تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812486121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ تبلور توانایی ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ تبلور توانایی ها کرمان – ایرنا- رییس دانشکده داروسازی کرمان گفت: پیاده کردن وجوه اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فرصت مناسبی برای تبلور توانایی های فرزندان این مرز و بوم بوده و خود ˈفرصت سازˈ است.


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ˈباقر امیرحیدریˈ افزود: ایجاد و تقویت زیرساخت های مورد نیاز برای تولید فرآورده ها و مواد اولیه دارویی، واکسن، محصولات زیستی و ملزومات و تجهیزات پزشکی دارای کیفیت و استاندارد بین المللی از جمله مواردی به شمار می رود که رهبر معظم انقلاب در بند چهار سیاست های ابلاغی حوزه سلامت به آن اشاره کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: استقرار همه جانبه نظام سلامت نیازمند تامین ابزار های مختلفی است که هر کدام از این ابزارها، حلقه ای از زنجیره های در هم تنیده این نظام را شکل داده و در نهایت شبکه ای منسجم و هدفمند شکل می گیرد که در تمامیت خود ماموریت اصلی که همانا تامین و تضمین سلامت آحاد جامعه است را محقق می کند.
وی ادامه داد: سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود رعایت ایجاز به بهترین وجهی بر این ابزارها و ویژگی های مد نظر برای هر کدام، انگشت تاکید گذاشته است.
وی بیان کرد: بر اساس بندهای چهارده گانه سیاست های ابلاغی، این ابزارها از یک سو شامل ساختارهای اداری تولید کننده، نظارت کننده و یا ارایه دهنده خدمات سلامت چه خصوصی و چه دولتی است و از طرفی نیروی انسانی متخصص و متعهد را مد نظر قرار می دهد و در جایی دیگر به شکلی درخور به اهمیت و جایگاه ابزارهای مادی تامین سلامت که همانا دارو، واکسن، محصولات زیستی و تجهیزات پزشکی هستند می پردازد.
امیرحیدری گفت: بدیهی است با عنایت به اهمیتی که این ابزارها دارند، باید نگاه بنیادین بر تولید بومی آنها باشد و این امر آنگاه اهمیت مضاعف می یابد که یادمان باشد در همین زمان حاضر، به محض اینکه تلاش های ایثارگونه دانشمندان این مرز و بوم فناوری هسته ای را به ارمغان آورد این موفقیت به مذاق قدرت های سلطه جو خوش نیامد و آنگاه که خواستند ملت ما را تحت فشار مضاعف و به خیال خام خودشان ˈفلج کنندهˈ قرار دهند در اقدامی هماهنگ ورود دارو و ملزومات حیاتی را با محدودیت های غیر انسانی که حتی با ادعاهای نوع دوست مابانه خودشان هم در تضاد آشکار بود، مواجه کردند.
وی افزود: چه دلیلی از این محکم تر که تولید کنندگان چند ملیتی و کارتل های غول آسای دارو، ابزار دست قدرت های سلطه طلبند و تجهیزات و ملزومات نیز از این قاعده مستثنی نیستند چرا که دشمنان این ملت از هر قاعده عقلی مستثنی هستند!.
وی خاطرنشان کرد: ناگزیر بایستی خود را به تولید بومی مایحتاج خود مسلح کنیم تا مبادا که در زمان ضرورت دستمان به سوی غیر دراز شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم که می فرماید ˈو اعدوا لهم ما استطعتم من قوهˈ، عنوان کرد: این آیه بر چنین ضرورتی تاکید دارد و اگر چنین است که هست، انکار ناپذیر خواهد بود که باید زیرساخت های موجود برای تولید بومی دارو و ملزومات تقویت و نواقص احتمالی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: آنان که دستی بر این آتش دارند به خوبی واقفند که چنین زیر ساخت هایی نیاز به توسعه و ظرفیت سازی جدید دارد و امکانات فعلی پاسخگوی برداشتن گامی چنین بزرگ نیست.
امیرحیدری اظهار کرد: ضروری است که مسوولان امر با توجه ویژه به زمان طلایی که در آن قرار داریم بدون فوت وقت، توسعه زیرساخت هایی که بتواند بستر تولید فرآورده های متعدد باشد را وجهه همت خود قرار دهند و اهمیت این موضوع از این جهت دوچندان است که ابزار توسعه زیرساخت ها هم بعضاً در انحصار دشمنان عنود ماست اگر فرصت یابند ما را در تجهیز و توسعه با محدودیت مواجه خواهند کرد.
رییس دانشکده داروسازی کرمان گفت: موضوع مهم دیگری که در اینجا خود نمایی می کند، این است که بومی شدن تولید به خودی خود به هیچ وجه کافی نیست بلکه این کیفیت و استاندارد رقابتی محصولات و ملزومات تولید داخل است که از یک سو مصرف کننده داخلی را به مصرف کالای داخلی ترغیب و از دیگر سو مزیتی رقابتی را برای کشور فراهم می کند تا بتواند در جنگ اقتصادی که هم اینک هم در جریان است، در میدان بازار های بین المللی سینه به سینه دشمن بایستد و گام به گام حوزه ی نفوذ و تاثیر خود را گسترش دهد.ک/1
7440/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن