واحد نشر ارسال شود.


۱۳۹۳/۲/۲۸ - ۰۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن