تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819180720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واقعیت رویای خواب آگاهانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واقعیت رویای خواب آگاهانه تهران - ایرنا - محققان آلمانی می گویند افراد در زمان خواب می توانند رویای خود را انگونه که می خواهند بسازند و آنچه را که میل دارند در تصویر سازی شبانگاهی ذهنی جای دهند.


به گزارش ایرنا از نیچر دانشمندان آلمانی در تحقیقی که نتایج آن در وبسایت این پابگاه منتتشر شده است 27 نفر را که تجربه رویای آگاهانه یا خواب شفاف نداشتند را چند شب در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار دادند.
محققان دانشگاه گوته آلمان که مسوول پروژه خواب آگاهانه هستند ،معتقدند:این یک واقعیت است و ما می توانیم به آسانی آگاهی خود را در رویا تغییر دهیم.رویای آگاهانه یا خواب شفاف به رویایی گفته می شود که فرد آگاه است که دارد خواب می بیند و می تواند رویایش را به میل خود تغییر دهد و آن را کنترل کند.
در این تحقیق دانشمندان پس از آنکه افراد مورد مطالعه وارد خواب رم (REM) شدند جریان ضعیف الکتریکی (دو تا 100 هرتز) را به مدت 30 ثانیه از طریق پوست سر به نواحی پیشانی و گیجگاهی مغز آنها فرستادند.
زمانی که فرکانس 40 هرتز به مغز این افراد فرستاده می شد در هفتاد و هفت درصد موارد وقتی از خواب بیدار شدند ، دیدن رویای آگاهانه را گزارش کردند.
دکتر فوس در تحقیقی دیگر در سال 2009 ارتباط امواج گاما را با رویای آگاهانه دریافته بود. در واقع جریان الکتریکی 40 هرتزی باعث ایجاد امواج گاما با همین فرکانس می شد.
خواب رم (REM) مرحله ای از خواب است که معمولا یک ساعت و نیم پس از خوابیدن شروع می شود و تقریبا یک چهارم خواب شبانه را شامل می شود.خواب رم چهار تا پنج بار در خواب شبانه اتفاق می افتد. اولین مرحله آن بین پنج تا پانزده دقیقه طول می کشد و در دفعات بعد مدت آن طولانی تر می شود و تا حدود یک ساعت می رسد.
در هنگام خواب رم تنفس و ضربان قلب و فشار خون افزایش پیدا می کند، عضلات بدن بجز دیافراگم بسیار شل می شوند. رویای آگاهانه را به بیداری کاذب هم تعبیر کرده اند. رویای آگاهانه بین خواب و بیداری هم ممکن است تجربه شود.
نوسان با بسامد 40 هرتز در هنگام خواب رم در افراد مبتلا به اختلال تنش زا که دایم کابوس های تکرار شونده می بینند ، ممکن است کمک کند تا رویای آگاهانه ببینند و خود بتوانند رویایشان را تغییر دهند.
علمی(1)**1746**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن