تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت دانش آموزان آذربایجان غربی برای حضور در مدارس سمپاد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رقابت دانش آموزان آذربایجان غربی برای حضور در مدارس سمپاد آغاز شد ارومیه - ایرنا - رقابت دانش آموزان آذربایجان غربی برای حضور در مدارس سمپاد با حضور دختران و پسران دانش آموز استان آغاز شد.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت های علمی بین 11 هزار دانش آموز استان با حضور در 47 حوزه امتحانی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان از صبح امروز آغاز شده و طی دو روز برگزار می شود.
فریدون سیدمصطفوی گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در مقطع دوره اول متوسطه (پایه هفتم) در 29 حوزه و در دوره دوم متوسطه (پایه اول دبیرستان) نیز در 18 حوزه پسران و دختران در سراسر استان برگزار می شود.
وی با تفکیک شرکت کنندگان در این رقابتها گفت: هفت هزار و 727 نفر دانش آموز در آزمون ورودی پایه هفتم و سه هزار و 371 نفر در آزمون ورودی پایه اول شرکت کرده اند که از این تعداد در نهایت یک هزار و 202 نفر برای تحصیل در این مدارس برگزیده می شوند که 908 نفر در دوره اول متوسطه (پایه هفتم) و بقیه در دوره دوم متوسطه پذیرش می شوند.
سیدمصطفوی اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده تعداد یک هزار و 14 دانش آموز که مقطع سوم راهنمایی را در مدارس استعدادهای درخشان طی کرده اند، به صورت بدون آزمون در مقطع اول دبیرستان این مدارس پذیرش می شوند.
وی ادامه داد: هم اکنون 23 مدرسه سمپاد (استعدادهای درخشان) با 168 کلاس درس در آذربایجان غربی دایر است.
وی اضافه داد: چهار هزار و 490 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که یک هزار و 956 نفر از این دانش آموزان در دور اول متوسطه و در 13 مدرسه تحصیل می کنند.
سیدمصطفوی گفت: دو هزار و 534 نفر نیز در دور دوم متوسطه و 10 مدرسه تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از این حوزه ها برگزاری آزمونهای ورودی مدارس استعدادهای درخشان از روند مطلوبی در استان تاکنون برخوردار است.
آذربایجان غربی دارای 570 هزار دانش آموز است که در 5500 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7125/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن