تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814797920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان در موضوع حجاب الگوسازی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده حوزه های علمیه در صدا و سیما: هنرمندان در موضوع حجاب الگوسازی کنند تهران - ایرنا - نماینده حوزه های علمیه در صدا و سیما گفت: الگوسازی در موضوع حجاب کار نظامی و نیروی انتظامی نیست بلکه شخصیت های مهم، اصحاب قلم و هنرمندان بسیار تاثیرگذار هستند.


به گزارش روز شنبه شبکه قرآن و معارف سیما حجت الاسلام سیدمجید بنی هاشمی در برنامه فصل نو که شب گذشته از این شبکه پخش شد، گفت: باید تلاش کنیم طعم و حلاوت شیرین حجاب را به کام مخاطب بچشانیم و این مسلما کار نظامی و نیروی انتظامی نیست. بلکه باید از افراد و شخصیت های مهم از جمله اصحاب قلم و هنرمندان برای الگوسازی در رابطه با حجاب برای جوانان استفاده کرد و قسمتی از این الگوسازی نیز بر عهده صدا و سیماست.
وی افزود: تبیین مسائل مربوط به عفاف و حجاب فقط وظیفه روحانیت نیست بلکه همه باید در این امر موثر باشند و یکی از سازمان ها، مرکز آمار ایران است که می تواند اقبال جوانان به حجاب در ایران و در کشورهای دیگر را بررسی کند.
بنی هاشمی اضافه کرد: در دانشگاه های آمریکا برای نوع پوشش به صورت ریز اعمال سلیقه شده و یا در ترکیه آمار نشان می دهد که روز به روز افراد باحجاب بیشتر می شوند. بنابراین همین آمارها و ارائه آن ها نیز می تواند کمک زیادی در ارتباط با مساله عفاف و حجاب داشته باشد.
وی افزود: مجریان امر، سیاستمدارانی که باید تدبیر کنند و حاکمانی که باید از دستگاه های اجرایی مدد بگیرند و رسانه ها باید ازاین اطلسی که فقها و دین پژوهان تهیه و تدوین کرده اند استفاده کنند و در این میان مهم ترین کسانی که می توانند این مطالب را به کار ببرند، مجموعه ها و نهادهای فرهنگی کشور هستند.
بنی هاشمی مساله حجاب را یک موضوع دینی و علمی دانست و گفت: دانشمندان دینی و دانشمندان حوزه علم در این حوزه وارد شده اند، به طوری که فقهای امامیه و عامه همگی به این موضوع به تفصیل پرداخته اند و در طول 14 قرن تمامی علمایی که باید در این موضوع ورود پیدا می کردند در این حوزه وارد شده و اطلسی را برگرفته از احادیث پیامبر و سخنان ایشان تهیه و تدوین کرده اند.
حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 26 دستگاه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب وظایفی تعیین شده است اما بسیاری از دستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کنند.
وی افزود: بسیاری به نیروی انتظامی که طبق قانون به وظایف خود در رابطه با عفاف و حجاب عمل می‎کند، حمله می کنند و می گویند که نه تنها گشت ارشاد مشگل گشا نیست بلکه مشکل نیز ایجاد می کند، در حالی که بنده معتقدم نیروی انتظامی و گشت ارشاد به وظیفه قانونی خود عمل می کند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: همه می گویند باید کار فرهنگی کرد، وزارت ارشاد، وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و حوزه ها وظیفه دارند کار فرهنگی بکنند تا جایی که نیازی به ورود نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب نباشد اما چرا در زمان حاضر که این قدر وضع حجاب بد است، به نیروی انتظامی حمله می کنند.
فراهنگ(1)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن