تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820410797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست تخصصی خشونت و افرط گرایی از منظر ادیان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه در بیست وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران؛
نشست تخصصی "خشونت و افرط گرایی از منظر ادیان" برگزار شد
نشست تخصصی "خشونت و افراط گرایی از منظر ادیان"از سوي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیست وهفتمین نمایشگاه بين المللي کتاب تهران برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی "خشونت و افراط گرایی از منظر ادیان" با حضور علی محمد حلمی رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و  غلامعلی خوشرو  كارشناس فرهنگي روز جمعه 19 اردیبهشت در بخش بین الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بين المللي کتاب تهران برگزار شد. در این نشست،"حلمی" در رابطه با خشونت گرایی و افراط گرایی گفت: موضوعی که امروزه ذهن بسیاری از مردم جهان را به خود مشغول کرده بحث خشونت و افراط گرایی است که  به نام دین رنجی را متحمل جوامع مسلمانان کرده که بسیاری از گروه  های خشونت طلب و افراطی سعی دارند افکار خود را به جهانیان تحمیل کنند. وي ادامه داد: در افغانستان، پاکستان و سوریه بنام اسلام جنایتهایی را مرتکب می شوند که هرگز اسلامی نیست. در حالیکه نه دین اسلام و نه سایر ادیان ظلم، ستم، زور و خشونت را قبول ندارند. بسیاری از اندیشمندان دینی این خشونت و افراط گرایی را محکوم کرده اند و در آیات قرآن و زندگی پیامبر خشونت مورد قبول نیست. "حلمی" گفت: در رفتارهای فردی، اجتماعی توصیه شده که همه ادیان اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و ... باید اعتقادات همدیگر را بشناسند و متوجه اهداف عالی همه ادیان شوند. در سطح عالی  اولین ندای مبارزه با خشونت طلبی و افراط گرایی توسط دكتر روحانی رئيس جمهور كشورمان در مهرماه سال گذشته در سازمان ملل بلند شد که همه جهانیان را برای مبارزه با خشونت و افراط گرایی فراخواند که با اتفاق آرا مورد قبول قرار گرفت. حلمی در پایان سخنان خود گفت: وظیفه همه مسلمانان جلوگیری از سرایت این افراط گرایی است  و باید علیه این افراد و گروه ها دادگاه بین الملل تشکیل شود و دراین داداگاه محاکمه شوند. در ادامه نشست،" خوشرو" در رابطه با خشونت و افراط گرایی گفت: متأسفانه هر روز به نام اسلام جنایت و خشونتهایی رخ می دهد که هیچ نسبتی با اسلام ندارند. وی ادامه داد: القاعده در افغانستان خشونت هایی را علیه زنان اعمال کرده که این افراد گروه های تکفیری هستند که در پاکستان، افغانستان و سوریه دست به جنایت می زنند؛ زنان و کودکان نیز قربانیان این جنایتها هستند کار آنها  تکفیر کردن بقیه ادیان و مسلمانان است. این گروه با هر گونه تفکر و اندیشه اسلامی مخالف هستند. وی تاکید کرد: گروه های خشونت طلب و افراط گرا توسط کشورهای غربی و در خاورمیانه توسط کشورهای متحجر و مرتجع عربی حمایت و  کمک های مالی،اقتصادی و تسلیحاتی می شود. "خوشرو" گفت: رئیس جمهور وقت که طرح جهان علیه خشونت و افراط گرایی را مطرح کرده است از سازمان ملل و کشورها درخواست کرده است که اقدامات لازم را به عمل آورند و این طرح به صورت جدی پیگیری شود. وي در رابطه با روابط بین ادیان گفت: باید روابط احترام آمیز بین ادیان بوجود بیاید و اسلام را از این انگ افراط گرایی نجات داد و مانع به قدرت رسیدن گروه های ضد اسلام شويم. "خوشرو"گفت: افراط گرایی علیه شیعیان نیز صورت گرفته که باعث قتل عام آنها شد.علمای اسلام باید باهم متحد شوند و با آنها به مقابله برخیزند و در مقابل آنها وحدت داشته باشند درغیر این صورت منجر به جنگ فرقه ای  و دینی خطرناک  می شود. وي در پایان با اشاره به راه های کنترل خشونت گفت: باید با  انجام گفتگو ، ایجاد عدالت و دموکراسی وحق رای برای پیشبرد جهان بدون خشونت وافراط گرایی تلاش کرد.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن