تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812789415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم جشن ميلاد امام علي(ع) در خارج از كشور برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه از سوي نمايندگي هاي فرهنگي ايران
مراسم جشن ميلاد امام علي(ع) در خارج از كشور برگزار شد
مراسم جشن ميلاد نخستين اختر فروزان امامت و ولايت، مولي الموحدين حضرت امام علي(ع) از سوي نمايندگي هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با حضور پيروان و ارادتمندان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و ايرانيان مقيم برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، اين مراسم در كشورهاي ذيل برگزار شد:
 
تركيه (استانبول)
 
همزمان با میلاد باسعادت مولی الموحدین ؛حضرت علی (ع) ، و گرامیداشت روز پدر؛ مراسم جشنی با حضور مسئولین وکارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران و  عاشقان اهل بیت (ع) در محل مسجد ایرانیان (والده خان ) در استانبول برگزار شد.مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط شیخ میکائیل از علما شهر استانبول آغاز و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فرید عصر امام جماعت مسجد ایرانیان با تبریک میلاد باسعادت حیدر کرار؛ و روز پدر ؛ طی سخنانی ،به تشریح ویژگی های حیات و سجایای اخلاقی ایشان  پرداخت. در ادامه  مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مدح و ثنای  مولود کعبه حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به مدیحه سرای پرداختند.
 
تركيه (ارزوم)
 
به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و انجمن علمای اهل بیت اغدیر جشن میلاد امام امامت حضرت علی (ع) با حضور شیعیان عاشق و شیفته آن امام در اغدیر ترکیه برگزار شد.اين مراسم با همكاري انجمن علمای اغدیر با حضور حجت السلام والمسلمین قریشی امام جمعه ارومیه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و نیز رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی عضو هیئت علمی و شورای سیاست گذاری دانشگاه ارومیه و محمد پیری وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم، و اقشار مختلف مردم شیفته مولای متقیان در شهر اغدیر ترکیه برگزار شد.این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی کشورمان شهبازی آغاز شد، در ادامه شیخ ولی بدر رئیس انجمن علمای اهل بیت اغدیر در سخنانی ضمن تشکر از وابستگی فرهنگی کشورمان که شرایطی را فراهم آورده اند که در این روز بزرگ عاشقان حضرت گرد هم آیند، به بیان عظمت حضرت و تبیین شخصیت والای آن امام همام پرداخت.
 
در ادامه حجت السلام و المسلمین صفدر محمدی در سخنانی با اشاره به این نکته که در دوایر مختلف هستی،‌هر شعاعی به دور محوری می چرخد و هر پدیده ای حول قطب وجودی که وابسته به اوست، دورمی زند، امام معصوم نیزمحور هستی، قطب عالم وجود، تکیه گاه آفرینش، واسطه فیض الهی به جهان هستی و نگهدارنده کائنات باذن الله است. در این راستا، محبت و ولایت علی (ع) مربی همه موجودات، هدایتگر آنان به سوی کمال و سبب دوام و قوام تمامی پدیده ها از جمال تا انسان است.وی با بیان حدیثی از پیامبر خدا (ص) افزود: حبٌ علی حسنه لا تضرمعها سیئٌ محبت علی (ع) حسنه ای است که با وجود آن هیچ گناهی به انسان صدمه نمی رساند.
 
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی قریشی نیز در سخنانی به اهمیت اتحاد مسلمین و پدید آمدن امت واحد اسلامی اشاره کرد و از اتحاد بین مسلمانان به عنوان ضروری‌ترین مسئله در جهان اسلام یاد کرد و گفت: مشترکات بین مسلمانان بسیار بیشتر از اختلافات بین آنها است و همین مسئله لزوم توجه هرچه بیشتر به اتحاد را در بین مسلمانان نشان می‌دهد. وی تفرقه‌افکنی را اصلی‌ترین هدف دشمنان برای خدشه‌دار شدن اتحاد بین مسلمانان دانست. حجت الاسلام و المسلمین مهدی قریشی در ادامه با اشاره به عدالت در زمام داری مولای متقیان على(ع) افزود: امام علي (ع) در تمام شاخص‏ها در مسير عدالت قرار دارد، در داورى، در شهادت، در توزيع امكانات عمومى، در مديريت‏ها و... در هيچ موردى از محور عدالت خارج نمی شود. به خصوص در حكومت دارى.در پايان مراسم با مولودی خوانی تنی چند از مداحان اهل بیت ادامه پیدا کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
 
نخجوان
 
مراسم گرامیداشت سالروز ولادت نخستین اختر فروزان امامت و ولایت ، مولی الموحدین امیر مومنان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و تکریم روز پدر در سرکنسولگری ایران در نخجوان برگزار شد. در این مراسم، علاوه بر سرکنسول و کارشناسان سرکنسولگری، کارکنان محلی(اعم از ایرانی و نخجوانی)، مدیر- معلم مدرسه جمهوری اسلامی و خانواده های آنان و بر اساس دعوت بعمل آمده، جمعی از ایرانیان مقیم و شیعیان نخجوانی علاقمند به خاندان عصمت وطهارت حضور داشتند. این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء و با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع و در ادامه مولودی خوانی و مداحی توسط یکی از ذاکرین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در منقبت مولی الموحدین حضرت امیر مومنان علی (ع) انجام شد. گفتنی است نظیر چنین مراسمی نیز در مساجد جامع ، پیرقمیش و مسجد الزهراء نخجوان با حضور مسلمانان و شیعیان جمهوری خودمختار نخجوان برگزار گردید.
 
استراليا
 
به مناسبت گرامیداشت زادروز با سعادت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب (ع) مراسم با شکوهی در شب سیزدهم رجب با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه الهادی کانبرا برگزار شد.
این مراسم كه  با حضور مسلمانان افغانی، عراقی، لبنانی، بنگلادشی، پاکستانی و ایرانی برگزار شد، سه تن از حضار به قرائت شعر به زبان اردو و عربی در مدح حضرت علی (ع) پرداختند و حجت الاسلام شفق سخنران مراسم نیز پیرامون فضائل آن حضرت و فاطمه بنت اسد مادر گرامی ایشان،  گفت: بزرگی و مقام حضرت علی (ع) چنان بزرگ است که مقام مادر ایشان به فراموشی سپرده شده است. وی اشاره کرد که این جایگاه رفیع مادر بود که مورد پذیرش باریتعالی قرار گرفت و دیوار کعبه شکافت. حجت الاسلام شفق با الهام از سخن امام خمینی (ره) که مرد از دامن زن به معراج می رود به نقش و جایگاه مادران در تربیت فرزندان اشاره و نقش آنان را در تربیت پیروان راستین حضرت علی (ع) در دوره کنونی مهم ارزیابی نمود. وی سپس به بیان مواردی از سجایای اخلاقی و اجتماعی امام اول شیعیان پرداخت.در بخش پایانی مراسم نیز تعدادی سؤال در مورد زندگی حضرت علی (ع) مطرح و به برندگان جوایزی اهداء گردید.
 
 سنگال
 
به همت رایزنی فرهنگی ایران مراسم جشن باشکوه میلاد امام علی (ع) با حضور کارگزاران نظام وایرانیان مقیم در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی داکار برگزار شد.در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید ، ذاکری رایزن فرهنگی ضمن خیر مقدم به مهمانان وتبریک تولد امام اول شیعیان وروز پدر ابراز امید واری نمود تا با بهره گیری از توفیق الهی در راه گسترش مکتب اهل البیت علیهماالسلام تلاش نموده وموفقیت کسب نماییم. علی بخشی سفیر كشورمان نیز  با تبریک این عید بزرگ از تلاشهای مرکز فرهنگی در برپایی متنوع مراسم قدر دانی نمود وایرانیان مقیم را به حفظ هوشیاری بیشتر در شرایط خاص کنونی جهان اسلام در راه دفاع از کیان اسلام ومکتب اهل البیت (ع)دعوت نمود.سپس  حجة الاسلام والمسلمین سید مرادی با تشریح وقایع تولد علی (ع) منزلتهای ویژه این امام همام رابرشمرد وی تولد در خانه خدا را از اعجاز الهی ونشانگر عظمت جایگاه امام اول ولطف الهی در هدایت بشر دانست.وي همچنین بر ضرورت تاسی کارگزاران وعامه مردم از روش ها ومنشهای ائمه اطهار در زندگی تاکید نمود.
 
 افغانستان (كابل)
 
 همزمان با فرارسیدن 13 رجب سالروز میلاد باسعادت مولود کعبه، مولی الموحدین علی(ع) مراسم جشن باشکوهی با حضور نزدیک به 100 تن از طلاب، مردم مؤمن و خداجوی منطقه سناتوریم دارالامان در مسجد باب الحوائج ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.در این مراسم برنامه های متنوع از جمله اجرای گروه سرود، مداحی، منقبت خوانی و سخنرانی برگزار گردید که با استقبال گرم و پرشور مردم منطقه همراه بود.سخنرانان با بیان ویژه گی های شخصیت گهربار اولین ستاره آسمان امامت و ولایت مؤمنین را به راه اسلام ناب محمدی و راه اهل بیت(ع) دعوت نمودند.همچنین مداحان و مناقب خوانان نیز در این مراسم با سرودن اشعار زیبا و دلنشین در مدح حضرت علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت فضایی معنوی و زیبایی را خلق نمودند.شایان ذکر است در پایان برنامه سوالاتی از حاضرین پیرامون موضوعات سخنرانی پرسیده شد و به تعدادی از حضار جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.
 
به مناسبت ولادت باسعادت اولین ستاره درخشان ولایت و امامت حضرت امام علی(ع) مراسم باشکوهی تحت عنوان "طلوع آفتاب" با حضور جمعی از فرهنگیان، اساتید و مردم منطقه غرب کابل 93 از سوی بنیاد فرهنگی و هنری صدای هموطن در مسجد الزهرا(س) برگزار گردید.در این مراسم برنامه های مختلف از قبیل مداحی، مولودی خوانی و سرود پیرامون میلاد باسعادت حضرت علی(ع) توسط گروه سرود صدای هموطن اجرا گردید. سپس سخنرانان در مورد اخلاق و زندگانی مولود کعبه حضرت امام علی(ع) سخنانی مبسوطی را ارائه نمودند.
 
 شانگهاي
 
به همت نمایندگی فرهنگی ایران مراسم جشنی به مناسبت خجسته میلاد مولی الموحدین، امیرالمومنین، شاه ولایت، کوکب رخشان هدایت و نور پرفروغ آسمان امامت، حضرت علی بن ابیطالب (ع)، روز پدر در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای برگزار شد. در این مراسم کارمندان ارگان های رسمی و غیر رسمی ایران و جمعی از ایرانیان مقیم و دانشجویان بهمراه خانواده خود حضور داشتند. در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید دعای کساء قرائت گردید و در ادامه مهرداد رخشنده وابسته فرهنگی ایران ضمن خوشامدگویی و تبریک این ایام در خصوص مقام و منزلت آنحضرت مطالبی را بیان داشت و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت علی (ع) در خانه کعبه زاده شد؛ فضیلتی که نه پیش و نه پس از او، کسی در آن شریک نبود. در دامن نبوت رشد کرد. نخستین مسلمان شد؛ اولین مردی که به رسالت ایمان آورد. در روزهای سخت و پرآشوب، یاور اسلام گشت. سایه‏ساری بود آرامش‏بخش، همراهی استوار و هم‏یاری فداکار، و پایان بخش سخنان ایشان، دو جمله از کلام حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص حضرت علی علیه السلام بود .در ادامه سبحانی سرکنسول ایران نیز ولادت حضرت علی (ع) را به حاضرین در جلسه تبریک کرد .سپس اجرای مولودی خوانی توسط یکی از دانشجویان ایرانی اجرا شد.
 
قرقيزستان
 
جشن میلاد امیر مومنان علی  (ع)  مولود کعبه و اسوه جوان مردان با حضور کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در بیشکک،شیعیان آذری قرقیزستان و ایرانیان مقیم و علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت در مسجد  امام عیلی (ع) شهر بیشکک برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ایمانی امام جماعت مسجد امام علی(ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرا به امام زمان (عج)  وشیعیان جهان با اشاره به آیات قرآنی گفت حداقل سیصد آیه در ارتباط با حضرت امیر در قرآن وجود دارد. وی افزود: اینکه عده ای اشکال می کنند که چرا اسم حضرت امیر در قرآن نیست گفت  پاسخ آنها در آیه 55 سوره مائده  است خداوند در این آیه ولی انسان را مشخص کرده است لذا فرموده ولی شما ،خدا، رسول خدا و کسانی  است که ایمان آوردند،نماز می خوانند و در حالی که در رکوع هستند زکات می دهند لذا این آیه به صراحت مشخص می کند که مصداق خارجی آن تنها حضرت امیر است امام جماعت مسجد امام علی (ع) بیشکک در ادامه سخنان خود با قرائت اشعاری از شهریار  شاعر شهیر ایرانی  به ذکر مناقب و فضائل حضرت علی (ع) پرداخت .این مراسم با مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) ادامه پیدا کرد و با اقامه نماز مغرب و عشاء پایان یافت.
 
 ارمنستان
 
در شب ولادت امیرالمؤمنین علی(ع)، مراسم میلاد آن امام همام در مسجد کبود ایروان برگزار شد.در این مراسم که به حضور گسترده ایرانیان مقیم و برخی از اتباع سایر کشورها از جمله تنی چند از شیعیان عراقی برگزار گردید، ابتدا امام جماعت مسجد کبود ایروان حضرت حجت الاسلام و المسلمین شجعان دقایقی را در فضائل و مناقب حضرت علی(ع) سخن گفت و پس از آن حسن ثابت جو کارشناس فرهنگی رایزنی به مدیحه سرایی امام اوّل شیعیان پرداخت. پس ازاین مراسم جوایز نفرات برگزیده مسابقه حفظ قرآن به آنان اهداء گردید. یادآور می شود که فعالیت های فرهنگی مسجد کبود ایروان با محوریت امام جماعت مسجد و با همکاری رایزنی فرهنگی به صورت برنامه ریزی شده در ماههای رجب، شعبان و رمضان به اجرا در خواهد آمد که در این نوبت، حفظ سوره ی مبارکه ی نباء به مسابقه گذاشته و با استقبال گسترده ی ایرانیان مقیم روبرو شد و به تعداد 20 نفر از برگزیدگان جوایز اهداء گردید.
 
پاكستان(کویته)
 
باحمایت نمایندگی فرهنگی ایران درکویته به مناسبت فرخنده ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) مراسم باشکوهی باحضوربیش از120نفرازمحبّین امام علی (ع)، بخصوص حجت الاسلام مبلغ امام جمعه منطقه بروری کویته،سیّد ابوالفضل حسینی مسئول خانه فرهنگ ایران ، کریمی رئیس مجتمع مدارس ایرانی کویته،کلیه­معلمین اعزامی،تعدادی از قاریان مدارس مختلف ، معلمین مدارس کویته، دانشجویان واساتیدبرجسته قرآنی درمحل مدرسه فاطمه الزهرا(س)که تحت نظارت مجتمع مدارس .ایران در منطقه بروری می باشدتحت عنوان خورشید کعبه انجام شد.این مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس سیّد ابوالفضل حسینی مسئول خانه فرهنگ در خصوص تلاوت وحفظ قرآن واثراتی که قرآن بر انسان وزندگی او می تواند داشته باشد بااستفاده ازآیات وروایات قرآنی بیاناتی عنوان نمودوفرمود، قرآن وتلاوت قرآن وحفظ قرآن بسیار خوب است اما این مقدمه ای است برای تدبر هرچه بیشتر درقرآن وعمل به قرآن،  واگر می خواهیم که به وحدت بیشتر کمک کنیم باید به سمت قرآن برویم وقتی جامعه قرآنی شد ،فکرها قرآنی شد بهتر می توانیم متحد شویم وتفرقه ها راکنار بگذاریم.
 
درادامه حجت الاسلام والمسلمین مبلغ امام جمعه منطقه بروری­کویته،درخصوص آثار قرآن برجوامع و تقوای الهی مطالبي ارائه و اینکه خانه فرهنگ در بخش قرآنی فعالتر عمل می نماید تشکر واز مسئولین ایرانی خواست تا حمایتهای قرآنی خود را در این منطقه توسعه دهند.درخاتمه ازگروههای مختلف قرآنی تقدیروتشکروهدایایی­که­توسط­مدارس­ ایران تهیه شده بوداهداء گردید. به همّت نمایندگی فرهنگی ایران درکویته شب 13رجب به مناسبت فرخنده ولادت باسعادت حضرت امام علی (ع)، جشن باشکوهی باحضورکلیه مامورین اعزامی با خانواده محترمشان درمحل کنسولگری ایران در کویته انجام شد.در این مراسم جشن سید ابوالفضل حسینی مسئول خانه فرهنگ و  بصیرت معاون مدارس ایران دربیاناتی به ذکرفضایل، صفات وخصوصیات حضرت امام علی(ع) پرداحتندوبامدیحه سرایی لحظاتی شادرابرای ایرانیان مقیم به مناسبت این ولادت عظیم بوجود آوردند.در خاتمه به مناسبت روز تولد حضرت علی(ع)وروزر پدر هدایایی از طرف خانه فرهنگ به پدران اهداء شد. همچنين مراسمي ديگري باحضوربیش از 160 نفراز محبین امام علی(ع) در محل مجتمع توحید منطقه علمدار کویته انجام شد.
 
 پاكستان (پيشاور)
 
جشن میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) در جامعته شهید عارف   حسینی پيشاور با حضور شیعیان ومحبان اهل بیت برگزارشد.در اين مراسم علي يوسفي مسئول خانه فرهنگ ايران در پیشاور در خصوص انسان کامل مصداق حضرت علی (ع) است ، گفت:   امام علي (ع) شخصیت ممتازی است که  نه در گذشته ونه در اینده نظیری ندارد  زیراوی مظهرخدایی است که مثل ومانندی ندارد ونور ان حضرت درمقام صعود وعالم غیب با نور رسول ا...متحد بود.ذوالفقارعزیزی امام جماعت مسجد کوچه مروی ها بودکه شب میلاد را به امام زمان وحضرت امام خامنه ای؛مراجع تقلید وهمه مسلمانان جهان تبریک گفت.وي اظهار داشت: پیامبر اکرم در زمان حیات مبارک خود در مناسبت های مختلفاهمیت فوق العاده حضرت امیر راامت اسلامی بیان داشتند. وفرمودند اگر همه بشر به محبت حضرت علی (ع) اتفاق می کردند خداوند جهنم را خلق نمی کرد و پیامبر در جنگ خیبر فرمود کل ایمان در برابر کل کفر وارد میدان شد.سخنان پیامبر کلامخداوند متعال است زیرا  که در قران امده استپیامبر از طرف خود هیچ حرفی را نمی زند مگر انکه بر او وحی گردد. پیامبر می فرماید من شهر علمم و علی دروازه آن و یا هرکس من مولای اویم علی مولای اوست.
 
مولاناصاحب زاده ادریس از علمای اهل تسنن  در سخناني گفت: چون در محبت علی (ع)مخلص هستم؛هر چند گناهکار باشم محبت علی مرا ولی خود ساخته است.وی افزود: بیش از 1400 سال از تولد حضرت امیر گذشته است ولی محبان ان حضرت روز به روز روافزایش هستند که یکی از انان تجمع امشب است که محبان حضرت عاشقانه در این مکان مقدس جمع شده اند.وي به وحدت مسلمانان تاکید فراوان داشت واظهار نمود: متاسفانه ما مسلمانان به نامهای مختلف تقسیم شده ایم ولی کفار کفار ملت واحده شده اند.این به این خاطر است که ما راه پیامبر وجانشینان ایشان را فراموش کرده ایم که نتجه ان این شده است که دچار مشگل شده ایم.
 
حجته الاسلام عابد حسین شاکری امام جمعه وجماعت جامعته الشهید عارف حسینی در سخناني گفت:  ذکر علی عبادت است وبه همین خاطر شاید عرایضم در این شب باعث امرزش گناهانمان در امشب شود. در پایان شاکری سخنرانی خود را با نویسنده مسیحی جورجی زیدان  که در مورد حضرت علی  ونهج البلاغه بهترین کتاب را نوشته اند سخنان خود را به پایان رساند و برای تمام مسلمین در این شب ولادت با سعادت امیر مومنین دعا نمود.
 
تایلند
 
به مناسبت سیزده رجب المرجب سالروز طلوع خورشید آسمان ولایت و امامت مولی الموحدین و امام العارفین حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر، مراسم جشن باشکوهی در محل حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی کشورمان در بانکوک برگزار شد.این مراسم با حضور سفیر، رایزن فرهنگی، نماینده المصطفی، مدیر و کادر آموزشی مدرسه جمهوری اسلامی ایران و اعضای سفارت کشورمان در بانکوک به همراه خانواده هایشان برگزار شد.همچنین به مناسبت ایام فرخنده میلاد با سعادت و سراسر نور امام المتقین حضرت علی (ع)، شیعیان تایلندی در مساجد و حسینیه های شهر بانکوک و دیگر شهرهای این کشور به استقبال میلاد نور رفته و مراسم ویژه و جشن هایی را با شکوه هر چه تمامتر برگزار نمودند و در برخی از مساجد شیعیان نیز مراسم اعتکاف آغاز گردید.
 



۱۳۹۳/۲/۲۴ - ۱۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن