تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «آشنايي با زبان‌ها و خطوط ايران پيش از اسلام» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
از سوي جهاد دانشگاهي البرز؛ کتاب «آشنايي با زبان‌ها و خطوط ايران پيش از اسلام» منتشر شد کتاب آشنايي با زبان‌ها و خطوط ايران پيش از اسلام نوشته مرتضي تهامي از سوي مرکز انتشارات جهاد دانشگاهي واحد استان البرز منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين کتاب نوشته‌ مرتضي تهامي، عضو هيئت علمي دانشگاه خوارزمي است که از سوي مرکز انتشارات جهاد دانشگاهي واحد استان البرز منتشر شد.
بر اساس اين گزارش، کتاب «آشنايي با زبا‌ن‌ها و خطوط ايران پيش از اسلام» شامل چهار فصل است که فصل اول به زبان و مسائل مربوط به آن مي‌پردازد و در فصل دوم، تعريف، اهميت و سير تحول خط، خط در اساطير و منشاء خطوط بيان شده است.
فصل سوم درباره‌ طبقه‌بندي و خانواده زبان‌ها است.
فصل چهارم درباره زبان‌ها و خطوط ايران باستان است که در اين فصل زبان و خط در سه دوره‌ باستان، ميانه و جديد مورد بررسي قرار گرفته است.
در مقدمه اين کتاب آمده است: «زبان اولين وسيله‌ ارتباط انسان‌ها با يکديگر بوده است، اما زبان وسيله ارتباط پايدار نيست؛ چون پس از بيان، سخن محو مي‌شود و قابل بازگرداندن نيست.
برقراري ارتباط از طريق زبان محدود است؛ از اين‌رو، انسان به مدد نيروي عقل و تجربه و نياز، سعي کرده است ارتباطات اجتماعي را از طريق ديگري دنبال کند که پايدار باشد و مجموعه گسترده‌تري از انسان‌ها را در بر بگيرد.
اولين آثار خطي انسان در قالب نقوش و تصاوير بوده و به‌ تدريج سير تکاملي را پيموده است.
اين کتاب در 128صفحه و شمارگان 1000 نسخه با قيمت 6500 تومان از سوي مرکز انتشارات جهاد دانشگاهي واحد استان البرز به چاپ رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن