تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814704569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نفت سياست هاي اقتصاد مقاومتي صنعت نفت را تبيين كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ فروردين ۱۳۹۳ (۱۲:۴۶ب.ظ)
وزير نفت سياست هاي اقتصاد مقاومتي صنعت نفت را تبيين كرد وزير نفت در يكهزار و هشتصد و هفتادمين جلسه هيئت مديره شركت ملي نفت ايران، سياست هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه نفت و گاز را تبيين كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير نفت در جلسه هيئت مديره شركت ملي نفت ايران، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي را سال پربركتي براي صنعت نفت كشور خواند و گفت: به ويژه اينكه امسال به نام حضرت زهرا (س) مزين شده است.
وي با اشاره به روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و انتصابات مديريتي جديد حاصل از تغيير دولت، گفت: هم اكنون حركت هاي مهمي در بعد سياست خارجي و كمرنگ شدن تحريم هاي اعمالي از سوي كشورهاي غربي در دست اقدام است از اين رو بايد خودمان را براي انجام كارهاي مهم آماده كنيم.

صنعت نفت تنها دستگاهي است كه سه بند مستقل در سياست هاي اقتصادي مقاومتي دارد
زنگنه با اشاره به ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري، اظهار كرد: صنعت نفت تنها دستگاهي است كه سه بند مستقل در سياست هاي اقتصاد مقاومتي را به خود اختصاص داده است. ضمن اينكه در بندهاي ديگر نيز موارد مرتبط با اين صنعت به چشم مي خورد.
وي افزود: به منظور تعيين سياست هاي كلان صنعت نفت در سال 93 بايد به بندهاي مهم مورد اشاره در سياست هاي اقتصاد مقاومتي، رجوع كنيم.
زنگنه افزود: در بند 13 اقتصاد مقاومتي به مقابله با ضربه پذيري درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طريق انتخاب مشتريان راهبردي، ايجاد تنوع در روش هاي فروش، مشاركت دادن بخش خصوصي در فروش و افزايش صادرات گاز و برق، پتروشيمي و فرآورده هاي نفتي تاكيد شده است.
گفتني است در بند 14 و 15 نيز به مواردي از جمله افزايش ذخاير راهبردي نفت و گاز كشور به منظور اثرگذاري در بازار جهاني نفت و گاز، تأكيد بر حفظ و توسعه ظرفيت‌هاي توليد نفت و گاز به ويژه در ميادين مشترك، افزايش ارزش افزوده از طريق تكميل زنجيره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه توليد كالاهاي داراي بازدهي بهينه (بر اساس شاخص شدت مصرف انرژي)، بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي با تأكيد بر برداشت صيانتي از منابع، تاكيد شده است.
وزير نفت افزود: در بندهاي ديگر سياست هاي اقتصاد مقاومتي به جز از سه بند اصلي نيز بر تقويت ظرفيت دانش بنيان، حمايت همه جانبه و هدفمند از صادرات كالاها، افزايش قدرت مقابله و كاهش آسيب پذيري اقتصادي از طريق استفاده از ديپلماسي در جهت حمايت از هدف هاي اقتصادي و توسعه پيوندهاي راهبردي با منطقه و جهان تاكيد شده است.

ظرفيت توليد نفت خام و ميعانات گازي به 5.7 ميليون بشكه در روز افزايش مي يابد
وي با تاكيد بر تمركز صنعت نفت بر توسعه ميدان هاي مشترك غرب كارون، گفت: من معتقدم در سال 1396 مي توانيم ظرفيت توليد نفت خام و ميعانات گازي را به 5.7 ميليون بشكه در روز (4.7 ميليون بشكه نفت خام و يك ميليون ميعانات)، افزايش دهيم. ظرفيت توليد گاز نيز به يكهزار ميليون متر مكعب در روز افزايش مي يابد.
وزير نفت افزود: از 4.7 ميليون بشكه نفت خام هدفگذاري شده در سال 1396، 700 هزار بشكه در روز از ميدان هاي غرب كارون (آزادگان شمالي، آزادگان جنوبي، يادآوران و ياران) استحصال مي شود.
وي از برنامه ريزي براي ايجاد ارزش افزوده بيشتر، خبر داد و گفت: برنامه ريزي شده تا سقف 480 هزار بشكه در روز از معيانات گازي را با ايجاد واحد هاي كوچك پالايشي از سوي بخش خصوصي در منطقه پارس جنوبي به فرآورده هاي مورد نياز كشور و يا صادرات تبديل كنيم.

توجه ويژه رئيس جمهوري بر حل معضلات صنعت نفت
وي از تهيه گزارش مفصلي از وضعيت توسعه اي ميدان هاي غرب كارون براي ارجاع به رئيس جمهوري خبر داد و گفت: رئيس جمهوري براي رفع نيازمندهاي صنعت نفت اعلام آمادگي كرده است.
وزير نفت افزود: با توجه به اينكه بخش اصلي خوراك پتروشيمي ها را اتان، متان و ان جي ال تشكيل مي دهد بايد به اين موضوع نيز توجه داشته باشيم.
وي منظور رهبري در بندي از سياست هاي اقتصادي مقاومتي كه به ايجاد و افزايش ذخاير راهبردي اشاره كرده است را، افزايش ذخاير رو زميني و زير زميني و نه اكتشاف اعلام كرد و گفت در اين زمينه نيز برنامه ريزي هايي انجام شده است.

ضروت توجه به بهينه سازي مصرف سوخت
زنگنه افزود: يكي از مواردي كه بايد مورد توجه شركت ملي نفت ايران و هيئت مديره قرار بگيرد، بهينه سازي مصرف سوخت است. علت تاكيد بنده اين است كه متاسفانه هر چه توليد مي كنيم، (به علت مصرف بي رويه داخلي) مصرف مي شود.
وي با اشاره به مصرف بي رويه گاز در كشور افزود: با روند كنوني مصرف گاز در كشور، در صورتي كه تمام فازهاي پارس جنوبي نيز به بهره برداري برسند، تا 8 سال ديگر همه در بخش خانگي مصرف شده و به وارد كننده گاز تبديل خواهيم شد، بر اين اساس براي برون رفت از اين مشكل بايد مصرف انرژي مديريت شود. با تحقق اين مهم به راحتي مي توان معادل يك فاز پارس جنوبي (روزانه ٢٥ ميليون متر مكعب) در مصرف گاز صرفه جويي كرد.
زنگنه تصريح كرد: اگرچه امسال با افزوده شدن فازهاي جديد پارس جنوبي به چرخه توليد، ميزان توليد گاز افزايش مي يابد، ولي اين به معناي خارج شدن از وضعيت اضطرار نيست و بايد همواره با بهينه كردن مصرف گاز در كشور زمينه را براي تامين پايدار گاز بخش صنايع به ويژه در زمان پيك مصرف گاز، همچنين صادرات اين حامل انرژي فراهم كنيم.
وي با اشاره به مصرف بالاي گاز در بخش خانگي، افزود: هنوز مصارف گاز در بخش خانگي تعيين كننده است، بر اين اساس بايد بخشي از مصرف گاز خانگي با بهره گيري از گاز ذخيره شده مديريت شود، نه توليد.
زنگنه با بيان اينكه ترمز مصرف بالاخره بايد از جايي كشيده شود، افزود: با انجام اقدام هاي دراز مدت بايد كاري كرد كه ساختار مصرف از پايه اصلاح شود.

قيمت و زمان اجراي پروژه ها بايد كاهش يابد
وزير نفت با توجه به تاخير در زمان تكميل پروژه هاي توسعه اي و نگهداشت توليد و افزايش غير معقول هزينه ها تاكيد كرد كه در سال پيش رو در جهت واقعي كردن و كاهش قيمت ها و تسريع در انجام پروژه ها بايد گام هاي بلندي برداشت.
وي با بيان اينكه ذخيره سازي گاز با هدف پايداري شبكه در سال جاري به طور جدي دنبال مي شود، گفت: در اين خصوص بايد به طرح هاي روزميني ذخيره سازي و تبديل گاز مايع به ال ان جي (LNG) براي ذخيره سازي در فصول سرد سال نيز توجه كنيم.
زنگنه با تاكيد بر بهينه سازي مصرف سوخت گفت: شركت هاي گاز استاني به طور مستقيم با بهينه سازي مصرف سوخت در ارتباط هستند، بر اين اساس ٢ ميليون موتورخانه در كشور وجود دارد كه با انجام كارهاي ساده، مي توان مصرف گاز را ٣٠ درصد كاهش داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن