تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820918837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه برنامه های اقتصاد مقاومتی صنعت نفت را تشریح کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس زنگنه برنامه های اقتصاد مقاومتی صنعت نفت را تشریح کرد تهران-ایرنا- بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برنامه های صنعت نفت در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.


هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان این مطلب و با اشاره به جلسه سه شنبه این کمیسیون گفت: وزیر نفت در این جلسه بر لزوم توجه به صادرات گاز تاکید کرد و گفت که نباید کاری کنیم که با صادرات برق، رقیب خودمان شویم.
قوامی از قول وزیر نفت اضافه کرد: در حال حاضر هر متر مکعب گاز 45 سنت صادر می شود در حالی که هر متر مکعب گاز به 5،8 کیلووات ساعت برق تبدیل می شود و در این شرایط به جای درآمد 45 سنت ، این گاز به قیمت 20 سنت به بخش برق داده می شود.
به گفته وی در سالهای اخیر سه میلیارد و 500 میلیون دلار گاز و نفت مصرف و تبدیل به برق شده که درآمد صادرات برق 800 میلیون دلار بوده است که باید به این موارد توجه شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،اولویت دهی به میادین مشترک را از دیگر برنامه های اعلامی وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد و اضافه کرد: وزیر نفت از برنامه این وزارتخانه برای رسیدن به تولید 5،5 میلیون بشکه نفت در سال 97 خبر داد و تصریح کرد که باید در بخش نفت به سمت ایجاد ارزش افزوده حرکت کنیم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس همچنین از تاکید وزیر نفت بر استفاده از تولیدات داخلی در صنعت نفت خبر داد و گفت: شرکت لوله گستر اسفراین می تواند لوله های مورد نیاز صنعت نفت را تامین کند در حالی که این لوله ها از چین وارد می شود و هزینه ورود هر کیلو لوله از چین دو دلار است و وزیر نفت هم بر این امر تاکید کرد و قول داد ظرفیت اسمی این کارخانه که تنها واحد لوله سازی در خاورمیانه است به 80 هزار تن برسد.
به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، این کارخانه در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کند.
قوامی اضافه کرد: بر اساس اظهارات وزیر نفت این صنعت نیازمند 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری است ضمن اینکه باید رقابت پذیری و حفظ کیفیت هم در تامین نیازهای صنعت از داخل مد نظر باشد.
وی با اشاره به شش برنامه زنگنه در زمینه راهکارهای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: بر این اساس قرار است میزان تولید میعانات گازی از 400 هزار بشکه به یک میلیون بشکه در روز برسد و ظرفیت استفاده از میادین مشترک نیز افزایش یابد و با صادرات گاز طبیعی از پارس جنوبی و میادین مشترک بتوانیم ال.پی.جی تولید کرده و از تولید 600 هزار متر مکعب گاز، به یک میلیون متر مکعب برسیم.
قوامی صادرات محصولات پتروشیمی،طرحهای جدید جی.دی.پی.بی و تبدیل گاز به پلاستیک را از دیگر برنامه های زنگنه در وزارت نفت عنوان کرد و گفت: ایمن سازی بازار تقاضا و بازار فروش نفت خام ، مشارکت در ساخت پالایشگاه ها در خارج و کسب سهم معقول از صادرات نفت خام از دیگر برنامه های اعلامی وزارت نفت در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین گفت :بر اساس اظهارات زنگنه ارزش نفت و میعانات در سال گذشته 41 میلیارد و 610 میلیون دلار بوده واز سوی دیگر متوسط صادرات در سه ماهه نخست سال یک میلیون بشکه در روز و در سه ماهه پایانی یک میلیون و 504 هزار بشکه در روز بوده است.
قوامی از قول وزیر نفت گفت: برنامه این وزارتخانه در سال جاری هم صادرات یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز است؛ ضمن اینکه قیمت نفت در سال گذشته 104 دلار بوده و پیش بینی می شود قیمت هر بشکه نفت در سال جاری هم بین 104 تا 105 دلار باشد.
سیام(4)**2021**1449
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن