تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819594237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه: توسعه صنایع در اصفهان بیش از ظرفیت آن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه: توسعه صنایع در اصفهان بیش از ظرفیت آن است اصفهان- ایرنا- استاد جغرافیای دانشگاه اصفهان گفت: شهر اصفهان ظرفیت توسعه این همه صنعت را نداشت و نباید صنایع پرمصرف در گلوی زاینده رود احداث می شد.


به گزارش ایرنا، «ایران غازی» روز سه شنبه در دومین همایش مدیریت انرژی در سازمانها در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: طبق تحقیقات دانشگاهی ظرفیت شهر اصفهان از نظر جمعیت 600 هزار نفر بود اما اکنون بیش از دو میلیون نفر در اصفهان ساکن هستند.
وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که تا سال 1400 جمعیت اصفهان به بیش از چهار میلیون نفر برسد که این امر تبعات نگران کننده ای با توجه به شرایط کنونی آب دارد.
استاد جغرافیای دانشگاه اصفهان از مسوولان و مردم خواست که برای حفظ و نگهداری شهر اصفهان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه 76 درصد مساحت استان اصفهان دارای دو اقلیم گرم و گرم و خشک است، افزود: در ابتدا بر اساس پهنه بندی اقلیمی، 16 منطقه زیست اقلیم توسط آنالیزهای تحلیلی دانشگاه اصفهان شناخته شد که اکنون بر اساس تحلیل خوشه ای به سه منطقه رسیده است.
غازی تصریح کرد: معماری ساختمان ها باید بر اساس این اقلیم های شناخته شده باشد و ساخت ساختمان در جهت شمال غرب و جنوب شرق، 31 درصد صرفه جویی انرژی را در برخواهد داشت.
وی ساخت نیروگاه بادی برای استان اصفهان را نامناسب خواند و اضافه کرد: این استان به دلیل نامطلوب بودن سرعت باد ظرفیت ساخت این نوع نیروگاه را ندارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در شهر اصفهان 100 درصد مصرف انرژی از سوخت های فسیلی است، ادامه داد: این شهر ظرفیت بالای انرژی خورشیدی را دارد اما بهره برداری از آن در مراحل بسیار مقدماتی است.
غازی با تاکید بر اینکه هر سازمان باید به سمت مدیریت پایدار انرژی پیش رود، افزود: انرژی هسته ای در کوتاه مدت باید تولید شود اما بر اساس دانسته ها و اصول علمی و از طریق مدیریت پسماند باشد.
وی اظهار کرد: استان های اصفهان و تهران در ایجاد آلودگی پیشتاز هستند و استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر باید هرچه سریع تر در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
غازی گفت: اصفهان به دلیل توسعه شهرنشینی و تغییر در اقلیم به یک استان ناپایدار تبدیل شده است و به همین دلیل اکنون شاهد خشکی رودخانه زاینده رود هستیم.
دومین همایش مدیریت انرژی در سازمان ها با هدف آشنایی بخش صنعتی و خدماتی با رویکرد مدیریت انرژی، آشنایی با روش ها و ابزارهای مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی و تعامل با ارگان ها در حوزه انرژی به مدت یک روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
محورهای این همایش ایران و انرژی، مدیریت انرژی اثربخش و سیستم های کنترل مدیریت انرژی، ارتقا و نگهداشت در مدیریت انرژی، الزامات زیست محیطی در ممیزی انرژی و انرژی های نو و تجدیدپذیر و فناوری های بازیافت انرژی است.
فعالان بخش صنعتی استان اصفهان مخاطبان این همایش بودند.
نخستین همایش مدیریت انرژی در سازمانها در سال 90 در شهر مشهد برگزار شد.
پ/7140/607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن