تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806368585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه و پیشرفت کشور ، مرهون فعالیت استادان دانشگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: توسعه و پیشرفت کشور ، مرهون فعالیت استادان دانشگاهها خبرگزاری پانا: رئیس جمهور ، توسعه و پیشرفت کشور را مرهون فعالیت استادان دانشگاهها دانست.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ساعت 12:28



به گزارش خبرگزاری پانا ، حسن روحانی در مراسم بیست و سومین دوره تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه کشور ، روز معلم را به استادان و معلمان به ویژه استادان نمونه دانشگاه ها تبریک گفت و افزود : اگرچه ، استاد همواره نمونه است و شخصیت های فرهیخته در کشور نمونه اند اما استاد نمونه ، نمونه نمونه است، نور علی نور. رئیس جمهور اضافه کرد: به استادان نمونه و ملت بزرگ ایران تبریک می گویم که همه ما افتخار خدمتگزاری به این ملت عزیز و فرهیخته را داریم. روحانی همچنین با تکریم مقام علامه شهید مرتضی مطهری گفت :یاد استاد عزیز و شهید والامقام ، آیت الله علامه مطهری را گرامی می داریم که به راستی نمونه بود و هست . رئیس جمهور افزود: آن استاد شهید خوب فهمید ، خوب درک کرد ، درس خود را خوب خواند و همه افتخارات از همین پایه نشات می گیرد؛ آنکه خوب می خواند و خوب می فهمد او می تواند نمونه ای برای نسل جوان ما باشد و راه فهم و درک علم و دانش را برایشان هموار کند اما بالاتر از فهم و درک و اخلاق ، ایمان و ایثار ، آمادگی این فرد برای رفع معضلات و مشکلات فکری ، دینی اخلاقی ، سیاسی و اجتماعی جامعه است. رئیس جمهور تاکید کرد : حل المسائل و حل المشکلات بودن مهم است و اصلا مهم نیست این استاد کجاست ، کدام کلاس ، کدام دانشگاه ، کدام شهرستان و در کدام درجه علمی است. روحانی افزود: ، مهم این است که مشکل کنونی کشور و جامعه کجاست مهم این است که چنین استادانی آستین بالا بزنند در رشته ای که تخصص دارند و به گونه ای شاگرد پرورش دهند و تربیت کنند و به گونه ای افکار نسل جوان فرهیخته را هدایت کنند که مشکلات را به حداقل برسانند.
علم را باید کاربردی کنیم رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش استاد در تعلیم و تربیت گفت : وقتی استاد در آن رشته ای که تخصص دارد و دانش اوست باید به گونه ای شاگرد پرورش دهد و افکار نسل جوان فرهیخته را هدایت کند که حداقل مشکلات را کم کند البته این جمله من این مفهوم را ندارد که ممکن است یک دانشگاه و استادی مشکلات را اضافه کند؛ مهم این است که جامعه و کشور ما به چه دانش و رشته ای نیاز دارد. روحانی افزود : به بیان دیگر علم را باید کاربردی کنیم .امروز دانشگاه ما انباشت اطلاعات برای دانشجویان برای شب امتحان و در نهایت برای این است که مدرکی دریافت کنند. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد : برای اینکه دانشگاه مدرک گرا نباشد وفقط جنبه آموزشی نداشته باشد بلکه پژوهشی باشد و برای اینکه دانشگاه بتواند پاسخگوی مطالبات اجتماعی و کشوری باشد و بهترین و قوی ترین یار برای دولت و حل مشکلات جامعه باشد، به تحولات فراوانی نیاز دارد و دراین صورت می تواند از پوسته به مغز و معنا دست یابد . رئیس جمهور با اشاره به معیار برتری انسان بر فرشتگان از دیدگاه قرآن و علت جایگزینی انسان بر فرشتگان درجهان خلفت گفت: علت اینکه این خلقت در مقایسه با فرشتگان برتر بود فقط قدرت تعلیم و سپس تعلم بود. وی با طرح این سوال که چگونه انسان می تواند همه چیز را در یک کلاس بیاموزد ادامه داد : آنچه ما می آموزیم درکنار یکدیگر مفاهیم دارد و درذهن به معانی منتهی می شود .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن