تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821142024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عجین شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کتاب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عجین شده است


رئیس جمهور در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب با بیان اینکه معجزه پیامبر ما کتاب است، گفت: ما مسلمانان و خانواده های ایرانی از دوران خردسالی جزو اولین اشیایی که مشاهده می کردیم در قفسه اتاق، کتاب و حداقل قرآن مجید، کتاب آسمانی بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور در مراسم گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این رویداد مهم فرهنگی را به اصحاب فرهنگ و همه دست‌اندرکاران صنعت نشر کتاب، آفرینندگان آثار، ناشران و عرضه‌کنندگان و خریداران کتاب تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی حضور همه میهمانان داخلی و خارجی را در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گرامی داشت. وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کلمه کتاب و نام کتاب هم با فرهنگ ایرانی و هم با فرهنگ اسلامی ما عجین شده است گفت: اگر موسی کلیم (ع) را به عنوان شکافنده نیل می شناسند و اگر عیسی روح الله (ع) را به عنوان زنده کننده مردگان می نامند، پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) را به عنوان صاحب کتاب می شناسند.
سخنرانی روحانی در نمایشگاه کتاب


رئیس جمهور گفت: معجزه پیامبر ما کتاب است و ما مسلمانان و خانواده‌های ایرانی از دوران خردسالی جزو اولین اشیائی که در قفسه اتاقمان مشاهده می کردیم کتاب و حداقل قرآن مجید، کتاب آسمانی بود.

وی به شکل گیری ارتباط مسلمانان با دیگر ادیان آسمانی و مکاتب توحیدی با کلمه کتاب اشاره کرد و افزود: ما آنان را اهل کتاب می دانیم و کلمه اهل کتاب ارتباط ویژه ما مسلمانان با تمام فرقه‌های دینی است که به نزول کتاب آسمانی معتقدند.
سخنرانی روحانی در نمایشگاه کتاب
 
رئیس جمهور گفت:‌ به همان اندازه که  اندیشه و خرد حرمت دارد، کتاب و نویسنده و ناشر و خواننده آن نیز دارای حرمت و احترام است. آقای روحانی  با بیان اینکه کتاب به معنای ظهور و بروز خرد و اندیشه است تأکید کرد: باید در قانون و مقررات و در حمایت‌هایمان و در امنیت حقوقی اجتماعی و فرهنگی‌مان تلاش کنیم تا حرمت اهل قلم نگاه داشته شود. وی افزود: قلم مورد احترام خالق و آفریننده جهان است که به آن قسم یاد کرده، پس دارای حرمت است و صاحب قلم حرمت بیشتر دارد.

رئیس جمهور گفت:‌ باید تلاش کنیم مسیر خلق کتاب و کتابخوانی و دوست داشتن کتاب و یار آن بودن را بیشتر کنیم. وی افزود: آن حبل متینی که ما را به همه اعصار و دوران‌ها و همه کشورها و مناطق جهان متصل می‌کند کتاب است که ما را با دیار دور و نزدیک، با قبایل و با زبان و فکر و راه و روش آنها آشنا می سازد، پس کتاب حلقه اتصال همه انسان‌هاست یعنی همه ما را به هم متصل می کند.

رئیس جمهور گفت:‌ اسلام آیینی است که تعلق به قوم و قبیله خاصی ندارد، دارای عصبیت عشیره‌ای و قبیله‌ای نیست، بلکه دریچه ورود حقایق و علم و دین و فرهنگ را عقل و دل می‌داند و نه طایفه و سرزمین. وی افزود: کتاب همانند فرهنگ و دین مرز نمی شناسد بلکه ارزشی است ورای همه مرزهای سیاسی یا جغرافیایی.

آقای روحانی گفت: اگر می خواهیم کتاب جایگاه اصلی خود را بیابد باید برای آفریننده و ناشر و عرضه‌کننده کتاب در همه مراحل، امنیت و آزادی را تضمین کنیم. رئیس جمهور تصریح کرد:‌ بدون آزادی فکر و خرد، اندیشه واقعی انسان تحقق نمی یابد چه بر روی صفحه کاغذ یا فضای مجازی؛ ‌زیرا کتاب به معنای ثبت آن چیزی است که در دل و جان داریم، چه روی سنگ باشد یا برگ یا صفحه نقاشی یا به صورت تابلوی نقاشی یا مجسمه‌سازی و یا حتی معماری، بنابراین همه آثار ثبت شده جهانی به نوعی کتابند.


 


سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن