تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820212755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: فضای پرسشگری دانش آموزان در مدارس ایجادشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: فضای پرسشگری دانش آموزان در مدارس ایجادشود رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضروری بودن ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموز، بر لزوم ایجاد فضای پرسشگری در مدارس تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈمهدی حاجتیˈ عصر دوشنبه در همایش تجلیل از معلمان ناحیه یک و دو رشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: فضای ایجاد ارتباط دوسویه دانش آموز و معلم باید در مدارس فراهم شود.
وی با بیان این که ارتباط بین معلم و دانش آموز در رفع بسیاری از مشکلات موثر است، اظهار کرد: دانش آموز باید این اختیار را داشته باشد تا برخی مسایل را با معلم خود مطرح کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان همچنین با تاکید بر نهادینه شدن فضای پرسشگری و نقد و انتقاد در مدارس خاطرنشان کرد: روحیه پرسشگری و نقد و انتقاد در مدارس بایستی تقویت شود.
وی با اشاره به جایگاه بسیار مهم معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور تصریح کرد : معلمان با جان و روح دانش آموز ارتباط دارند و دانش آموزان نیز در همه کارها از معلمان خود الگو می گیرند.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد : نامگذاری روز معلم در سالروز شهادت این استاد گرانقدر، افتخاری برای معلمان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان استاد شهید مرتضی مطهری را معلم نمونه انقلاب نام برد و بیان داشت: این استاد فرزانه، طلایه دار تفکر دینی و انقلاب بود.
وی هفته تجلیل از معلم را فرصتی برای قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های معلمان دانست و خاطر نشان کرد : تجلیل از مقام والای معلمان ، قدردانی از علم، دانش و سازندگی است.
وی با بیان این که تجلیل از معلم ریشه در معارف و آموزه های دینی ما دارد ، تصریح کرد: تجلیل از معلم تنها محدود به یک هفته و زمان خاصی نیست بلکه در همه حال بایستی قدردان معلمان باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان رسالت معلمان در حوزه تعلیم و تربیت را مهم دانست و خاطر نشان کرد : تعلیم و تربیت با دستان توانمند معلم دانا، باتجربه ، خبره و خلاق انجام می گیرد.
وی با بیان این که آموزش و پرورش متعلق به همه است ، تصریح کرد : آموزش و پرورش پویا و خلاق به کمک همه مدیران، نهادهای فرهنگی، دستگاه های دولتی و غیردولتی نیازمند است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این مراسم در سخنانی ضمن قدردانی از معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور گفت : هفته معلم یادآور شکوه و عظمت مردان و زنان پاکباخته ای است که تمام وجودشان را در راه تعلیم و تربیت گذاشتند.
ˈعلی رضا نجیب ˈ افزود : جمله ارزشمند امام راحل که فرمودند معلم امانتداری است که انسان امانت اوست ، نشان دهنده جایگاه والای معلمان در تعلیم و تربیت می باشد.
وی با بیان این که امسال برای اولین بار مراسم تجلیل از معلمان ناحیه یک و دو به صورت همزمان برگزار می شود، اظهار کرد : از 351 پرونده بررسی شده از معلمان ناحیه یک رشت ، یک معلم به عنوان برگزیده استانی و 51 نفر نمونه منطقه ای معرفی شدند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو رشت نیز در این همایش ضمن تبریک هفته معلم گفت : معلمان همه توانشان را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار می گیرند و این جای قدردانی دارد.
ˈعباس صفاییˈ با اشاره به هجمه های دشمنان علیه فرزندان کشورمان افزود : معلمان در خنثی کردن هجمه های دشمنان علیه آینده سازان کشور نقش مهمی دارند.
وی اظهار کرد : معلمان به عنوان ادامه دهنده راه انبیاء بایستی در انجام رسالت خطیرشان تلاش کنند.
در همایش تجلیل از معلمان نمونه ناحیه یک رشت و دو رشت ، 52 معلم نمونه و خانواده پنج شهید فرهنگی ناحیه یک رشت و 48 معلم نمونه و خانواده شش شهید فرهنگی ناحیه دو رشت تجلیل شدند.
آموزش و پرورش استان گیلان دارای بیش از 31 هزار فرهنگی است.
بیش از 380 هزار دانش آموز در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
12 تا 18 اردیبهشت هفته معلم نامگذاری شده است. ک/2.
7286/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن