تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819992622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: ریشه اقتصاد مقاومتی باید در فرهنگ جستجو شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: ریشه اقتصاد مقاومتی باید در فرهنگ جستجو شود چابهار - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: ریشه و اساس اقتصاد مقاومتی را باید در فرهنگ جستجو کرد.


به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، ˈحامد علی مبارکی ˈ روز سه شنبه در نشست مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شیراز با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: بایستی بصیرت فرهنگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ارتقا دهیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر با مشارکت و همگرایی مردم، که همدلی و همفکری زمینه ساز آن است.
چهارمین نشست اختصاصی مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شیراز از روز سه شنبه با حضور مشاور عالی رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران عامل و معاونان و مشاوران مناطق آزاد سراسر کشور آغاز شد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: اهمیت چابهار بر هیچکس پوشیده نیست و این منطقه نقطه عطفی در همگرایی اقتصادی کشور با کشورهای شبه قاره هند، افغانستان، آسیای میانه و عمان است.
مبارکی در این نشست پبشنهاد تدوین منشور در راستای هم افزایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای رفع مسائل و مشکلات مشترک را مطرح کرد.

* فعال سازی محور ترانزیت شرق کشور و توسعه حمل و نقل در نشست هم اندیشی مدیران عامل منطقه آزاد چابهار و مناطق ویژه اقتصادی سرخس، دوغارون و بیرجند
در حاشیه چهارمین نشست اختصاصی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، نشست هم اندیشی به دعوت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری -صنعتی چابهار با موضوع چگونگی فعال سازی محور ترانزیت و توسعه حمل و نقل در این مسیر با حضور مدیران عامل مناطق ویژه بیرجند، دوغارون و سرخس و مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.
در این جلسه طرفین به بحث و تبادل نظر و انتقال تجارب و همچنین درخصوص تسریع در توسعه حمل و نقل ترانزیتی مسیر محور شرق پرداختند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن قدردانی از حاضرین به جهت شرکت در این نشست گفت: اندیشه و بنیان تأسیس منطقه آزاد چابهار بر پایه مطالعات طرح توسعه محور شرق می باشد.
به گفته وی، از اهداف اساسی مطالعات طرح توسعه محور شرق ، اراده و برنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه اول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در اجرای طرح توسعه محور شرق در جهت خروج از بن بست های توسعه و رفع محرومیت ها در شرق کشور بویژه استانهای واقع در محور شرق و علی الخصوص سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان بوده است.
وی افزود: از دغدغه های مسوولان نظام و دولت مردان فعال سازی ترانزیت چابهار است، متحول شدن دالان ترانزیتی در چابهار موجب تحول منطقه خواهد شد و بندر چابهار پتانسیل فراوانی جهت فعالیت های اقتصادی به ویژه برای تجار افغانی و آسیای میانه دارد تا با استفاده از کوتاه ترین و اقتصادی ترین مسیر کالاهای خود را از این بندر ترانزیت کنند.
مبارکی خاطر نشان کرد: اساساً در همین راستا بندر و منطقه آزاد چابهار به واسطه قرار گرفتن در منطقه راهبردی ساحل مکران از اهمیتی خاص برخوردار می باشد به طوری که رهنمودهای مقام معظم رهبری( مدظله) و ریاست محترم جمهوری نیز گویای این مهم است.
وی، همچنین از پیشنهاد منطقه برای تصویب پلاک منطقه آزاد چابهار برای کامیونهای ترانزیتی جهت تردد تا میلک (درمرز افغانستان) (برای300دستگاه) و همچنین پیشنهاد1000 دستگاه جدید جهت تردد تا میلک و 500 دستگاه جهت تردد تا سرخس و سایر خروجی های واقع در مناطق مرزی استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد و گفت: هدف ما از این نشست، هم اندیشی و هم افزایی در جهت یافتن راهکارهایی برای فعال سازی و توسعه حمل و نقل و ترانزیت در محور شرق با استفاده از حداکثر ظرفیت ها و امکانات موجود آن با یک عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.
به گفته وی ، ما برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت، به عنوان یکی از پایه های محکم اقتصاد مقاومتی، از طریق منطقه آزاد چابهار و مناطق ویژه اقتصادی بیرجند، دوغارون و سرخس و در آتی مناطق ویژه اقتصادی میلک و میرجاوه نیازمند ایجاد هم پیوندی داخلی و نیز تقویت همکاری ها با استانداران استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی هستیم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری کرد: با حمایت های مسوولان محترم دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همت و جدیت مسوولان مناطق ویژه اقتصادی واقع در محور شرق، با یک برنامه عملگرایانه بتوانیم هرچه سریعتر کریدور شرق و محور ترانزیتی چابهار- بیرجند- دوغارون و سرخس را با امکانات موجود و توسعه آن راه اندازی کنیم. ک/1
س.ن1744/ 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن